AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Man dat ATX spul is me toch mooi. Wordt toch tijd dat ik de loterij een keer win.....
 
Die roestvrije stang is wel boeiend!
Ik heb een Ram bar en een ATX power bar, de laatste heeft een scherpere curl en bevalt beter. Hoe zit dat met deze stang?
 
Die roestvrije stang is wel boeiend!
Ik heb een Ram bar en een ATX power bar, de laatste heeft een scherpere curl en bevalt beter. Hoe zit dat met deze stang?
Dezelfde knurl als de normale power bars, iets scherper omdat deze uitvoering geen coating eroverheen heeft.
 
Knurling is redelijk scherp omdat er bij deze rvs uitvoering geen coating overheen zit :) Mag wat mij betreft echter nog wel wat scherper, dus dat zullen we wellicht nog een beetje finetunen. Eerst even de feedback van klanten afwachten want knurling is vaak erg persoonlijk.


Dat was een teaser, coming soon... De ATX Jammer Arms zullen pas in december of januari verkrijgbaar zijn.

Volg ons op Instagram voor meer van dit soort aankondigingen :)

Bekijk bijlage 435101


Al onze racks zijn circa 122 cm breed en daar heb je een halterstang voor nodig met minimaal 125 cm binnenmaat. Volgens mij hebben wij geen smallere uitvoeringen. Je zou een smaller squat rack kunnen overwegen of haltersteunen met wat langere spotters zoals de Barbarian Free-Stands (33 cm lange spotters).

Wat betreft power racks denk ik dat je bij de goedkopere merken mischien wel smallere racks kunt vinden. Het Powerline Power Rack PPR200X heeft bijvoorbeeld een breedte van 117 cm. Ik zie echter dat deze overal € 475 kost, wat veel te duur is voor dit simpele rack (wij verkochten deze voor € 299). Voor € 469 bedrag krijg je bij ons een MegaTec Power Rack met veel betere specs (maar daarvoor heb je ook een halterstang met 125 cm binnenmaat nodig).

Waar blijft de teaser van barbarian zijn monolift attachment ? :D
 
Waar blijft de teaser van barbarian zijn monolift attachment ? :D
Nog niet gemaakt. Zodra het ontwerp af is zal er een afbeelding worden gedeeld.

We hebben eerst aan een ander zeer mooi project gewerkt :cool: daarvan binnenkort een teaser op Instagram.
 
Sla je slag! :flex:

Diverse producten, waaronder de nieuwe ATX Stainless Steel Power Bar en de ATX Calibrated Steel Plates, zijn vrijdagmiddag met 15% extra korting mee te nemen vanaf onze stand.

Op = op!

9E298EE1-8B4D-4152-A7DE-547B261A5B0D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Of een Barbarian powercage? :);)
 
Laatst bewerkt:
En tot 20% op alle halterstangen, halterschijven en dumbbells :flex:
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik mijn Barbarian powercage van FS ontvangen. Ik heb nog geen tijd gehad om hem in elkaar te zetten maar wat een huge ass ding is het; alles is erg zwaar en degelijk. Ik ben er blij mee!
 
Vandaag heb ik mijn Barbarian powercage van FS ontvangen. Ik heb nog geen tijd gehad om hem in elkaar te zetten maar wat een huge ass ding is het; alles is erg zwaar en degelijk. Ik ben er blij mee!
Nice! :flex:

Hopelijk ben je na de montage nog enthousiaster :D
 
De Barbarian Seated Calf Machine binnen en staat als een huis. Voelt vergelijkbaar aan met de andere producten van Barbarian (powerrack/ bench/ GHR/ stangen), degelijk. Handig dat je de steun, waarop de balk met gewichten eraan rust, opzij kunt bewegen waardoor je meer stretch op de kuiten krijgt tijdens de oefening.

Aanvankelijk dacht ik dat ik problemen had met de lagers daar voornamelijk eentje scheef in het huis stond. Na contact hierover opgenomen te hebben met FS heeft de ingenieur laten weten dat dit normaal is en de lagers axiale speling hebben, waardoor ze niet alleen kunnen draaien maar ook van richting kunnen veranderen. Ik kon de lagers met een rubberen hamer recht tikken. Fluitje van een cent. Mocht iemand dit ook hebben dan kan je ze dus met eigen kracht proberen te bewegen of met een rubberen hamer zachtjes rechter zetten.

GvtwXcTl.jpg


https://www.fitness-seller.nl/barbarian-seated-calf-machine/

Ano_54321
 
De Barbarian Seated Calf Machine binnen en staat als een huis. Voelt vergelijkbaar aan met de andere producten van Barbarian (powerrack/ bench/ GHR/ stangen), degelijk. Handig dat je de steun, waarop de balk met gewichten eraan rust, opzij kunt bewegen waardoor je meer stretch op de kuiten krijgt tijdens de oefening.

