MuscleMeat

Wanna be Shredded - Road to 6pack

Bezoekers in dit topic

Ik heb hem lichter gepakt omdat mij in het SPLIT schema is opgevallen dat ik moeite heb om 1x pweek de RDL te doen en 1x pweek de deadlift. Dit is echt teveel voor mijn onderrug...
Verstandig om naar je lichaam te luisteren :thumb:
In het trainingsschema van de stickies stond dat ik alleen maar twee keer per week leg raises hoef te doen? Ik heb het gevoel dat ik vooral de onderste buikspieren mee trainen en niet de obliques en bovenste.
Als je de benen afwisselend naar links boven en rechts boven doet, train je de obliques wat meer.
 
Verstandig om naar je lichaam te luisteren :thumb:

Als je de benen afwisselend naar links boven en rechts boven doet, train je de obliques wat meer.

aah kijk dat wist ik niet, bedankt voor de tip!
hoop dat mijn schuine buikspieren dan eens wat zichtbaarder worden want die heb ik nog nooit gehad haha. Is mijn eigen schuld ook wel wat omdat ik ze nooit heb getraind.
 
Vandaag UB getraind, alleen had ik een kleine terugval op de bench... ik vermoed dat dit door maandag komt, ik ben toen tot faillure gegaan en had vandaag eigenlijk nog een beetje spierpijn. Heb het vandaag dan ook extra rustig aangedaan met de bench.
Zit er trouwens ook aan te denken om te beginnen bij 75 op de bench i.p.v. 80? is misschien wel handig om een kleine deload in te voeren na mijn splitschema? ben benieuwd naar jullie inzichten!

Bench
5 x 80
2 x 6 x 75

BOR
3 x 10 x 60 KG
Volgende week verhogen naar 62.5

Standing dumbel press (heerlijke oefening)
1 x 9 x 18
2 x 8 x 18 KG

Latt pull downs
3 x 8 x 60 KG

External rotation cable
3 x 12 x 3.75 KG (pffff dze oefening brand !!!)

Rear laterial cables

3 x 12 x 3.75 KG

Hammer curls
1 x 9 x 12 KG
2 x 9 x 10 KG
(deze brand ook overal zelfs in mijn hand??)

Tricep rope cable push downs (idk hoe die heet)
3 x 10 x 17.5 KG


Opmerking
enorm balen van de benchpress :(:(:(
 
Ik zou dan idd bench wat terugschroeven en dan opnieuw bouwen naar 3 sets 8 reps met 75kg als je die haalt verhogen met 2,5kg zelfde proces. Tot dat je fatsoenlijke sets met die 80kg kan doen :cool:
 
Ik zou dan idd bench wat terugschroeven en dan opnieuw bouwen naar 3 sets 8 reps met 75kg als je die haalt verhogen met 2,5kg zelfde proces. Tot dat je fatsoenlijke sets met die 80kg kan doen :cool:

thanks ga ik dat eerst doen !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag lb getraind, hij ging erg lekker :D

Deadlift
5x60 KG
5x80KG
5x100 KG
5x 110 KG
5x 125KG!
Volgende week door naar de 130 KG !!
Leg press
12 x 120
12 x 130 KG
11 x 140 KG
9 x 150 KG
Volgende week legg press starten op de 130 KG!

Legg curl
12 x 55 KG
11 x 55 KG
9 x 55 KG
12 x 45 KG

Standing calf raises
3 x 12 x 80 KG

Lying legg raises (been voor been)
18
15
13
Pfff voelde me goed branden door m been voor been te doen
 
Ik zou voor calf raises een iets hogere rep range nemen 20-25, want kuiten reageren hier meestal sneller op:flex:
 
Ik zou voor calf raises een iets hogere rep range nemen 20-25, want kuiten reageren hier meestal sneller op:flex:

Hypotofie is nog steeds wat je wilt tewerkstellen. En dat doe je niet met 20-25 reps. Gewoon 8-12 Reps aanhouden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hypotofie is nog steeds wat je wilt tewerkstellen. En dat doe je niet met 20-25 reps. Gewoon 8-12 Reps aanhouden
Oneens, kuiten is een lastige spiergroep. Als jij het beter kan activeren op een hogere rep range moet je dat vooral doen. Ook met een hogere rep range kan je spiergroei krijgen.
https://www.bodybuilding.com/fun/hugo4.htm
Artikel over high en low reps voor calf oefeningen
 
