Fitness Seller

Nieuws Belgium & Dutch Nationals Bench Press & Deadlift (unequipped) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.373
Waardering
2.204
Lengte
1m85
Massa
150kg
Zaterdag 20 oktober worden onder auspiciën van de World Drug Free Powerlifting Federation de
Belgische – en Nederlandse kampioenschappen Bench Press & Deadlift unequipped gehouden.

Inschrijven is mogelijk t/m 12 oktober bij de nationale federatie van de WDFPF, respectievelijk de Belgian Drug Free Powerlifting Federation en de Drug Free Powerlifting Federation Netherlands.

Het gaat hierbij om unequipped wedstrijden ook wel als classic en raw bekend.
Toegestaan zijn dan ook alleen maar een riem en polsbandages (geen kneesleeves!).

Het betreft verder zogenaamde single lift wedstrijden, d.w.z. dat je kunt beslissen om beide onderdelen mee te doen of alleen maar per onderdeel, Bench Press of Deadlift.
De gewichten die er gedrukt en getild worden, worden bij single wedstrijden niet zoals bij powerlifting wedstrijden samen opgeteld als een totaal.

Het is géén open kampioenschap daar er drugtesten zullen plaatsvinden en we alleen maar personen kunnen testen die lid zijn van de WDFPF.


Plaats: “ Fort van Merksem”, Fortsteenweg ( het park ingaan naar voetbalveld) 2170, Antwerpen.


Weging 10.00 h—11.30 h


Start Wedstrijd 12.00 h

(Entrée bedraagt 5 euro per persoon, twee consumpties zijn hierbij inbegrepen).
 
Laatst bewerkt:
Bijna vergeten...hen die ook vinden dat een prestatie pas een prestatie is als je presteert op eigen kracht zijn bij deze uitgenodigd om lid te worden als Belg bij de BDFPF of als Nederlander bij DFPFNL. Er is op het forum alreeds e.e.a. over geschreven en ik zou waarschijnlijk in herhaling vallen door hier uitgebreid over onze doelstellingen en visie te schrijven...het zal inmiddels wel duidelijk zijn waarvoor de WDFPF staat, toch? :)
En anders eventjes op de link klikken in mijn "handtekening" hieronder :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Net op de site geweest maar is totaal niet duidelijk waar en hoe je kan inschrijven en wat de kosten voor deelname aan dit NK zijn en zie ook geen nominatielijsten. Zie alleen dat je lid kan worden van de bond voor EUR 30 per kalenderjaar.
Ik heb zelf verder geen belangstelling voor deelname maar zou dit wel verduidelijken als ik jou was.
Benieuwd waarom geen kneesleeves bij deads of banken? gaat je echt niet helpen bij je lift behalve je knie warm houden. Zijn er verder nog specifieke eisen aan de kleding/riem/bandages die je wel mag gebruiken?
 
Net op de site geweest maar is totaal niet duidelijk waar en hoe je kan inschrijven en wat de kosten voor deelname aan dit NK zijn en zie ook geen nominatielijsten. Zie alleen dat je lid kan worden van de bond voor EUR 30 per kalenderjaar.
Ik heb zelf verder geen belangstelling voor deelname maar zou dit wel verduidelijken als ik jou was.
Benieuwd waarom geen kneesleeves bij deads of banken? gaat je echt niet helpen bij je lift behalve je knie warm houden. Zijn er verder nog specifieke eisen aan de kleding/riem/bandages die je wel mag gebruiken?

Op de site kan men een aansluitingsformulier downloaden wat betreft het lidmaatschap en dat vervolgens sturen aan de desbetreffende persoon van BDFPF of DFPFNL

upload_2018-9-10_12-7-30.png


Alle leden die lid zijn krijgen automatisch een persoonlijke uitnodiging via de mail om deel te nemen aan wedstrijden.
I.v.m. de dopingcontrolles moet je namelijk eerst lid van onze bond zijn...we kunnen namelijk geen mensen gaan controleren die niet lid zijn.
De kosten voor deelname aan het NK of BK bedragen 5 euro zoals reeds vermeld in de openingspost van het topic.

