AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Af en aan... Had een aantal "goede" nachten (zijnde 5-6uur, al dan niet met onderbreking) en naar het einde van de week slechter.
Is vooral stressgerelateerd denk ik. Heb op dit moment een ingewikkelde thuissituatie.
Als die minder is waardoor ik me emotioneel slechter voel dan ga ik ook slechter slapen...

Vervelend zeg. Sterkte iig. Wel goed dat je het sporten er gedisciplineerd inhoudt
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Training vrijdag 21/9: UB

Bench press
2x12xBarbell
3x8x27,5

Barbell row
2x15x17
3x10x29,5 (lichte "klak" in linkerpols bij laatste set, krachtverlies)

Standing dumbell press

3x12x8

Lateral pulldown
3x10x30

Triceps pushdown

3x10x17,5

Biceps curl
3x12x16,5

Face pulls
3x15x22,5

External rotations cable

3x15x3,75

Cardio (15', 145kcal):
15' stepper

Toch best wat last van mijn pols nu. Had in de auto al lichte pijn, maar wilde echt gaan trainen...
Morgen maar geen plié squat/deadlift en LB bij toestellen houden :)
In de file gestaan vanavond, dus ook niet meer cardio. Activiteitsdoel niet gehaald daardoor :(
Had gisteren wel 165% of zo, dus compenseert ;)

Voeding donderdag 20/9: 1692kcal, 97gr/200gr/56gr
Voeding vrijdag 21/9: 1586kcal, ekv 92gr/175gr/51gr

't Is vrijdag dus glaasje rode wijn bij het eten en straks het kruidengebaseerd slaap supplement.
Duimen voor een goeie nacht doorslapen...
 
Slaap vr op zat: niet al te slecht, 6u na elkaar en dan nog een tweetal uur constant een zwaar gevoel in mijn hoofd alsof ik in slaap zou vallen, maar het toch maar niet lukte:eyes: Toch blijven liggen tot 8u, dat was al een eeuwigheid geleden :eek!:

Vanochtend gewogen en gemeten.
Vergelijking met twee weken terug.

22/09/2018
Gewicht 49,9kg -0,6kg
Taille: 57cm -0cm
Buik: 65,5cm -0,5cm
Heup: 76cm -0,5cm
Billen: 85,5cm -0,5cm
Bovenbeen: 46cm -0cm
Bicep: 24,5cm -0,5cm

Ik wil binnenkort wel plusjes gaan zien bij bovenbeen en billen eigenlijk :thinking:
Ze zijn wel al gespierder en er is minder vet (nog steeds wel een laagje isolatie aanwezig :p).
Bicep meet ik altijd niet gespannen, dus als daar cm's afgaan worden mijn kipfiletjes nog kleiner :D

Nog ff ontbijt verder opeten en dan naar de gym voor LB :)
 
Laatst bewerkt:
Goed voor je nachtrust!
Ik wil ook wel wat zien op je billen :kiss:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Training zaterdag 22/9 - LB

Plié squat

4x15x10

Cable kickback glutes
2x15x15
3x10x25

Leg press
3x12x70

Leg curl
3x15x25

Calf Raises
3x12x120

Abductor machine
3x15x42,5

Hanging leg raises
3x12

Torso rotation
3x12x37,5

Rotary torso
3x12x25

Cardio (445kcal)
  • 10' Crosstrainer
  • 10' Fiets
  • 15' Stepper
  • 15' Loopband 9km/h
 
Hnnngggg.... nieuw profielfoto, speciaal voor DBB.:)
Wanneer begin je met 'echte' squats?
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Hnnngggg.... nieuw profielfoto, speciaal voor DBB.:)
Wanneer begin je met 'echte' squats?

Heb een tijd echte squats gedaan, had altijd pijn in mijn liezen tijdens de oefening en achteraf :(
Daarom alternatieven gezocht en bij plié squat uitgekomen...
 
Heb een tijd echte squats gedaan, had altijd pijn in mijn liezen tijdens de oefening en achteraf :(
Daarom alternatieven gezocht en bij plié squat uitgekomen...
Hoe voer je die plié squats dan uit? Met een 10 kg barbell in de nek?
 
Misschien proberen wat stretch oefeningen te doen voor de squats.
Lullige oefening om te zien. Happy baby pose... helpt echt met de flexibiliteit in je liezen.
Het ziet er niet uit alleen :D

Je hebt wel meer heup opener oefeningen in de yoga. Ze helpen er echt bij. Misschien even wat googlen.
 
Hoe voer je die plié squats dan uit? Met een 10 kg barbell in de nek?
Nee haha. Wilde gewoon iets a la squat maar anders.
Doe het zo:

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_plie-squat.jpg
 
Ik zou denken dat je daar eerder pijn van in je liezen krijgt dan met gewone squats.
 
Plie squats zijn wel lekker om te doen, vooral voor reps.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Misschien heb je hier last van tijdens je squats?
Had dat zelf een tijd waardoor ik niet (onder parallel) kon squatten zonder liespijn en heb toen een topic aangemaakt.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/liespijn-tijdens-squatten-pectineus.412023/

Geen idee... Ik heb een chronische liesontsteking (vastgesteld door de orthopedist) dus sowieso is die streek extra gevoelig.
Ik ben nu al blij dat ik kan lopen zonder erna nog last te hebben.
Lies "kraakt" ook tijdens het gewoon squatten, alsof er iets constant in- en uitschiet. Niet echt een aangenaam gevoel :rolleyes:
 
Voeding zaterdag: 1679kcal, ekv 95gr/164gr/52gr

Gisteravond diepgaand en serieus gesprek gehad thuis, ik voel me op dit moment emotioneel helemaal op en kapot.
Rusteloos, maar toch nergens zin in. Behalve wandelen, daar zou ik nu wel uren in kunnen "vluchten", maar het is hier echt k*t weer.
Gelukkig is het rustdag...
Voeding tracken zal ik vandaag niet doen. Veel honger of zin in eten heb ik op dit moment niet.
Geen idee of ik ga koken vanavond, of gewoon comfort food ga halen en een sh*tload aan kcal binnenspeel.
Dit alles lijkt op dit moment zo onbelangrijk en absurd.
 
:kiss:
Hang in there meis. Even tot rust komen nu en dan komt het vast wel weer goed.
 
Rustig aan, morgen weer een dag. Met hopelijk beter weer, misschien kan je dan even een blokje om om het hoofd leeg te maken:)
 
Gisteravond diepgaand en serieus gesprek gehad thuis, ik voel me op dit moment emotioneel helemaal op en kapot.

Hmmm... Je reactie verraadt dat dit geen gesprek was over het ontstaan van de aarde...

Sterkte! :aai:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Back
Naar boven