Laatst bewerkt:
Vandaag UB getraind was een lekker traingkje :)
BP
8 x 75 KG
6 x 75 KG
7 x 75 KG
Hoop dat ik zsm alles op de 8 krijg dan kan ik verhogen...
BOR
10 x 62.5
9 x 62.5
8x 62.5
Incline DB benchpress Big Rob
11 x 26 KG
9 x 26 KG
8 x 26 KG
Lat pull down
10 x 60 KG
6 x 60 KG gevolgd door 4x55 KG
10 x 50 KG
Tricpe rope push down
12 x 17.5 KG
9 x 17.5 KG
8 x 15 KG
Concentration bicep curl
10x 10 KG
8 x 10 KG
9 x 8 KG

Side raises
2 x 12 x 6 KG
1 x 14 x 4 KG

Moet trouwens zeggen dat ik het wel lastig vind om 1 a 2 reps achter te houden. Ik heb namelijk altijd tot faillure getraind vandaar haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag LB getraind hij ging erg lekker, vind het soms erg bijzonder hoe het zit met verhogen. Vorige week vond ik de 85KG loodzwaar aanvoelen en vandaag squatte ik 90KG zonder problemen.

Squat
3 x 8 x 90 (verhogen met 5 KG)
RDL
Zelfde verhaal als met de squat kon vorige week moeilijk de 8 herhalingen pakken, nu pakte ik met gemak
3 x 10 x 100 KG (verhogen met 5 KG)
Legg press
12 x 130
10 x 140
5 x 150 - 5 x 120
Leg curl
12 x 55
10 x 60
11 x 50 KG (iets verlaagd MMC was slecht bij de 60KG)
Standing calf raises
3 x 15 x 80 KG
Legg raises
Ik zou vandaag legg raises doen maar daar kwam weinig van, ik had namelijk erg last van mijn hamstrings...
15 x crunch
AB - roller
 
Ook nog foto's gemaakt ter vergelijkingsmateriaal
Ik ben nou 9 weken bezig en als ik kijk naar de statistieken heb ik naar mijn mening goede vooruitgang geboekt. Mensen in mijn omgeving zien dat ik weer train en ik heb een mooie tijger(groei)streep op mijn borst erbij gekregen.
Alleen wanneer ik de foto's vergelijk zie ik niet echt verschil?? of moet ik gewoon niet al te veel verwachten na 9 weken ?
 
Ook nog foto's gemaakt ter vergelijkingsmateriaal
Ik ben nou 9 weken bezig en als ik kijk naar de statistieken heb ik naar mijn mening goede vooruitgang geboekt. Mensen in mijn omgeving zien dat ik weer train en ik heb een mooie tijger(groei)streep op mijn borst erbij gekregen.
Alleen wanneer ik de foto's vergelijk zie ik niet echt verschil?? of moet ik gewoon niet al te veel verwachten na 9 weken ?
Je kan natuurlijk niet superveel verwachten in 9 wk, devooruitgang in kracht is een signaal dat het echt weer goed gaat. Shape komt iets langzamer imo.
 
Je kan natuurlijk niet superveel verwachten in 9 wk, devooruitgang in kracht is een signaal dat het echt weer goed gaat. Shape komt iets langzamer imo.

okee ik moet ook gewoon kalm blijven, ik wil te snel haha
 
In!
 
Vandaag UB getraind was een lekkere training en heb weer een beetje progressie gemaakt in reps.
Bench
2 x 8 x 75 KG
1 x 6 x 75 KG

BOR
1 x 10 x 62.6
1 x 9 x 62.5
1 x 8 x 62.5

Standing DB shoulder press
1 x 9 x 18 KG
1 x 10 x 18 KG
1 x 8 x 18 KG
Latt pull downs
1 x 10 x 60 KG
1 x 9 x 60 KG
1 x 5 x 60 KG - gevolgd door 5 x 50 KG

En nog wat arm en kabel werk
Lekkere training, heb voor het eerst pre work out gehad in mijn leven. Kreeg een mentale boost en voelde mij erg onrustig. Ik heb nou niet echt het idee dat een PWE een bijdrage levert aan je training...
 
Gister LB getraind i.v.m. nachtdienst niet de tijd gehad om direct de training in mijn log te plaatsen.

Deadlifts:
5 x 60
5 x 80
5x 100
5 x 110
5 x 130 (easy)
Ik zit er aan te denken om straps te kopen, bij de 130KG gleed het gewicht bijna uit mijn handen terwijl mijn onderrug nog helemaal niet echt moe was...

Legg press
12 x 130
12 x 140
10 x 150
9 x 160 KG

Legg curl
3 x 10 x 55 KG
1 x 10 x 60 KG

Standing calf raises
3 x 15 x 85 KG

Lying legg raises
 

Welkom bij mijn log!
vind het altijd fijn dat mensen mee lezen werkt motiverend en tips zijn altijd welkom! ik kom met KT eigenlijk net om de hoek kijken.
 
Back
Naar boven