XXL Nutrition

Heet iemand ervaring mett coaching (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zweitens

Cool Novice
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
112
Waardering
13
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Dagelijks trainen, slaaptekort, pas na 20:00 thuis en dan nog moeten trainen, lastige dokters of ruzies met je lief. Iedereen maakt het wel eens mee. Ik merk dat 6 dagen per week trainen mij dikwijls teveel energie vraagt terwijl mijn spieren nog verzuurd zijn.

Heeft iemand ervaring met coaching, ik werk 13 uur per dag en dan thuis komen, eten, trainen en slapen om nadien terug te werken is een heel eentonig leven. Vaak skip ik daardoor omdat mijn lief me niet meer ziet.

Ik denk dat ik op het punt ben gekomen dat ik een ervaren coach nodig heb wegens een internationale competitie. Skippen kan niet meer, te weinig tijd.

Heeft iemand ervaring met coaching?
Hoeveel kost het?
Zijn er alternatieven?

Graag jullie inbreng alvorens ik mijn geld verkwis
 
Ervaring en kosten heb ik geen ervaring mee. Maar toch even een reactie )goed bedoeld)

Wat verwacht jij van een coach?
Want wat ik zo hoor heb je meer aan een cursus time management.

13 uur werk dan eten, je dochters/lief, slecht herstel etc... Daar gaat een coach niets aan helpen.

Die zal je evengoed trainingen geven en niet je werkuren verkorten of jou een andere dagindeling geven of wat dan ook.

Motivatie moet vanuit jezelf komen. Een schema voor goede training hoeft niet uit 6 dagen per week te bestaan en kan je ook zelf opstellen.

Afhankelijk van je doel 3x per week fullbody of een ub/Lb om de dag. Er zijn genoeg alternatieven.
Je moet alle factoren meenemen. Dus ook je herstel en intensiteit en frequentie. Dan leer je ook je lijf goed kennen.

Kortom kies een schema wat bij je levensstijl past en haalbaar is.
Misschien duurt T wat langer voor je je doel behaalt. Maar dan wel met plezier.

Dat kan ook prima zonder coach.
 
Dagelijks trainen, slaaptekort, pas na 20:00 thuis en dan nog moeten trainen, lastige dokters of ruzies met je lief. Iedereen maakt het wel eens mee. Ik merk dat 6 dagen per week trainen mij dikwijls teveel energie vraagt terwijl mijn spieren nog verzuurd zijn.

Heeft iemand ervaring met coaching, ik werk 13 uur per dag en dan thuis komen, eten, trainen en slapen om nadien terug te werken is een heel eentonig leven. Vaak skip ik daardoor omdat mijn lief me niet meer ziet.

Ik denk dat ik op het punt ben gekomen dat ik een ervaren coach nodig heb wegens een internationale competitie. Skippen kan niet meer, te weinig tijd.

Heeft iemand ervaring met coaching?
Hoeveel kost het?
Zijn er alternatieven?

Graag jullie inbreng alvorens ik mijn geld verkwis
Geen coach die je gaat redden als je 13 uur per dag werkt (schulden? werkt je lief niet? etc.), aan je gezin moet denken en ook nog eens 6 keer per week traint. Het enige wat hieruit kan voortkomen is een serieuze burn-out (mentaal en fysiek).
 
Ben je 13 uur van huis, of werk je 13 uur excl. reistijd? En is dat dan 65 uur per week? Dan mag je blij zijn als je langdurige 3 maal per week kunt trainen.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd , waarom zoeken toch mensen altijd een uitweg als er gebrek aan motivatie is ?!
Een coach gaat je niet uit dat eentonige ritme halen, zul je zelf moeten doen..

Tijdsplanning is alles , daarnaast discipline om het vast te houden en motivatie

Tip : Probeer 1 x per week op een vast moment ( voor mij bijv zondagavond ) een weekplanning te maken voor de komende week waarin je in ieder geval je trainingsmomenten blokt

Even een beetje een beeld van hetgeen wat hier ( bij mij thuis zich af speelt )

- Ik werk onregelmatig gemiddeld 38 uur per week, soms meer soms minder ( 9,5 uur per dag )
- Totale reistijd van 2 a 2,5 uur per dag ( incl werk ben ik gemiddeld tussen de 11 en 12 uur van huis )
- Lief werkt parttime echter wel onregelmatig
- Dochterlief ( 9 ) die schoolgaand is , turnt , en 5 dagen in de week tot 15 uur op school zit.

