MuscleMeat

Vraag push up met gewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Zoals vaker hier besproken, om echt serieus progress te maken met alleen push ups kan eigenlijk niet.
Wat als je met een rugzak bijv deze gaat werken:

https://gorillasports.nl/deal/11143...yHOf8qkfEdIqoQA89uQO4fnWwym3B5_hoCP_0QAvD_BwE

Uiteraard begin ik niet direct met 30 kg, maar gewoon eens 5 kg erbij ofzo en langzaam naar die 30 kg werken. Kan ik dan echt een serieuze borst, triceps, schouders krijgen ?

Wanneer ik dit beheers wil ik trouwens langzaam naar een dip station. Doel is uiteindelijk om mezelf te kunnen planken/opdrukken bij bijvoorbeeld fietsenstallingen. Ik weet de weg is lang, maar als ik dan toch doelstelling mag stellen,, dan lijkt me dit echt heel gaaf. Maar voor nu eerst echt gewend raken aan het opdrukken.
 
Zoals vaker hier besproken, om echt serieus progress te maken met alleen push ups kan eigenlijk niet.
Wat als je met een rugzak bijv deze gaat werken:

https://gorillasports.nl/deal/11143...yHOf8qkfEdIqoQA89uQO4fnWwym3B5_hoCP_0QAvD_BwE

Uiteraard begin ik niet direct met 30 kg, maar gewoon eens 5 kg erbij ofzo en langzaam naar die 30 kg werken. Kan ik dan echt een serieuze borst, triceps, schouders krijgen ?

Wanneer ik dit beheers wil ik trouwens langzaam naar een dip station. Doel is uiteindelijk om mezelf te kunnen planken/opdrukken bij bijvoorbeeld fietsenstallingen. Ik weet de weg is lang, maar als ik dan toch doelstelling mag stellen,, dan lijkt me dit echt heel gaaf. Maar voor nu eerst echt gewend raken aan het opdrukken.

waar is dat goed voor?

En waarom niet trainen met een echt schema in een gym ipv pompen met gewicht?

Wat is een serieuse borst en schouders? Ik zou mn tijd er niet in steken. Hoe train je je benen?
 
waar is dat goed voor?

En waarom niet trainen met een echt schema in een gym ipv pompen met gewicht?

Wat is een serieuse borst en schouders? Ik zou mn tijd er niet in steken. Hoe train je je benen?

Alle bodyweight excersizes,
Ik ga niet naar de gym omdat ik eigen baas. Ik heb 5 man personeel lopen en ik kan niet zomaar even 1,5 uur weg.
Het is op een boerderij dus dat gaat eigenlijk van 's ochtend 6u tot 's avond 9u door, daarna nog naar de sportschool is voor mij niet wat.

Ik heb ook een set dumbbels, maar het old school opdrukken leek mij het mooiste voor de borst triceps en schouders.
verder doe ik biceps wel met dumbbels en benen ook met dumbbels varianten. En later ook met het gewicht hesje.
 
waar is dat goed voor?

En waarom niet trainen met een echt schema in een gym ipv pompen met gewicht?

Wat is een serieuse borst en schouders? Ik zou mn tijd er niet in steken. Hoe train je je benen?
Oh waar dat goed voor is ?

Zoals jij wil flaneren je lichaam op het strand wil ik flaneren met een paar mooie moves =p
 
That´s escalating quickly

:popcorn2:
 
Je hoeft echt niet naar een sportschool om je fysiek wat te verbeteren en fitter en sterker te worden.

Met pull ups, inverted rows, push up varianten, sprintjes trekken en wat lichaamsgewicht beenoefeningen, kun je al een heel eind komen. Het gewichtsvest kan bij veel van deze oefeningen verder verzwaren. Natuurlijk kun je in de sportschool beter uit de voeten, maar een goede start kun je ook zonder sportschool maken.
 
Push up's kan je verzwaren door je handen te verplaatsen. Op de manier dat ik het doe kan ik met moeite mijn 6 sets van 15 reps (1m15 rust tusen sets) afwerken terwijl ik mij op de gewone manier veel meer kan opdrukken. Ik ga bijna niet meer naar de zaal maar onderhoud mijn lichaam thuis met push up's, pull up's, planks en fietsen. Af en toe doe ik wat lunges thuis of een paar series van 30-45 sec in squatpositie tegen de deur staan maar eigenlijk fiets ik al zoveel dat ik dat al genoeg vind voor mijn benen. Ik fiets dan ook op verschillende manieren. Soms heuvels, soms puur op kracht in grote versnelling, soms gewoon soepel ronddraaien.

Wat push up betreft
Ik zet mijn handen niet onder mijn schouders maar veel lager (halfweg tussen borst en bekken). Op die manier wordt het heel zwaar en moet je veel moeite doen om je evenwicht niet te verliezen want je hebt de neiging om naar voor te vallen. En push up's en pull up's geconcentreerd en redelijk traag uitvoeren.

Ongeveer op deze manier

Je moet dat niet onmiddellijk doen maar elke week je handen wat lager plaatsen totdat je ongeveer deze positie hebt.
 
