MuscleMeat

Strimae? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rajco

Novice
Lid geworden
23 dec 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Goeiedag,

Ik ben een 16 jarige jongen en train nu toch inmiddels al een dik 2 jaar serieus. Ik ben begonnen rond me 14-15 op 70 kilo, en weeg inmiddels 97 kg nu. Ik ben veel spiermassa bijgekomen, maar ook vet. Ik ben er blij mee want dat vet gaat er achteraf toch af dus ik probeer verder te kijken. Ik vraag me wel af of er tips zijn, als ik het zo goed mogelijk wil doen, moet ik voor strength gaan of hypertrophy? Nog jaren
blijven bulken en zo groot mogelijk worden of al vroeger een cut beginnen? Ik heb nog nooit een cut gedaan, ook geen idee hoe het zou moeten. Lijkt me moeilijk. Heb ook problemen met STRIMAE, het is het laatste jaar wel vrij serieus geworden, zijn er tips of zalfjes, iets om het te verminderen of dat helpt?

Alvast bedankt!

23E40DC1-8AEE-4404-9302-C5F6D1C9B024.jpeg


F5BFA192-9559-4D7C-9C89-BE1886C3AEF4.jpeg


FE8F2245-E670-4AD8-959C-D023A196072B.jpeg


241B05B9-629B-4202-986C-10311DF1559D.jpeg
 
Het is striae en ik zou cutten als ik jou was.
 
Als je last krijgt van striae betekent het dat je huid de groei niet bij kan houden, waardoor het scheurt. Die groei zal niet alleen spiermassa zijn, dus grote kans dat je onnodig veel eet. Probeer je vetpercentage niet al te hoog op te laten lopen, het is zonde als je straks een half jaar tot een jaar bezig bent om al dat vet er weer af te cutten. Het is niet nodig om tijdens een bulk dik te worden.

Om de huid te laten herstellen zodat de striae straks minder zichtbaar is kun je het dagelijks 2 keer insmeren met een hydraterende bodylotion of een olie, bij voorkeur Bio Oil of Arganolie. Die laatste zou ik aanraden vanwege zijn herstellende vermogen. Je moet dat smeren wel maanden vol blijven houden wil je er baat bij hebben. Een weekje is niet genoeg. Dus je moet even kijken of je dat er voor over hebt.
 
Het is gescheurde huid. En in tegenstelling tot papier, kan je dat niet fixen met ductape. Gewoon mee leren leven.
 
Volgensmij bestaat er een soort olie die je kunt smeren om het eventueel te voorkomen. Kan onzin zijn maar misschien is het het googlen waard!
 
Heb er zelf ook veel last van gehad, het rode gaat naar een tijdje wel weg. En als je wat bruiner bent zal het ook minder opvallen.
Zou me er niet zo druk om maken.
 
Ik zit er zelf ook helemaal onder.. oksel, bicep, tricep, lats... en helaas is er vrij weinig aan te doen.
Je kan preventief 10g collageen met 1g vitamine C dagelijks nemen.
Naarmate de tijd vordert zal de roodheid inderdaad weg trekken, en als tijdens het cutten je huid dunner wordt worden ze ook minder zichtbaar.
 
Ik heb hier ook een hele tijd mee gelopen en iedereen vertelde mij dat het niet weg te krijgen was
Totdat mijn huisarts mij aanraadde om eens pindakaas een poging te geven, 1x daags voor het slapen insmeren op de striae. Dit heb ik een maand gedaan en de striae was bijna volledig onzichtbaar.
Voordat er hier grappenmakers komen: Ja de crunchy variant kan je ook gebruiken maar dat schuurt een beetje.
 
Ik heb hier ook een hele tijd mee gelopen en iedereen vertelde mij dat het niet weg te krijgen was
Totdat mijn huisarts mij aanraadde om eens pindakaas een poging te geven, 1x daags voor het slapen insmeren op de striae. Dit heb ik een maand gedaan en de striae was bijna volledig onzichtbaar.
Voordat er hier grappenmakers komen: Ja de crunchy variant kan je ook gebruiken maar dat schuurt een beetje.
Ik smeer dat altijd over mijn gehele lichaam savonds, en dan wikkel ik mezelf in met zilverfolie. Zo groeien mijn spieren zonder te trainen..
 
Back
Naar boven