Wat betreft kneesleeves...deze geven extra ondersteuning en doordat sommigen heel strakke kneesleeves dragen hebben ze er ook enige support van. Om dit te voorkomen zijn bij RAW wedstrijden geen kneesleeves toegestaan.
Je ziet dit fenomeen ook soms bij het equipped gebeuren terug (daar is het dan wel toegestaan) dat men b.v. kniebandages, maar ook suits of benchshirts zo strak als mogelijk aantrekt om er meer support van te hebben...mijns inziens de hoofdreden waarom equipped lifters vaak geen goede beurt krijgen omdat de suits en bandages zo strak zitten dat ze niet op diepte bij het buigen kunnen komen of ze niet in staat zijn met de halter de borst te touchen bij het bankdrukken....een onwenselijke situatie, maar dat is weer een ander verhaal ;)
 
Laatst bewerkt:
De kosten voor deelname aan het NK of BK bedragen 5 euro zoals reeds vermeld in de openingspost van het topic.
entree is dus hetzelfde als deelname/inschrijfgeld? zo had ik dat niet gelezen dacht dat het toegang was tot de zaal waar de wedstrijd wordt gehouden. Bijzonder is wel dat hiervan de dopingcontroles betaald kunnen worden. Enig idee hoe die controles eigenlijk gefinancierd worden?

Wat betreft kneesleeves...deze geven extra ondersteuning en doordat sommigen heel strakke kneesleeves dragen hebben ze er ook enige support van.
Ik snap dat bij squats het wel een beetje meehelpt als je maar strak genoeg aantrekt maar kneesleeves geven dus extra ondersteuning bij bankdrukken??? interessante theorie.....
Equiped lifters verwijten dat ze te strak materiaal hebben is wel beetje naïef hoor, daar draait het hele spelletje om, anders moet je dat afschaffen, dat is ook gebeurd en daarom is de classic variant ontstaan.
 
Entrée van 5 euro geldt voor iedereen, zowel een deelnemer als een toeschouwer.
Er wordt circa 10% van de deelnemers gecontroleerd en de dopingcontroles zijn in België beduidend goedkoper dan in Nederland.
In België kost een controle circa 250 euro en in Nederland circa 750 euro.

Ik heb nergens beweerd dat sleeves bij het bankdrukken ondersteuning verschaft, dat is uiteraard op het kniebuigen van toepassing, maar de regel luidt dat tijdens raw wedstrijden alleen een riem en polsbandages zijn toegestaan. En daar worden dan geen uitzonderingen op gemaakt.

Ik heb geen verwijt gemaakt richting de equipped lifters (zo was het in elk geval niet bedoelt), het is een feit dat sommige lifters te strakke powerliftingear dragen waardoor ze uitbommen en dat vind ik persoonlijk een onwenselijke situatie.
Leg maar eens aan een toeschouwer bij een equipped wedstrijd uit waarom een lifter niet in staat is om met de halter zijn borst te touchen of dat een lifter niet in staat is om op diepte te komen bij het buigen.
Ik doe zelf overigens zowel equipped als unequipped wedstrijden en vind dat voor beide plaats is in de powerliftwereld, het zijn alleen twee heel verschillende spelletjes,
En nee, ik ben niet uit op een discussie equipped versus unequipped...ieder het zijne, leven en laten leven :)
 
Laatst bewerkt:
Er wordt circa 10% van de deelnemers gecontroleerd en de dopingcontroles zijn in België beduidend goedkoper dan in Nederland.
In België kost een controle circa 250 euro en in Nederland circa 750 euro.

