AndroidHealthClinic

Galen

Bezoekers in dit topic


Uit jouw link: As to the hormonal response, who cares. Nobody has ever shown that the small hormonal spikes to training mean a thing and recent research is starting to show that it is simply meaningless. Whether squats or GH raises hormones a little bit more simply isn’t relevant as far as I’m concerned.

Klopt het dat het verband nooit is aangetoond?
 
Ja.


Dat is niet hetzelfde. Lees anders dit even door: https://bodyrecomposition.com/muscle-gain/squat-versus-leg-press-for-big-legs.html/

Ik heb zelf merkbaar profijt gehad door af te stappen van squats en het volume daarvan over andere oefeningen te verdelen.
Hoe weet je dat je niet dezelfde of betere resultaten met squats erbij zou hebben gehaald?
Als je geen PL ambities hebt, waarom niet?
Dat je geen PL ambities hebt betekend niet dat squats voor bijna iedereen niet een betere allround oefening is. Ik ken geen enkel serieus trainingsschema die de leg press boven de squat verkiest. Dus tenzij je structurele problemen hebt die squats echt onmogelijk maken zouden squats altijd voorrrang moeten hebben boven leg presses. Daarmee zeg ik niet dat legpresses niet waardevol kunnen zijn voor hypertrofiewerk of gewoon extra volume met minder core belasting.
 
  • Like
Waarderingen: Apv
Uit jouw link: As to the hormonal response, who cares. Nobody has ever shown that the small hormonal spikes to training mean a thing and recent research is starting to show that it is simply meaningless. Whether squats or GH raises hormones a little bit more simply isn’t relevant as far as I’m concerned.

Klopt het dat het verband nooit is aangetoond?
Ja, meermaals. Recent is het ook intramusculair gemeten en bleek eveneens niet geassocieerd te zijn met spierhypertrofie: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphys.2018.01373/abstract

Hoe weet je dat je niet dezelfde of betere resultaten met squats erbij zou hebben gehaald?
Echt zeker weten kan ik dat natuurlijk niet. Maar ik heb 8 jaar lang gesquat met diverse programma's, waarbij ik trainingsfrequentie heb gevarieerd van eenmaal tot driemaal per week, en ook trainingsintensiteit en -volume behoorlijk heb gevarieerd met blokken van enkele maanden om het te evalueren.

Als surrogaat van spierhypertrofie heb ik het merendeel van die tijd (de laatste jaren) de omtrek van mijn bovenbeen op twee vaste plaatsen gebruikt. Na lange tijd geen noemenswaardige verandering daarin te hebben gezien, is deze in 4 maanden tijd eindelijk weer toegenomen nadat ik het trainingsvolume van squats heb vervangen door andere oefeningen. Naar mijn beste weten heb ik in deze 4 maanden geen andere trainingsvariabelen of voedingsvariabelen gewijzigd. (Ik eet en train behoorlijk autistisch.)

Vanuit hypertrofiestandpunt is er ook absoluut geen noodzaak om een specifieke oefening te doen. Lyle McDonald verwoordt dat goed in zijn artikel.
 
Geheel in lijn met Hem. Hij heeft ooit opgeschreven dat vanwege blessures Hij de SQ niet meer deed en overgestapt was op o.a. legpress. Als 10 het kan, dan lukt het jou ook*.

*PS Dit geenszins een poging om Hem gelijk te willen stellen met de minder bedeelden onder ons.
 
Lyle is om die reden dan ook een faggot.:schoot:
 
Geheel in lijn met Hem. Hij heeft ooit opgeschreven dat vanwege blessures Hij de SQ niet meer deed en overgestapt was op o.a. legpress. Als 10 het kan, dan lukt het jou ook*.

*PS Dit geenszins een poging om Hem gelijk te willen stellen met de minder bedeelden onder ons.
Mijn grote voorbeeld :heart:
 
Welke oefeningen doe je nu ipv de squat?
 
Laat je je test levels weleens meten en heb je verschillen gemerkt in de loop der jaren?
 
En wanneer is het volgens jou nodig?
 
Ben je altijd zon stille jongen geweest?
 
En wanneer is het volgens jou nodig?
Als ik hypogonadaal zou zijn, en als de dan huidige stand van de wetenschap aanwijst dat dit geen vergrote kans geeft op eerder overlijden, noch op een lagere levenskwaliteit. Dan zeer zeker.

Ben je altijd zon stille jongen geweest?
Nee, niet altijd. Heb m'n stembanden pas verloren op achtjarige leeftijd.
 
Krijg je veel aandacht van de dames? :)
 
Als ik hypogonadaal zou zijn, en als de dan huidige stand van de wetenschap aanwijst dat dit geen vergrote kans geeft op eerder overlijden, noch op een lagere levenskwaliteit. Dan zeer zeker.

Tegen de tijd dat jij trt nodig hebt is er waarschijnlijk al een beter alternatief, als je gezond blijft leven en veel blijft sporten dan kan je het vrij lang uitstellen.
 
Back
Naar boven