XXL Nutrition

Gesloten SP's 2019 POST OP LOG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ben trouwens sinds kort begonnen met piramide sets. Ik pas het nog niet volledig toe, maar heeft mij vroeger altijd goed geholpen om progressie te maken. Momenteel doe ik bijv 8 reps tot rpe 9-10. Ik verhoog de sets tot 8 niet meer lukt of tot het punt dat ik 8 reps op rpe 9-10 zit. Op deze manier zit ik tussen de 60-85% van mijn 1rm ipv alle sets rond de 70% (Wat neer komt op 3x10 @ rpr 8-9). Hierdoor verhoogd ik in feite het totaal volume, maar ook de intensiteit. Daarbij is de laatste set een evt pr/vpr set.

Ik ben daar nu nog niet heel consequent mee, maar dit is wel iets wat ik meer wil gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Trainingen gingen goed afgelopen week! Wel 3 dagen af en aan migraine gehad waardoor ik uiteindelijk eerder in de week een rustdag heb gehouden.

Voeding was daardoor niet on point, maar dat pak ik deze week wel weer op. Sowieso nogal een hectische week achter de rug aangezien mijn dochter naar een andere school gaat en ik ook nog eens gestopt ben met de pil. Vorige week hebben we meerdere gesprekken gehad waaronder 1 met de directrice van haar huidige school.

Ook direct maar open kaart gespeeld wbt haar situatie. Ze is vanaf het begin al een beetje een outsider. Deels omdat ze denk ik begaafd is, maar ook omdat ze gewoon simpelweg "anders" is. Helaas voor mij heel herkenbaar, ik ben zelf ook naar een andere school gegaan omdat ik geen aansluiting vond in mijn klas en daarbij werd ik erg gepest (al had dat een andere grondslag, ik kwam namelijk als ongelovige op een zwaar gereformeerd christelijke school.. heel slim van mijn ouders:p).

Maar goed, ze is wel sociaal verder dus ik maak mij verder geen zorgen. Ze heeft nu net de pech in een probleemklas te zitten. Een groot deel vd kinderen heeft moeite met leren en ook nog gedragsproblemen. Alle aandacht gaat naar deze kinderen, resultaat is nu dat ze zich enorm heeft verveelt. Daarbij is er een leraren tekort en veel ziekte onder de leraren (zwanger, overspannen etc) wat ook zeker invloed heeft gehad op de klas.

Ze gaat vandaag naar een nieuwe school om te kijken hoe dat bevalt. Voordeel is dat er 2x zoveel meiden in de klas zitten dus wat dat betreft is er meer keus. Sowieso is het een hele andere school. Bij mijn dochter in de klas zitten veel ouders met poen en dat lijkt effect te hebben op de kinderen (opmerkingen als "wat is jullie huis klein!!" horen we regelmatig). Tsja, wij hebben gewoon een dood normale rijtjeswoning:p

Goed dat was dat:p

Ff kijken wat ik heb onthouden, dit waren iig de trainingen van afgelopen dagen.

Vr 7 dec

BOXDEADS 1 PLATE
5X120
5X120
7X120 @8.5

GHR + 5 KG
12X
12X
12X

LEGPRESS
15X175
12X195
12X195
12X195

LEGEXTENSION
10X75
10X75
10X75

HANGING KNEE RAISE
8X
8X
8X

+ARMEN

---

ZA 8 dec

TBARROWS
20X20
15X40
10X45
8X50
7X55 VPR?

VBAR PULLDOWN
12X47
10X52
10X57
8X62

BOR CABLE
12X70
12X70
12X70

REARDELT FLYS
20X2X8
20X2X8
20X2X8

REARDELT MACHINE FLYS
15X33
15X33
13X33

---

ZO 9 DEC
DB PRESS INCLINE (BENCH BEZET:/)
15X2X14
8X2X18
8X2X18
10X2X18
10X2X18

BENCH
12X40
7X50
ik voelde iets wat irritatie dus de slingshot erbij gepakt
7x60
7x60
7x60

UPRIGHT ROWS
12X35
12X35
12X35

FRONT RAISE
15X10
15X10
15X10
Kleine kinderen, kleine problemen...

Hopelijk gaat het beter op de andere school!
 
Kleine kinderen, kleine problemen...

Hopelijk gaat het beter op de andere school!
Grote problemen bedoel je:p
Tot dusver is ze heel positief:)
 
Grote problemen bedoel je:p
Tot dusver is ze heel positief:)
Ik ging er van uit dat ze naar het middelbaar onderwijs gaat. Maar nu ik het nog eens teruglees zie dat jij en niet je dochter met de pil gestopt is...
 
