Fitness Seller

Minder core training, met powerlift schoenen?

Bezoekers in dit topic

Voorgoud

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
258
Waardering
136
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
17%
Hallo iedereen, nou vraag ik me af, Word je core minder aangesproken/getraind als je schoenen met een hakverhoging draagt? ivm dat je toch wat rechterop met je rug automatisch blijft staan. Ik hoor graag jullie meningen.

MVG Voorgoud.
 
Hallo iedereen, nou vraag ik me af, Word je core minder aangesproken/getraind als je schoenen met een hakverhoging draagt? ivm dat je toch wat rechterop met je rug automatisch blijft staan. Ik hoor graag jullie meningen.

MVG Voorgoud.

Ik kan t me niet voorstellen. De hakverhoging compenseert beperkte mobiliteit door bijv. ietwat korte kuitspieren of hamstrings, zodat je toch voor voldoende diep kan gaan met bijv. squatten. De verhoogde hak zou de stand van je bekken niet (of nauwelijks) behoren te beinvloeden t.o.v. iemand met wat lossere spieren en dus je core belasting dus vergelijkbaar moeten houden.

Let wel, dit is uitgaande van powerlifting schoenen en trainingsscenario. Als je in t weekend op 10cm stiletto's gaat lopen ga je wel degelijk je hele houding corrigeren, o.a. door een holle rug te trekken en je bekken te kantelen en dan is t verhaal mogelijk anders.
 
Ik sluit natuurlijk niks uit, maar TS is man. Die stiletto's zullen wel meevallen denk ik.
 
Ik sluit natuurlijk niks uit, maar TS is man. Die stiletto's zullen wel meevallen denk ik.

T was meer voor de volledigheid. Wanneer er hoge hakken gedragen worden resulteert dit vaak in wat gekantelde heupen en wat "meer kont". Wanneer je dusdanige postuurcorrectie doorvoert kan er zeker effect zijn (hoewel ik me meer zorgen om mn rug zou maken dan of ik mn core genoeg train).
Maar met normale bewegingspatronen icm kleine hak is t puur compensatie voor spieren ipv volledig postuur.
 
Bedankt voor de reactie's, Dus conclusie je blijft precies de zelfde spieren aanspreken/trainen, als je geen hakverhoging zou dragen. en dan bedoel ik niet de stilleto's die hier boven worden vermeld, maar de squatschoenen :P
 
ondanks dat ik ook een paar blauwe addippowers heb moet ik zeggen dat ik meestal skwet op mijn all stars of mijn blote voeten . persoonlijk denk ik idd dat een hak al is hij klein invloed heeft op je houding
 
ondanks dat ik ook een paar blauwe addippowers heb moet ik zeggen dat ik meestal skwet op mijn all stars of mijn blote voeten . persoonlijk denk ik idd dat een hak al is hij klein invloed heeft op je houding
Ja ik heb ook het idee dat je toch iets rechterop staat, waardoor je minder je onderrug,abs gebruikt. Helaas kan ik niet squatten zonder hak verhoging.
 
Het gaat er niet zozeer om hoe je staat maar wat de stabilisatie spieren moeten doen om je rug recht te houden en dat zal niet meer /Minder worden.
 
Het gaat er niet zozeer om hoe je staat maar wat de stabilisatie spieren moeten doen om je rug recht te houden en dat zal niet meer /Minder worden.
Bedankt voor u reactie, hier kan ik wat mee!
 
Ja ik heb ook het idee dat je toch iets rechterop staat, waardoor je minder je onderrug,abs gebruikt. Helaas kan ik niet squatten zonder hak verhoging.
Dit wordt vooral bepaald door de positie van de stang: low bar of high bar. Low bar is meer heup dominant.
 
?

Zelfs bij een front squat (waarbij je dus vrijwel rechtop 'zit') belast je je core. Die stang moet immers overeind gehouden worden. Je redenering klopt niet.
 
Ok ik snap het punt, het heeft dus niks te maken met of je nou iets meer voorover gebogen staat of helemaal rechtop. Bedankt mannen! Hopelijk kan ik op ten duur even goed squatten zonder die hak verhoging
 
Back
Naar boven