Fitness Seller

Advies voor mijn bulkschema

Bezoekers in dit topic

J68

Novice
Lid geworden
6 sep 2018
Berichten
16
Waardering
2
Lengte
1m97
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
Hey allemaal, sinds juni train ik (nu 4x in de week) de Fierce 5 split routine. Door het oerwoud van verwarrende info begon ik eerst op 3000 kcal, omdat ik van de mythe 'culking' had gehoord, maar dat liet me alleen afvallen. Wel kreeg ik meer kracht en zichtbaar iets meer spier, maar het ging me toch te sloom.

Nu ben ik langzaam naar 3800 kcal toe gegaan (op 3600 kcal bleef ik ook nog op gewicht). Eerst was mijn enige doel mijn eiwitten en kcal halen ook wel I(f) I(t) F(its) Y(our) M(acro's) genoemd, maar daarmee ging ik al snel ongezonder eten en het koste bovendien veel te veel tijd en moeite elke keer na te denken over wat te eten.
Dus nu ga ik aan het eetschema! Graag hoor ik wat jullie ervan vinden en of er verbeterpunten zijn.
Voor de variatie heb ik per eetmoment soms meerdere mogelijke maaltijden met dezelfde eiwit en kcal hoeveelheid. Ik hou dagelijks alles bij met FatSecret en een weegschaal, ds kan ook tweaken als het nodig is.
 

Bijlagen

  • Eetschema.pdf
    46,5 KB · Weergaven: 437
Ik snap nooit waarom mensen zoveel eten om aan de 3800 kcal te komen. Dat kan toch ook zonder zoveel maaltijden te eten (meer rijst/brood/kwark)? Niet dat daar iets mis mee is, maar ik zou nooit die hele lijst naar binnen kunnen werken zonder mezelf te gaan haten.
 
Ja, opzich zou ik wel meer rijst en brood erin kunnen gooien voor de koolhydraten, maar ik wil ook een wel een beetje volwaardige voeding. Nog inhoudelijke tips?
 
Op zich ziet het er niet verkeerd uit. Ik vraag me alleen af of dit te combineren is met werk/school. Ik zou namelijk nooit zoveel maaltijden kunnen eten, puur omdat ik dit niet haal met colleges enz. Dat is ook de reden dat ik niet zoveel maaltijden eet, maar deze vervang door bijv. brood o.i.d. Maar als jij hier de tijd voor hebt zou ik dat zeker doen. Al is het niet zo dat brood (met beleg) direct onvolwaardige voeding is.
 
Ik heb inderdaad de luxe nu dat ik mijn eigen werktijden kan indelen en vaak van huis uit kan werken. Qua bereiding valt het best nog mee.
De shake als ontbijt maak ik in de ochtend thuis, voordat ik weg ga. T1, lunch en T2 kan ik van tevoren maken en meenemen in mijn tas (vaak kook ik alle maaltijden in 1/2x in de week).

Avondeten is IIFYM en die kan ik overal eten en een bakkie kwark van T3 is ook overal wel te vinden. Maar je hebt gelijk dat het lastigste van de bulk, de tijd en moeite is, die ik in de voeding moet steken. Waarschijnlijk zou het niet lukken of zou ik veel meer moeten plannen als ik elke dag op gezette tijden school/werk had.

Bedankt voor de tip! Ik kan inderdaad de lunch vervangen door een makkelijkere en goedkopere broodmaaltijd. Zolang ik in de avond mijn groenten binnenkrijg is dat prima.
 
Daarom. Je krijgt sowieso voldoende en goede voedingsstoffen binnen. Als je een langere tijd gaat bulken kan het je idd veel schelen in de portemonnee. Wat eet jij bijvoorbeeld bij een IIFYM maaltijd?
 
Thanks! Vooral die vega kipstuckjes zijn duur, €4 voor 160 gram. Grote verpakkingen halen scheelt ook een hoop merk ik. Een IIFYM is vaak ook wel een thuis gekookte maaltijd van mijn vriendin met veel groenten, eiwit (houdt ze rekening mee) en weinig koolhydraten. Maar soms ook wat er maar voorhanden is.
 
Waarom vega kip stuckjes?
Ik zie dat je ook vis eet en kipfilet. Dat scheelt al behoorlijk in kosten.

Wil je perse vega. Kijk ook eens bij de lidl. Hebben best veel vega dingen met rond de 20 gr eiwit per 100 gram. En stukken goedkoper ook.
 
Die vega kip stuckjes, omdat ik zo min mogelijk vlees probeer te eten, maar het toch moeilijk te doen vindt qua prijs en eiwitten. Goeie tip over de Lidl! Sowieso handig om daar boodschappen te gaan doen, alles is goedkoper.
 
Ik heb nu een nieuw schema gemaakt met 1 eetmoment minder, makkelijker te bereiden recepten (met uitzondering van het avondeten kan ik dit in een half uurtje per dag klaarmaken) en minder van de dure ingrediënten erin. Zo hou ik ook nog wat tijd en geld over om een leven te leiden. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
 

Bijlagen

  • Eetschema.pdf
    43,6 KB · Weergaven: 267
Hey allemaal, sinds juni train ik (nu 4x in de week) de Fierce 5 split routine. Door het oerwoud van verwarrende info begon ik eerst op 3000 kcal, omdat ik van de mythe 'culking' had gehoord, maar dat liet me alleen afvallen. Wel kreeg ik meer kracht en zichtbaar iets meer spier, maar het ging me toch te sloom.

Nu ben ik langzaam naar 3800 kcal toe gegaan (op 3600 kcal bleef ik ook nog op gewicht). Eerst was mijn enige doel mijn eiwitten en kcal halen ook wel I(f) I(t) F(its) Y(our) M(acro's) genoemd, maar daarmee ging ik al snel ongezonder eten en het koste bovendien veel te veel tijd en moeite elke keer na te denken over wat te eten.
Dus nu ga ik aan het eetschema! Graag hoor ik wat jullie ervan vinden en of er verbeterpunten zijn.
Voor de variatie heb ik per eetmoment soms meerdere mogelijke maaltijden met dezelfde eiwit en kcal hoeveelheid. Ik hou dagelijks alles bij met FatSecret en een weegschaal, ds kan ook tweaken als het nodig is.

Kijk maar uit met die 18% BF. Van de winter kwam ik over de 20% en dat ging gepaard met gezondheidsproblemen (kortademigheid en visceraal vet).
 
Ja goeie! Ik hou het inderdaad in de gaten door mijn maten te meten. Tot nu toe nemen alle maten toe behalve mijn middel, dus so far so good
 
Back
Naar boven