XXL Nutrition

Forum Challenge N°24 Feet elevated push ups

Bezoekers in dit topic

Webby zijn eerste poging was dan ook wel het meest strikt van alle pogingen die voorbij zijn gekomen, eerlijk is eerlijk.

Die zien er het meest strikt uit ja. Positie van camera ook beter denk ik. Toch denk ik dat hoe dieper je gaat, hoe zwaarder het is. Het lijkt dan op een gewone pushup, maar door de verhoging is het zwaartepunt anders en net even wat zwaarder. Om met deze oefening de nadruk op bovenkant borst te leggen vind ik hem ook niet helemaal geschikt, zeker tegenover schuin bankdrukken. Zal je niet diep is het meer een triceps oefening.
 
Ik doe altijd alles strict. Moest zelfs even oefenen om wat losser te doen :)

Ooit met een collega mee geweest naar een bootcamp klasje. Jij traint toch, ga een keer mee. Deden ze een benchmark test for time. Weet niet meer precies, maar iets van 10 rondes van 10x squat, 10x pushup, 10x jumping jacks, etc.
Ik redde het niet eens terwijl iedereen al klaar was, maar de gemiddelde pushup was heupen tegen de vloer met gestrekte armen, om over de squat maar niet te spreken...
 
Gefeliciteerd Cocojamboo!
 
Wat heeft die gewonnen eigenlijk? :p
Congratz Onslow ! ik kon geen nieuw filmpje meer maken, maar netjes man 50!
Naast de elite account ook de aangepaste banner en eeuwige roem in the hall of fame.
 
Vanaf 10 krijg je aandelen van het forum :D
 
Onslow : van harte gefeliciteerd. :1e:
Wegens omstandigheden kon ik deze challenge helaas niet meedoen. Opdrukken gaat mij altijd wel goed af, maar ik heb geen idee hoeveel van deze decline push-ups ik zou kunnen. Als ik zie wat jij presteert, kan ik denk ik wel met zekerheid zeggen dat ik jou niet zou hebben verslaan, :thumbup:. Desalniettemin ga ik 'm nog wel eens proberen als ik weer fit ben.
 
Onslow : van harte gefeliciteerd. :1e:
Wegens omstandigheden kon ik deze challenge helaas niet meedoen. Opdrukken gaat mij altijd wel goed af, maar ik heb geen idee hoeveel van deze decline push-ups ik zou kunnen. Als ik zie wat jij presteert, kan ik denk ik wel met zekerheid zeggen dat ik jou niet zou hebben verslaan, :thumbup:. Desalniettemin ga ik 'm nog wel eens proberen als ik weer fit ben.

Thx Bert. Ik ga zelf ook nog even door met pushups, ik moet en zal mijn oude prestatie hier evenaren, daarna zal ik ze jaren niet meer gaan doen denk ik :D.

Deze variant is wel wat zwaarder maar eerder door het zwaartepunt dan de hoek van beweging, hoofd tot de grond of gewoon borst tegen de grond maakt voor de hoek niks uit, wel of de oefening er zwaarder door wordt.
Op zich iets meer voordeel voor personen die het minder van duurkracht moeten hebben tegenover de normale pushups. Ben je met bankdrukken ook meer van de hogere reps?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Thx Bert. Ik ga zelf ook nog even door met pushups, ik moet en zal mijn oude prestatie hier evenaren, daarna zal ik ze jaren niet meer gaan doen denk ik :D.

Deze variant is wel wat zwaarder maar eerder door het zwaartepunt dan de hoek van beweging, hoofd tot de grond of gewoon borst tegen de grond maakt voor de hoek niks uit, wel of de oefening er zwaarder door wordt.
Op zich iets meer voordeel voor personen die het minder van duurkracht moeten hebben tegenover de normale pushups. Ben je met bankdrukken ook meer van de hogere reps?
Ik doe normaal nooit push-ups, maar merk dat ik er niet slechter in word. Met bankdrukken ga ik nooit hoger dan 10 reps; meestal tussen de 5 en 10 en soms richting 3 reps of 1 RM.
 
Back
Naar boven