En toch krijg ik het voor elkaar om 3 x per week te trainen ( 1,5 uur per training ) , 1 x per week HIIT ( 45 min ) en mijn lief traint 2 x per week en 1 x per week HIIT
 
internationale competitie? waarmee?
 
internationale competitie? waarmee?
Is dat uw foto?

Dan zal ik toch vroeger moeten opstaan vrees ik...
Hoeveel jaar train je al?
En hoeveel train je op een normale week?

Gewoon benieuwd...

Tja, basic-fit is tegenwoordig zo druk dat ik gemiddeld 30 min /dag aan het wachten ben want mijn borstspieren zijn onvoldoende ontwikkeld, na so wird dös nix!
Single body part om mijn zwakste spieren eerst te trainen lukt gewoonweg niet.

Voor een goed begrip: ik sta op om 6:30 en kom thuis tussen 18:30 en 19:10, ik werk 8 uur per dag en de rest zit ik in de file. Openbaar vervoer in belgië is een ramp met stakingen, dan moet ik nog eens wachten op de bus en ben ik nog meer geld kwijt.

Met de fiets: ik krijg geen fietsvergoeding al heb ik wel in het verleden 127 km/dag gefietst. Dat is ongeveer 500 euro extra (belastingvrij) per maand!
Ik hoop dat ik gezien de werkonzekerheid snel een nieuwe job vindt dichter bij huis. Dat is time management en je spaart er nog eens 110 euro brandstof per week mee uit.

Toch de moeite want ik voel me erg overspannen omdat ik continu tegen 140 km/u van hier naar daar rij en geen 10 min tijd meer vrij heb per dag met de fitness erbij gerekend.
 
Is dat uw foto?

Dan zal ik toch vroeger moeten opstaan vrees ik...
Hoeveel jaar train je al?
En hoeveel train je op een normale week?

Gewoon benieuwd...

Tja, basic-fit is tegenwoordig zo druk dat ik gemiddeld 30 min /dag aan het wachten ben want mijn borstspieren zijn onvoldoende ontwikkeld, na so wird dös nix!
Single body part om mijn zwakste spieren eerst te trainen lukt gewoonweg niet.

Voor een goed begrip: ik sta op om 6:30 en kom thuis tussen 18:30 en 19:10, ik werk 8 uur per dag en de rest zit ik in de file. Openbaar vervoer in belgië is een ramp met stakingen, dan moet ik nog eens wachten op de bus en ben ik nog meer geld kwijt.

Met de fiets: ik krijg geen fietsvergoeding al heb ik wel in het verleden 127 km/dag gefietst. Dat is ongeveer 500 euro extra (belastingvrij) per maand!
Ik hoop dat ik gezien de werkonzekerheid snel een nieuwe job vindt dichter bij huis. Dat is time management en je spaart er nog eens 110 euro brandstof per week mee uit.

Toch de moeite want ik voel me erg overspannen omdat ik continu tegen 140 km/u van hier naar daar rij en geen 10 min tijd meer vrij heb per dag met de fitness erbij gerekend.

Oke
 
Is dat uw foto?

Dan zal ik toch vroeger moeten opstaan vrees ik...
Hoeveel jaar train je al?
En hoeveel train je op een normale week?

Gewoon benieuwd...

Tja, basic-fit is tegenwoordig zo druk dat ik gemiddeld 30 min /dag aan het wachten ben want mijn borstspieren zijn onvoldoende ontwikkeld, na so wird dös nix!
Single body part om mijn zwakste spieren eerst te trainen lukt gewoonweg niet.

Voor een goed begrip: ik sta op om 6:30 en kom thuis tussen 18:30 en 19:10, ik werk 8 uur per dag en de rest zit ik in de file. Openbaar vervoer in belgië is een ramp met stakingen, dan moet ik nog eens wachten op de bus en ben ik nog meer geld kwijt.

Met de fiets: ik krijg geen fietsvergoeding al heb ik wel in het verleden 127 km/dag gefietst. Dat is ongeveer 500 euro extra (belastingvrij) per maand!
Ik hoop dat ik gezien de werkonzekerheid snel een nieuwe job vindt dichter bij huis. Dat is time management en je spaart er nog eens 110 euro brandstof per week mee uit.

Toch de moeite want ik voel me erg overspannen omdat ik continu tegen 140 km/u van hier naar daar rij en geen 10 min tijd meer vrij heb per dag met de fitness erbij gerekend.
tijd genoeg nog om te trainen dan. werk je 7 op 7?
 
tijd genoeg nog om te trainen dan. werk je 7 op 7?

Neen, ik werk 5/7 alleen het probleem is dat ik er exact 1u08*2 = 2u16 minuten in de wagen zit. Dan kom je inderdaad aan 10u16 en reken daarbij nog wat extra tijd i.v.m. carpooling en dan heb je een behoorlijk lange dag achter de rug.

Nog een probleem: een lief:
Waar blijf je, het eten is al klaar, blablabla,..

Ook tijdens de avond moet je nog een half uur extra tellen.

Met een volle maag trainen vindt ik niet leuk, biefstuk friet en dan meteen zwoegen en zweten bij basic-fit waarbij heel mijn schema vertraging oploopt omdat de spiegels steevast volzet zijn, mijn borstspieren met de bench press zou ik veel vaker moeten trainen maar die gasten blijven soms 30 minuten zitten. Kabels steeds bezet. Als je een vast trainingsschema volgt is dat frustrerend...

Een goede hardcore gym wou ik iedereen willen aanraden: kost slechts 10 euro meer en daar voel je de passie en geef toe: je ziet het niet op straat :)
 
Neen, ik werk 5/7 alleen het probleem is dat ik er exact 1u08*2 = 2u16 minuten in de wagen zit. Dan kom je inderdaad aan 10u16 en reken daarbij nog wat extra tijd i.v.m. carpooling en dan heb je een behoorlijk lange dag achter de rug.

Nog een probleem: een lief:
Waar blijf je, het eten is al klaar, blablabla,..

Ook tijdens de avond moet je nog een half uur extra tellen.

Met een volle maag trainen vindt ik niet leuk, biefstuk friet en dan meteen zwoegen en zweten bij basic-fit waarbij heel mijn schema vertraging oploopt omdat de spiegels steevast volzet zijn, mijn borstspieren met de bench press zou ik veel vaker moeten trainen maar die gasten blijven soms 30 minuten zitten. Kabels steeds bezet. Als je een vast trainingsschema volgt is dat frustrerend...

Een goede hardcore gym wou ik iedereen willen aanraden: kost slechts 10 euro meer en daar voel je de passie en geef toe: je ziet het niet op straat :)

Ik heb dagen van 11u30 a 12uur. werk en woon werk verkeer. Zit 2u30 per dag op de fiets 5 dagen de week.

Spiegels volzet?
 
Laatst bewerkt:
Met de fiets: ik krijg geen fietsvergoeding al heb ik wel in het verleden 127 km/dag gefietst. Dat is ongeveer 500 euro extra (belastingvrij) per maand!
Ik hoop dat ik gezien de werkonzekerheid snel een nieuwe job vindt dichter bij huis. Dat is time management en je spaart er nog eens 110 euro brandstof per week mee uit.

Toch de moeite want ik voel me erg overspannen omdat ik continu tegen 140 km/u van hier naar daar rij en geen 10 min tijd meer vrij heb per dag met de fitness erbij gerekend.
127 km per dag woon werk verkeer. Da's wel echt veel. En al zeker als je dan nog serieus wil trainen met gewichten. Dat hou je niet vol. Ik doe maar 50km per dag en da's al genoeg; vind ik. En dan neem ik altijd een fietsrustdag in het midden van de week om mijn benen eens te laten rusten. Ik heb een tijdje 70 km per dag 4 keer per week gedaan en dat was eigenlijk ook nog te doen.
 
Back
Naar boven