Ik ging er van uit dat ze naar het middelbaar onderwijs gaat. Maar nu ik het nog eens teruglees zie dat jij en niet je dochter met de pil gestopt is...
Hehe klopt. Mijn dochter is 9.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
TRAINING MA LOWER

BOXDEADS 1 PLATE HOOG
8X100
6X120
6X120 @ 8
4x130 @ rpe 9
Toch maar weer 2 x per week deads, met 1 x per week deads merk ik achteruitgang in kracht.

SLDL (IPV DB)
8X50
8X50
10X50

BOXSQUAT
8X80
8X90
6X100

HIP THRUST BANDED GROEN
15X
14X
14X

GHR BW
14X
14X
14X
 
Schema update

ma - onderrug/glutes/hams/buik (boxdl/sldl/boxsq/ghr/hipthrust/abs)
di - rug/biceps/reardelts
(banded pullups/tbarrows/vbarpulldown)
wo - borst/schouders/triceps
(bench/slbench (cl grp)/incl db press/upr rows/dips)
Do x
Vr benen/buik (Boxsq/boxdl/legpress/legextension/hipadd.)
Za - rug/biceps/reardelt
(tbarrows/vbarpulldown/cablerows)
Zo borst/schouders/triceps
(Bench/slingshotbench/incl db press/up rows)
 
Laatst bewerkt:
Lekkere training vanavond!
Energie lijkt nu sinds ik gestopt ben met de pil hoger zijn, maar wellicht nog iets te snel om conclusies te trekken. Voel me verder goed iig!

PULLUPS GROENE BAND
8X
8X
7X @9
CHINUPS BW
4X @10

TBARROWS
15X35
12X40
12X45
10X50 @8
8X55 @10 VPR

VBAR PULLDOWN
10X53
8X57
7X62

BICEP DB CURLS (CROSSBODY/ALTERNATED)
10X2X8
10X2X8
10X2X8

TRICEP ROPE PUSHDOWN (ANDER KABEL STATION)
14X25
14X25
14X25

TRICEP OVERHEAD ROPE EXTENSION SS BICEP CABLE CURL (ANDER KABEL STATION)
16X25 / 10X25
16X25 / 10X25
16X25 / 10X25
 
Wo 12 dec

BENCH
10X40
8X50 @7.5
5X55 @7.5
3X57.7 @8
3X57.5 @8.5

DB PRESS INCLINE
12X2X16 @7
10X2X18 @8
7X2X20 @8.5

SLINGSHOT CLOSEGRIP BENCH (NIEUW)
8X50
8X50
8X50

UPRIGHT ROWS SUPERSET
15X35
14X35
14X35

REARDELT MACHINE FLYS
15X33
12X33
12X33

FRONTRAISE/REARDELT FLYS
X

Morgen heb ik een rustdag, vrijdag weer benen. Vanaf volgende week ga ik niet meer de triceps trainen de dag voor het benchen. De reardelts gooi ik dan bij de rug, zo kom ik qua tijd ook nog goed uit.
Tevens heb ik closegrip bp toegevoegd, met slingshot dus nog meer werk voor de triceps met een degelijk gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn meetlint weer gevonden (1 die zichzelf strak trekt) dus kan eindelijk mijn maten netjes bijhouden.

Ik hou wel veel vocht vast, dus dat kan het beeld enigzins wat vertekenen.


Taille 70.5
heup 100
Dijbeen 61.5
Ik sta bijna weer op hetzelfde punt als aan het begin van het jaar O.o

CMS feb-april 2018 (-8.9 kg)
Taille 71 - 65.5
Heup 100.5 - 93
Dijbeen 62 - 56.5

Doel is nu om voor februari rond de 69 te wegen of iig qua maten in de buurt waar ik toen was. Ik word dan ergens geopereerd dus dan vind ik cutten geen goed idee.
 
Laatst bewerkt:
Dat lukt je vast wel!

en inderdaad... cutten rondom een operatie is niet handig. Je zal je krachten nodig hebben om dan te herstellen. Dus een heel verstandig besluit.
Wanneer hoor je een wat exactere datum?
 
Dat lukt je vast wel!

en inderdaad... cutten rondom een operatie is niet handig. Je zal je krachten nodig hebben om dan te herstellen. Dus een heel verstandig besluit.
Wanneer hoor je een wat exactere datum?
Hoop het! De knop is nu wel weer om, maar er komen ook nog moeilijke dagen aan (wel heel gezellig allemaal, maar wat minder als je op dieet bent). Ik ga dan de teugels ook wel wat laten vieren, maar daartussen moet ik streng zijn.

Dat denk ik dan ook. Sowieso ga ik massa verliezen en dan bespoedig ik dat proces eigenlijk alleen maar!
 