Laatst bewerkt:
Alle bodyweight excersizes,
Ik ga niet naar de gym omdat ik eigen baas. Ik heb 5 man personeel lopen en ik kan niet zomaar even 1,5 uur weg.
Het is op een boerderij dus dat gaat eigenlijk van 's ochtend 6u tot 's avond 9u door, daarna nog naar de sportschool is voor mij niet wat.

Ik heb ook een set dumbbels, maar het old school opdrukken leek mij het mooiste voor de borst triceps en schouders.
verder doe ik biceps wel met dumbbels en benen ook met dumbbels varianten. En later ook met het gewicht hesje.
Maar je doel is wel om in fietsenstallingen te planken?
 
A7DEC176-50F6-442F-9222-E1481DE0AEB6.jpeg
???
 
Oh waar dat goed voor is ?

Zoals jij wil flaneren je lichaam op het strand wil ik flaneren met een paar mooie moves =p

Al jaren niet meer op een strand geweest.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft echt niet naar een sportschool om je fysiek wat te verbeteren en fitter en sterker te worden.

Met pull ups, inverted rows, push up varianten, sprintjes trekken en wat lichaamsgewicht beenoefeningen, kun je al een heel eind komen. Het gewichtsvest kan bij veel van deze oefeningen verder verzwaren. Natuurlijk kun je in de sportschool beter uit de voeten, maar een goede start kun je ook zonder sportschool maken.

Dan verkies ik er toch voor om die start te maken in een sportschool ipv gelijk de meeste mensen thuis wat te liggen aankloten.

Want dat is wat de meesten toch doen thuis.
 
En op de sportschool heb je geen aankloters?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
En op de sportschool heb je geen aankloters?

Precies. Sterker nog, ik durf te stellen dat in de meeste sportscholen maar 10% degelijk en gestructureerd traint.
 
En op de sportschool heb je geen aankloters?
hahaha zeker.

Als je al tevreden met met een vrij gewone fysiek dan is thuis wat pompen genoeg.

Genoeg mensen geweten die veel pompten en wat met dumbbels trainden. Geen 1 waarvan ik vond dat hij een goede fysiek had.

Ze trainden wel niet om te planken tussen fietsenrekken. Als dat je doel is dan kan dat thuis ook wel. Dan wil je namelijk geen te zware benen. Zou die dan ook niet trainen. Lichtere benen is makkelijker om te planken tss fietsrekken. :D

in before in de gym lopen er ook veel rond zo :D
 
Ieder zijn manier. Aan je lichaam bouwen kun je op verschillende wijzen. Body building in zaal, crossfit, body weight. 't Is maar wat je verkiest.Ik versta niet waarom sommigen hun manier van trainen goed vinden en de andere manieren van trainen moeten afbreken.
 
Precies. Sterker nog, ik durf te stellen dat in de meeste sportscholen maar 10% degelijk en gestructureerd traint.

En hoeveel trainen er thuis gestructureerd en degelijk met wat dumbbels? Kan alleen maar spreken van wat ik gezien heb natuurlijk.

Van al degene die ik thuis heb weten trainen met enkel wat dumbells en pompen trained er géén ene deftig. Mensen die thuis een bankje en wat meer material ter beschikking hadden daar lag het percentage toch al hoger.

Maar de meesten die enkel wat dumbbels hadden hebben het ofwel opgegeven ofwel zijn ze naar een gym gegaan en hebben dan opzienbare vooruitgang geboekt.

Het is natuurlijk maar wat je doelen zijn en wat je verstaat onder goede fysiek.
 
hahaha zeker.

Als je al tevreden met met een vrij gewone fysiek dan is thuis wat pompen genoeg.

Genoeg mensen geweten die veel pompten en wat met dumbbels trainden. Geen 1 waarvan ik vond dat hij een goede fysiek had.

Ze trainden wel niet om te planken tussen fietsenrekken. Als dat je doel is dan kan dat thuis ook wel. Dan wil je namelijk geen te zware benen. Zou die dan ook niet trainen. Lichtere benen is makkelijker om te planken tss fietsrekken. :D

in before in de gym lopen er ook veel rond zo :D
En hoe zit het dan met jouw fysiek want je traint al meer dan 20 jaar. Is die dan beter dan iemand die al 20 jaar thuis body weight oefeningen doet. Ik heb het ook al in mijn vorig bericht gepost dat het er ook vanaf hangt hoe je pompt. Zit ik er ver naast wanneer ik denk dat je ook een vrij gewone fysiek hebt? Nog geen drie maanden geleden schreef je dat je al jaren elke dag ongeveer 60 km per dag met de fiets naar het werk rijdt en je gemiddelde rond 20km per uur bleef. Dan heb ik liever dat mijn benen slanker zijn maar dat men gemiddelde rond 30 km per uur ligt, toch ook een heuvel of berg op geraak en dat ik zonder problemen 10 km kan lopen. Het ligt eraan wat je zelf wil. Jij vindt een goede fysiek met stevige poten belangrijk, ik heb liever slanke maar gespierde benen die ook goed kunnen fietsen, lopen, enz...
 
Back
Naar boven