AndroidHealthClinic

Squat veel slechter dan deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Steyn123

Cool Novice
Lid geworden
16 jul 2017
Berichten
30
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hoi iedereen,

Mijn squat is erg slecht in vergelijking met mijn deadlift. Ik heb laatst de form van mijn squat aangepast en ben van low bar naar high bar gedaan. Mijn squat is nu 150kg terwijl mijn deadlift 205kg is. Ik ben 1,86cm, weeg 83kg en ben 17 jaar. Ik train iets langer dan 1,5 jaar. Hoe kan ik mijn squat verbeteren zodat ie beter is in verhouding met mijn deadlift?
 
? lol wat had je dan verwacht squat 205 deadlift 150?
 
Eens met de anderen. Als je nog niet zo lang traint is een deadlift van 200kg mogelijk bij een beenkracht die een 150kg squat mogelijk maakt. Betekent dat je gewoon erg hard je best doet bij die deadlift. Later kan de verhouding andersom worden.
 
Vind het erg knap dat jij op die leeftijd 205 KG deadlift en 150 KG squat, ben je een powerlifter?
 
Bedankt voor de reacties
 
Vind het erg knap dat jij op die leeftijd 205 KG deadlift en 150 KG squat, ben je een powerlifter?
Nee ik ben geen powerlifter, maar ik focus wel op kracht.
 
Nee ik ben geen powerlifter, maar ik focus wel op kracht.

Doe je goed. Met iets betere prestaties kon je in mijn (powerlift)tijd al meedraaien in team B van een groot powerliftteam.
 
Normale verhouding, gewoon, meer/beter/langer trainen dan komt het allemaal goed
 
gewoon meer sqautten , heb destijds een aardig sqaut gewicht gehaald door 5x5 te gaan sqautten iedere dag . edit waarschijnlijk zul je als natty hier niet zo goed van herstellen
 
gewoon meer sqautten , heb destijds een aardig sqaut gewicht gehaald door 5x5 te gaan sqautten iedere dag . edit waarschijnlijk zul je als natty hier niet zo goed van herstellen
Maar werkte dit voor jou wel goed? Of was je niet natty?
 
Ohh nice. Dit geeft me extra motivatie om sterker te worden

Squatten is, vooral in het begin, een hele moeilijke oefening qua techniek. Bovendien ben je zo jong dat je ook gewoon geleidelijk aan sterker gaat worden als onderdeel van het lichamelijk volwassen worden. Niet forceren!
 
Maar werkte dit voor jou wel goed? Of was je niet natty?
nee ik was geen natty maar het werkt wel en dan haak ik ff op het punt in wat de beste man hier boven maakt het is een moeilijke oefening , hoe meer je het doet hoe beter je word in de uitvoering en hoe efficiënter je bewegings-- patroon word .Dat gezegd niet forceren zoals de beste man boven mij zegt .
 
Kan uiteraard ook aan je lichaamsverhouding liggen. Sommige mensen (zoals onder andere ik) zijn beter gebouwd om te deadliften omdat de armen en benen in verhoudinging lang zijn ten opzichte van het torso. Mijn maxes in mijn PL tijd waren 260kg squat en 340kg deadlift, ook vond ik zelf, vrij uit verhouding. Maar verder ben ik het erg eens met de rest, squat kost vaak wat meer tijd om te onwikkelen, vooral ook omdat je daar minder makkelijk met technische foutjes weg kan komen dan bij deadlift. Succes!
 
Niet druk maken over verhoudingen.

Bij mij is het vergelijkbaar trouwens, 210kg squat en 266kg deadlift.

Flink sterk voor een 17 jarige trouwens, ga zo door.
 
Back
Naar boven