Omdat dit (vind ik) verdomd lekker was deel ik even het receptje:)

300 g zilvervliesrijst
1 rode ui
Sausje:
1 tl gehakte gember
1 tl gehakte knoflook
2 tl vissaus
20 g sambal manis
2 tl limoensap

Topping:
Gebakken uitjes & koriander

Ik bak de kipdijreepjes met wat zout krokant in de airfryer (ca 20 min). Kan ook wel met kipfilet, maar dat heeft minder smaak en wordt zonder marinade nogal droog.

De rijst laat ik na het koken even stomen. Daarna fruit ik de ui in wat olie. Daarna doe ik het "sausje" samen met wat water bij de ui en na een minuut ongeveer bak ik de rijst samen met de rest.

Screenshot_20181213-145641_Instagram.jpg



Screenshot_20181213-145542_MyFitnessPal.jpg

498 kcal
7 g vezels
 
Hey folks, ik zit even met een dilemma.. Ik zit nu een half jaar in de ww en ik heb vandaag weer een sollicitatie gesprek.

In de 1e instantie wou ik de vwo deelcertificaten halen om geneeskunde te studeren. Nu is het werk van mijn vriend niet stabiel genoeg om zo'n lange en dure studie aan te durven, dus ik heb besloten om voor hbo verpleegkunde te gaan aankomend jaar (de deelcertificaten wil ik alsnog halen, mocht ik in de toekomst nog verder willen studeren). Ik hoef daar geen extra certificaten voor te halen, maar er is wederom een decentrale selectie. Voor geneeskunde was het percentage dat uiteindelijk wordt uitgeloot ca 25%, dus ook dat gaf twijfel aangezien ik totaal geen ervaring heb in de gezondheidszorg.

Nu heb ik recent nog gesolliciteerd voor een BBL mbo verpleegkundige traject, maar ben helaas niet uitgenodigd. Daar baalde ik best wel van.

Omdat ik nog niet 100% zeker weet of ik door de selectieprocedure heen kom en deels om mijn kansen in de toekomst te vergroten heb ik gesolliciteerd in de thuiszorg als huishoudelijke hulp.
Ik heb vanmiddag een sollicitatie gesprek, alleen zat ik met 1ding.. moet ik vertellen dat ik rond februari wordt geopereerd???
Ik lig er sowieso een paar maanden tussenuit. Nu krijg ik vanuit mijn ww wel een ziekteuitkering alleen werk ik er praktisch dan nog maar net (als ik wordt aangenomen).

Maar goed, het staat (denk ik) wel goed op mijn cv. Ik heb nu alleen werkervaring in de sportschool en 10 jaar bij het kadaster (en daarvoor vele bijbaantjes).
 
Denk dat de kans erg klein is dat ze je aannemen nu je operatie al zo snel plaats gaat vinden.
Je bent dan pas ingewerkt en daarna een tijd uit de running, of te wel ze hebben even bot gezegd niets aan je.

Wat werk ervaring in de zorg is altijd mooi meegenomen. Al hebben velen dat natuurlijk ook niet wanneer ze aan HBO V beginnen na het voortgezet onderwijs.
Denk dat ze wel streng zijn met uitloten en ook wel kijken naar je motivatie en ervaring/vooropleiding. In hoe verre past deze binnen de eisen van de opleiding?

Zou gewoon na je operatie verder kijken naar mogelijkheden. Denk dat je dan het snelst aan de bak komt.
 
Tijdens het eerste gesprek hoef je niet te vertellen dat je dan een operatie hebt. Dan val je bij voorbaat al af.

Ik zou eerst even afwachten of er een vervolggesprek komt, en dan kun je het aankaarten.. Anders is het gesprek al van de baan voor ze uberhaupt naar jou als persoon kijken. Misschien willen ze je wel zo graag dat ze die tijdelijke afwezigheid kunnen tolereren. En op deze manier kun jij ook alweer een beetje sollicitatiegesprekken e.d. aanvoelen. Leer je ook weer van.
 
Denk dat de kans erg klein is dat ze je aannemen nu je operatie al zo snel plaats gaat vinden.
Je bent dan pas ingewerkt en daarna een tijd uit de running, of te wel ze hebben even bot gezegd niets aan je.

Wat werk ervaring in de zorg is altijd mooi meegenomen. Al hebben velen dat natuurlijk ook niet wanneer ze aan HBO V beginnen na het voortgezet onderwijs.
Denk dat ze wel streng zijn met uitloten en ook wel kijken naar je motivatie en ervaring/vooropleiding. In hoe verre past deze binnen de eisen van de opleiding?

