MuscleMeat

Misselijk tijdens/na trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Purpose

Cool Novice
Lid geworden
3 aug 2018
Berichten
64
Waardering
19
Lengte
1m78
Massa
68kg
Hi,

Ik train nu anderhalf jaar en ik merk de laatste 3 maanden sinds ik mezelf meer push dat ik vaak misselijk word en het gevoel krijg dat ik over moet geven. Weet iemand hoe dit kan komen?

Bedankt
 
Als je tijdens het sporten teveel van jezelf vraagt (wat je zelf al aangeeft is dat jij dat doet) kun je misselijk worden, het kan eigenlijk veel oorzaken hebben bijvoorbeeld teveel gegeten hebben of juist te weinig. Door een zware training verminder je de bloedtoevoer naar je maag, spijsvertering vertraagd.. kans op maagkrampen etcetc..
 
Neem.je toevallig veel carbs in rond of tijdens je training?
 
Zoiets als dit?

 
Neem.je toevallig veel carbs in rond of tijdens je training?
Uhh nee niet meer dan anderen, ik eet meestal 5 boterhammen met kipfilet 1.5 uur voor het trainen.
 
Ik weet niet of je veel water drinkt tijdens het sporten? Ik slokte zo 2/3 liter weg tijdens een workout. Toen ik dit verminderde naar max 1 liter, ging bij mij de misselijkheid weg!
 
Ik weet niet of je veel water drinkt tijdens het sporten? Ik slokte zo 2/3 liter weg tijdens een workout. Toen ik dit verminderde naar max 1 liter, ging bij mij de misselijkheid weg!
Bedankt voor de reactie! Ik drink nog geen halve liter tijdens het trainen..
 
Uhh nee niet meer dan anderen, ik eet meestal 5 boterhammen met kipfilet 1.5 uur voor het trainen.


Probeer eens iets anders te eten met de zelfde waardes dat je nu eet voordat je gaat trainen zeker weten dat dat helpt, ik had last van misselijkheid en opkomend maagzuur als ik 10eieren op boterham at voor dat ik ging trainen, nu doe ik dat met vis en rijst en nergens meer last van
 
Na 1,5 jaar trainen zijn de gewichten een stuk zwaarder geworden en heb je geleerd hoe al je kracht te kunnen leveren tijdens een setje van een bepaalde spiergroep.

Je zal meer rust nodig hebben tussen de setjes dan in je beginmaanden, nu ben je na een setje compounds naar de klote voor 3 minuten en vroeger voelde je na 30 seconden al weer klaar te zijn voor een nieuwe set, al ging je tot "falen". Misschien dat je dit al zelf doet, beschouw de tip dan maar als nooit gegeven. Ik rust zelf 3-5 minuten per set en ben soms ook de eerste 1-2 minuten duizelig/misselijk zonder een echte verklaring voor te hebben.
 
Back
Naar boven