Aanvankelijk dacht ik dat ik problemen had met de lagers daar voornamelijk eentje scheef in het huis stond. Na contact hierover opgenomen te hebben met FS heeft de ingenieur laten weten dat dit normaal is en de lagers axiale speling hebben, waardoor ze niet alleen kunnen draaien maar ook van richting kunnen veranderen. Ik kon de lagers met een rubberen hamer recht tikken. Fluitje van een cent. Mocht iemand dit ook hebben dan kan je ze dus met eigen kracht proberen te bewegen of met een rubberen hamer zachtjes rechter zetten.

https://www.fitness-seller.nl/barbarian-seated-calf-machine/
Bedankt voor de feedback. Fijn om te horen dat je tevreden bent met je aankoop :) Succes met je training!
 
Zijn er plannen voor "normale" J-hooks voor de Megatec lijn? Het design van de meegeleverde hooks zorgt dat de bar wil gaan rollen, wat niet echt prettig voor de polsen is.
 
Zijn er plannen voor "normale" J-hooks voor de Megatec lijn? Het design van de meegeleverde hooks zorgt dat de bar wil gaan rollen, wat niet echt prettig voor de polsen is.
Nee die krijgen voorlopig helaas geen update. Onze Fortex, Barbarian en ATX racks hebben wel platte J-hooks.

Je zou wellicht de Fortex J-cups kunnen gebruiken als je er een dikkere pin op kunt lassen...
 
Ik had een oogje op het HD2 power rack met pulley. Deze zou op zolder komen te staan en om geluid/impact wat te dempen zullen waarschijnlijk wel matten nodig zijn. Welke mat is hiervoor misschien aangewezen, waarbij alles stabiel blijft, heb er zelf geen kijk op/ervaring mee.
 
Ik had een oogje op het HD2 power rack met pulley. Deze zou op zolder komen te staan en om geluid/impact wat te dempen zullen waarschijnlijk wel matten nodig zijn. Welke mat is hiervoor misschien aangewezen, waarbij alles stabiel blijft, heb er zelf geen kijk op/ervaring mee.
Met normale rubbermatten zul je het impactgeluid van zware gewichten nooit helemaal kunnen dempen. Je dempt wel de krachten en beschermt daarmee het trainingsmateriaal en de vloer, maar het geluid van de harde klappen kun je moeilijk volledig dempen. Er zal altijd nog wel een groot deel van het geluid worden doorgegeven aan de vloer en je vloer bepaalt dan hoe gehorig dit is in de rest van je woning of voor je buren.

Voor normale demping zijn de rubbergranulaat tegels goed geschikt, die zijn namelijk wat zachter dan onze gegoten rubbermatten (betere geluiddemping maar meer bounce) en zijn hard genoeg om een goede stabiliteit te bieden. Enkele opties zijn:

- Rubbertegel 50 x 50 x 3 cm (met noppen aan de onderzijde, dit dempt beter maar de tegels kunnen een beetje indrukken bij zware squats of deadlifts)
- Rubbertegel 100 x 100 x 2 cm (volledig massief, dus vrijwel geen indrukken)
- Rubbertegel 100 x 100 x 3 cm (volledig massief, dus vrijwel geen indrukken)

Voor nog wat extra demping kun je uiteraard ook bumper plates gebruiken in plaats van normale ijzeren halterschijven. Bij voorkeur dan ook de zachtere bumpers van rubbergranulaat (zoals de ATX Rough Bumper Plates of de ATX Crumb Bumper Plates).

Maar als je dit soort zware klappen echt een stuk beter wil dempen dan dien je een dik platform (bijvoorbeeld 10 cm tot 15 cm dik) te maken waarbij je gebruik maakt van verschillende materialen, namelijk meerdere lagen van zachte foam (voor demping) en harde rubber (voor stabiliteit en duurzaamheid).

Toevallig heeft een klant van ons zoiets laatst ook gedaan:

Zoals afgesproken nog even mijn ervaringen met het platform:

Inmiddels alweer een maand in gebruik en het gaat prima. Meestal train ik in de avonduurtjes en mijn dochtertje van 3, die er direct onder slaapt, is nog niet wakker geweest. Als echte herriemakers doe ik alleen deadlifts (+/- 160 kg) die ik gecontroleerd neerleg.

Direct op de vloer heb ik 3 cm dik trillingsisolatie schuim gebruikt. Daarbovenop een dubbele laag van 12 mm multiplex, kruislings aan elkaar geschroefd. Als toplaag de 2 cm dikke rubbertegels welke bij jullie zijn gekocht.

Bij het deadliften gebruik ik (voor de zekerheid) nóg een rubberen tegel met daaronder ook een stukje schuim. Met de schijven die ik heb en de indrukking kom je ongeveer op de hoogte van een olympische schijf uit dus voor mij is dat verder geen probleem.

Filmpje van iemand die dit ook heeft gebouwd:

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Dank je, die rubbertegels zullen voorlopig een voldoende oplossing zijn voor mij. Voor een echt platform achtig iets moet eerst mijn niveau nog een pak verbeteren.
 
Back
Naar boven