kleine rekensom leert dat je nooit kostendekkend kan zijn, voor alleen al de controles. Daarbij komt ook nog zaalhuur, materialen, vervoer, onkosten vrijwilligers ect.
Blijft nog steeds vraag hoe dat allemaal wordt gefinancierd. Hopelijk ben je je daar als vertegenwoordiger van de Nederlandse afdeling daar bewust van, anders zou ik nog eens achter mijn oren krabben.
Gebrek aan transparantie is best kwalijk tegenwoordig.
 
geen enkele bond is transparant
 
kleine rekensom leert dat je nooit kostendekkend kan zijn, voor alleen al de controles. Daarbij komt ook nog zaalhuur, materialen, vervoer, onkosten vrijwilligers ect.
Blijft nog steeds vraag hoe dat allemaal wordt gefinancierd. Hopelijk ben je je daar als vertegenwoordiger van de Nederlandse afdeling daar bewust van, anders zou ik nog eens achter mijn oren krabben.
Gebrek aan transparantie is best kwalijk tegenwoordig.

Ze verwachten gewoon heel veel betalende toeschouwers.
 
kleine rekensom leert dat je nooit kostendekkend kan zijn, voor alleen al de controles. Daarbij komt ook nog zaalhuur, materialen, vervoer, onkosten vrijwilligers ect.
Blijft nog steeds vraag hoe dat allemaal wordt gefinancierd. Hopelijk ben je je daar als vertegenwoordiger van de Nederlandse afdeling daar bewust van, anders zou ik nog eens achter mijn oren krabben.
Gebrek aan transparantie is best kwalijk tegenwoordig.

Je moet me wel hebben, hé ;)
Nee hoor, een terechte vraag!
We hebben niets te verbergen...het is zo dat door de jaarlijkse contributie van de leden en de entreeprijzen de organisatie van het BK in Antwerpen er nog altijd kostendekkend is uitgekomen. Het NK van DFPFNL mag "meeliften" op het BK van BDFPF. We mogen gebruik maken van de faciliteiten van de BDFPF waar we als DFPFNL dankbaar gebruik van maken. Het is gewoon één gezamenlijke wedstrijd met een separate uitslagenlijst.
Wellicht dat in de toekomst e.e.a. zal veranderen, maar voorlopig blijft dat zo.
 
Haha ik ga er verder over ophouden ben gewoon geïnteresseerde buitenstaander. Knap dat jullie het kostendekkend krijgen en jullie je standaarden daarbij kunnen naleven.
Graag nog wel de uitslagen droppen hier, ben ik ook wel benieuwd naar.
 
Ik ben ook wel benieuwd wat de sterkste natty's van NL en BE kunnen liften.
Welke aangesloten zijn bij deze nieuwe bond. Dat is dus vermoedelijk een zeer select gezelschap. Desalniettemin ook benieuwd en wens ik de deelnemers en organisatie veel succes, kennelijk voorziet men in een behoefte.
 
Leuk dat er zoveel belangstelling is naar de uitslagen...excuses voor mijn late reactie...ik heb paar dagen vrij gehad (lang weekend) en zodoende niet op forum rond gekeken.

Ik moet ruiterlijk toegeven dat de opkomst van Nederlandse kant beduidend geringer uitviel dan verwacht.
Diverse personen hadden zich overigens afgemeld en we hopen de volgende keer op meer deelnemers
Er deden uiteindelijk 5 bankdrukkers mee van Nederlandse kant.
Er werden in total 6 personen getest (1 Nederlander).
De Vlaamse Overheid zelf was gekomen om de dopingcontroles te houden.

upload_2018-11-5_12-1-53.png



Van Belgische zijde waren er beduidend meer deelnemers.die meededen bij het bankdrukken (23).

upload_2018-11-5_12-6-56.png



Bij het deadliften deden alleen Belgische deelnemers mee.

upload_2018-11-5_12-10-59.png
 
Wat zijn alle gewichtsklasses precies per man en vrouw.
 
Wel veel vrouwen klasses maar kan de stappen vanaf 70 kg wel waarderen tov IPF.
 
Back
Naar boven