MuscleMeat

Push pull legs schema 5 dagen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deklopper

Cool Novice
Lid geworden
1 apr 2018
Berichten
40
Waardering
5
Lengte
1m90
Massa
83kg
Vetpercentage
8%
Ik ben nu bezig met een push pull legs schema

Het slaat goed aan! Alleen het past moeilijk in mijn tijdschema

Ik train nu als volgd.

Ma push kracht
Di pull kracht
Wo rust
Do push hyper
Vrij pull hyper
Za of zo benen.

T komt vaak voor dat ik zaterdag of zondag niet kan en daar irriteer ik me aan en moet vaak alles opschuiven.

Nu had ik dit in gedachten:

Ma push kracht
Di pull kracht
Wo benen
Do push hyper
Vrij pull hyper

Is dus 5 dagen achter elkaar en 2 dagen rust.

Is dit een goede oplossing of pure overkill?

Ik heb ook nog een redelijk zware baan op de bouw!

Laat me weten wat ik het best kan doen!
 
Gewoon even een vraag uit interesse, als je weet dat push en pull een flinke overlap hebben wat betreft gebruik van bepaalde spieren waarom kies je er dan toch voor om je bovenlichaam 4 keer te pakken en je benen maar 1 keer?

Verschil tussen kracht en hypertrofiie zit in de gekozen rep range? Of zijn er nog andere factoren?
 
Zou persoonlijk bij 5x/week en achtereenvolgende dagen gaan voor ub/lb/ub/lb/ub.
 
Zou persoonlijk bij 5x/week en achtereenvolgende dagen gaan voor ub/lb/ub/lb/ub.
Interessant, heeft je lichaam dan genoeg tijd om te herstellen?
 
Interessant, heeft je lichaam dan genoeg tijd om te herstellen?
M.i. is herstel meer afhankelijk van voeding. Uiteraard is het wel belangrijk geen extremen in volume en intensiteit te veroorzaken, aangezien je frequentie een stukje hoger is.
 
M.i. is herstel meer afhankelijk van voeding. Uiteraard is het wel belangrijk geen extremen in volume en intensiteit te veroorzaken, aangezien je frequentie een stukje hoger is.
Nja vraag me vooral af of het opweegt tegen ub/lb/rust/ub/lb/rust/ub - lb/ub/rust/lb/ub/lb/rust. Waarom de keuze voor achtereenvolgende dagen en niet na ub/lb? Ik volg zelf namelijk een 4 dagen ub/lb split en neem dan altijd een rustdag na een ub/lb routine
 
Nja vraag me vooral af of het opweegt tegen ub/lb/rust/ub/lb/rust/ub - lb/ub/rust/lb/ub/lb/rust. Waarom de keuze voor achtereenvolgende dagen en niet na ub/lb? Ik volg zelf namelijk een 4 dagen ub/lb split en neem dan altijd een rustdag na een ub/lb routine
Op die manier. TS geeft zelf aan over het algemeen enkel doordeweeks te kunnen trainen. Dan kan ik wel een indeling aanraden met trainingsdagen in het weekend, maar daar is hij niet mee geholpen. Wat betreft de verhouding ub/lb; door een extra dag upper te pakken kan je je volume makkelijker verdelen, zeker aangezien je daar wat meer verschillende oefeningen gebruikt.
Zou persoonlijk inderdaad ergens doordeweeks een rustdag plannen.
 
Gewoon even een vraag uit interesse, als je weet dat push en pull een flinke overlap hebben wat betreft gebruik van bepaalde spieren waarom kies je er dan toch voor om je bovenlichaam 4 keer te pakken en je benen maar 1 keer?

Verschil tussen kracht en hypertrofiie zit in de gekozen rep range? Of zijn er nog andere factoren?

Omdat mijn benen genetisch echt waardeloos zijn. En dan zou je zeggen je moet ze juist vaak pakken dan! Maar heb er alles aan gedaan. Zelf een tijdje 3x per week benen maar had geen effect. Ik focus me dan liever op spiergroepen die wel potentie hebben om te groeien.

En verschil tussen kracht en hyper zijn idd de reps. Kracht 5 tot 10 (hangt van de oefening en spiergroep af) hyper 12 tot 20.

Als ik het zo hoor is dat dag rust doordeweeks wel nodig.

Qua voeding zit ik goed. Eet nu zo'n 4200 kcal en dat ga ik binnekort ook verhogen
 
Ik focus me dan liever op spiergroepen die wel potentie hebben om te groeien.

Dat beklaag je je op een dag. Wanneer je bovenlichaam echt belachelijk veel breder is dan je benen. Dan durf je geen shorts meer aan :o
 
Dat beklaag je je op een dag. Wanneer je bovenlichaam echt belachelijk veel breder is dan je benen. Dan durf je geen shorts meer aan :o

Dat valt wel mee. Ik ben het kritiek/opmerkigen wel gewend en heb er vrede mee! Heb liever dat me benen tegen zitten dan bijv me armen!

Aangezien 80% je grootte oordeelt op armen
 
Omdat mijn benen genetisch echt waardeloos zijn. En dan zou je zeggen je moet ze juist vaak pakken dan! Maar heb er alles aan gedaan. Zelf een tijdje 3x per week benen maar had geen effect. Ik focus me dan liever op spiergroepen die wel potentie hebben om te groeien.

En verschil tussen kracht en hyper zijn idd de reps. Kracht 5 tot 10 (hangt van de oefening en spiergroep af) hyper 12 tot 20.

Als ik het zo hoor is dat dag rust doordeweeks wel nodig.

Qua voeding zit ik goed. Eet nu zo'n 4200 kcal en dat ga ik binnekort ook verhogen
Vonk Deze man begrijpt het.
 
Back
Naar boven