Zou gewoon na je operatie verder kijken naar mogelijkheden. Denk dat je dan het snelst aan de bak komt.
Opzich heb ik wel de juiste vooropleiding voor HBO-V, alleen ben ik niet de jongste en gaan ze waarschijnlijk vraagtekens stellen waarom ik 10 jaar lang heb gewacht met een studie. Ik heb hiervoor wel voeding en dietetiek gedaan, maar niet afgerond.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Ik twijfel nu nog heel erg wat ik wel en niet moet vertellen.

Tijdens het eerste gesprek hoef je niet te vertellen dat je dan een operatie hebt. Dan val je bij voorbaat al af.

Ik zou eerst even afwachten of er een vervolggesprek komt, en dan kun je het aankaarten.. Anders is het gesprek al van de baan voor ze uberhaupt naar jou als persoon kijken. Misschien willen ze je wel zo graag dat ze die tijdelijke afwezigheid kunnen tolereren. En op deze manier kun jij ook alweer een beetje sollicitatiegesprekken e.d. aanvoelen. Leer je ook weer van.

Ik moest al aanmeld formulieren meenemen dus ik denk niet dat er nog meer gesprekken komen:p Er komen meerdere sollicitanten vandaag en na een uitleg over het werk krijgen we apart een gesprek.

Ze zochten met spoed mensen voor in de kerstvakantie dus dat zou enigszins mijn kansen vergroten. Wellicht kan ik ook alleen als vakantiekracht aan het werk. Dan kan ik ook eerlijk mijn situatie uitleggen denk ik.
 
Waarom wil je HBO-V gaan doen? Zou ook bijv MBO V kunnen doen of andere richting? Daar kom je wel sneller tussen en zou je kunnen doorstromen.
Weet ook niet hoe je met je klachten zit waar je voorheen last van had met je baan maar fysiek kan het werk ook erg zwaar zijn.

Je kunt tijdens een gesprek ook niet vertellen dat je een operatie krijgt in Februari, echter zit je dan weer met je proeftijd en is afhankelijk van de organisatie/soort contract of dat 1 of 2 maanden is en kun je er als nog uitvliegen. Niet om je te ontmoedigen, zeker niet en je kunt altijd wat sollicitatie ervaring opdoen zoals HillR zegt, maar denk dat de kans wel klein is je er iets aan over zult houden.
Edit: zie nu je aanmelding als soort vakantie kracht. maybe kom je er zo nog wel een beetje tussen
 
Als het met directe ingang is dan zou ik daar wel eerlijk over zijn, en dan kun je aangeven dat je in ieder geval heel graag aan de slag zou willen tot aan je operatie, en dat er bijv. een contract kan worden opgesteld voor die periode.

Verder zou ik zoals natty zegt solliciteren even uitstellen tot je weer aan de bak kunt, anders resulteert het waarschijnlijk alleen in teleurstellingen.
 
Waarom wil je HBO-V gaan doen? Zou ook bijv MBO V kunnen doen of andere richting? Daar kom je wel sneller tussen en zou je kunnen doorstromen.
Weet ook niet hoe je met je klachten zit waar je voorheen last van had met je baan maar fysiek kan het werk ook erg zwaar zijn.

Je kunt tijdens een gesprek ook niet vertellen dat je een operatie krijgt in Februari, echter zit je dan weer met je proeftijd en is afhankelijk van de organisatie/soort contract of dat 1 of 2 maanden is en kun je er als nog uitvliegen. Niet om je te ontmoedigen, zeker niet en je kunt altijd wat sollicitatie ervaring opdoen zoals HillR zegt, maar denk dat de kans wel klein is je er iets aan over zult houden.
Edit: zie nu je aanmelding als soort vakantie kracht. maybe kom je er zo nog wel een beetje tussen
De keuze voor HBO-V is vooral omdat ik de mogelijkheid wil hebben om door te leren voor assistent physician of een combi studie verpleegkundige-anesthesist. Mocht ik niet worden aangenomen dan kan ik alsnog voor een MBO verpleegkundige studie gaan natuurlijk.

Vorige werk was 100% muiswerk dus daar waren mijn klachten ook aan gerelateerd. Computerwerk is sowieso vd baan, ik heb nog nog steeds RSI maar ik heb alleen last als ik een paar uur de boekhouding doe bijv.
Als het met directe ingang is dan zou ik daar wel eerlijk over zijn, en dan kun je aangeven dat je in ieder geval heel graag aan de slag zou willen tot aan je operatie, en dat er bijv. een contract kan worden opgesteld voor die periode.

Verder zou ik zoals natty zegt solliciteren even uitstellen tot je weer aan de bak kunt, anders resulteert het waarschijnlijk alleen in teleurstellingen.
Dat is ook waar. Ik heb natuurlijk 4 verplichte sollicitaties per maand dus daar ontkom ik helaas niet aan:p Ook al wordt ik aangenomen, die verplichting blijft tot ik meer verdien dan mijn ww.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven