Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Hoop zo dat je wat meer weet nu...
Ze zijn vrij zeker dat het dit is: https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/dermatomyositis/
Ik moet nu een paar maanden Prednison (cortisone) nemen, dit noemen ze in Leuven dus blijkbaar ook al steroïden :rolleyes:
Ze gaan nu proberen om de symptomen onder de controle te houden maar genezen zal het nooit en ik moet hier de rest van mijn leven voor opgevolgd worden :fuu:

Ik vroeg wanneer ik terug mag trainen maar er zijn nog niet genoeg onderzoeken gedaan over dermatomyositis dus zeiden ze, misschien best uit voorzorg nog 6 weken wachten, euhm, ik denk het niet, dan blijft er niets meer van me over :(
 
Ze zijn vrij zeker dat het dit is: https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/dermatomyositis/
Ik moet nu een paar maanden Prednison (cortisone) nemen, dit noemen ze in Leuven dus blijkbaar ook al steroïden :rolleyes:
Ze gaan nu proberen om de symptomen onder de controle te houden maar genezen zal het nooit en ik moet hier de rest van mijn leven voor opgevolgd worden :fuu:

Ik vroeg wanneer ik terug mag trainen maar er zijn nog niet genoeg onderzoeken gedaan over dermatomyositis dus zeiden ze, misschien best uit voorzorg nog 6 weken wachten, euhm, ik denk het niet, dan blijft er niets meer van me over :(
Steroïden is een groep van organische verbindingen, waarvan cortisone onder de corticosteroïden valt denk ik. Anabole steroïden is een andere groep en staat hier dus los van ;)
 
Als er geen onderzoeken naar gedaan zijn zou ik het trainen rustig oppakken.

Fijn dat je in ieder geval een uitslag hebt gekregen. Verder was alles wel goed? Of moet je daarom onder controle blijven?
 
Klote dat het chronisch is.:(
Maar wel goed dat je nu tenminste een beter beeld hebt van waar je aan toe bent.

Ik zou persoonlijk ook rustig aan de training weer beginnen hervatten.
 
Als er geen onderzoeken naar gedaan zijn zou ik het trainen rustig oppakken.

Fijn dat je in ieder geval een uitslag hebt gekregen. Verder was alles wel goed? Of moet je daarom onder controle blijven?
Ik zie nog eens 6 weken niets doen niet als optie.
De ontstekingen zouden alleen in de spieren en de huid zitten maar die kunnen nog overslaan naar de organen, ook naar het hart en de longen en dat wil je dus echt niet hebben!
 
Ik zie nog eens 6 weken niets doen niet als optie.
De ontstekingen zouden alleen in de spieren en de huid zitten maar die kunnen nog overslaan naar de organen, ook naar het hart en de longen en dat wil je dus echt niet hebben!
Dat wil je zeker niet hebben! Begrijp heel goed dat je niet langer stil kunt zitten.
Wanneer je een beetje verstandig traint en luistert naar je lichaam moet het vast wel gaan:)
 
Wanneer je een beetje verstandig traint en luistert naar je lichaam moet het vast wel gaan
Hier gaat het helaas meestal mis bij me :roflol:
De professoren vinden het ook bizar dat ik met al de symptomen niet de hele dag in bed lig en toch zin blijf hebben om te trainen :dunno:
 
pfff... das wel een klote uitslag.. :sad:
Prednison ken ik wel... hangt ook wel een beetje van de dosis af wat je aan bijwerkingen hebt.

Dat de profs het bizar vinden dat je niet in bed ligt heeft ook met je algehele conditie te maken. Je bent altijd een sporter geweest en hebt aardig wat spieren opgebouwd. Dus je bent dan ook sterker in zijn geheel.. Dus dat helpt wel mee maar dan alsnog...

Hoop dan dat ze vlot doortrekken met de onderzoeken zodat je snel weer aan de gang kan.
Misschien een beetje op onderhouden trainen? als je echt niet stil kan zitten....

Snap hoe het voelt als je in ene niets meer kan/mag...
Blijf vooral goed naar je lijf luisteren.

Hang in there :kiss:
 
pfff... das wel een klote uitslag.. :sad:
Prednison ken ik wel... hangt ook wel een beetje van de dosis af wat je aan bijwerkingen hebt.

Dat de profs het bizar vinden dat je niet in bed ligt heeft ook met je algehele conditie te maken. Je bent altijd een sporter geweest en hebt aardig wat spieren opgebouwd. Dus je bent dan ook sterker in zijn geheel.. Dus dat helpt wel mee maar dan alsnog...

Hoop dan dat ze vlot doortrekken met de onderzoeken zodat je snel weer aan de gang kan.
Misschien een beetje op onderhouden trainen? als je echt niet stil kan zitten....

Snap hoe het voelt als je in ene niets meer kan/mag...
Blijf vooral goed naar je lijf luisteren.

Hang in there :kiss:
Ik weet de precieze dosis nog niet (morgen wel) maar ze spraken al van hoge dosisissen voor een lange periode, ze hebben ook xanax voorgeschreven omdat ik anders te opgejaagd kan worden met driftbuien...
Ik wou de gewichten sowieso resetten en van daaruit terug opbouwen, 4x6 of 3x5 oid? :dunno:
 
Steroïden is een groep van organische verbindingen, waarvan cortisone onder de corticosteroïden valt denk ik. Anabole steroïden is een andere groep en staat hier dus los van ;)
Stiekem had ik het niet erg gevonden als ze anabolen hadden voorgeschreven, dan had ik dat ook eens kunnen ervaren :roflol:
 
Hier gaat het helaas meestal mis bij me :roflol:
De professoren vinden het ook bizar dat ik met al de symptomen niet de hele dag in bed lig en toch zin blijf hebben om te trainen :dunno:
Heh?? ???
Artsen die patiënten proberen nocebo-en? Da's toch echt not-done.
 
prednisone is toch niet goed voor je pees aanhechtingen ? Tenminste dat is wat ik vaker heb horen zeggen
 
Het is dus eigenlijk sle (systemische lupus) in een aggresievere variant... Dus op zich zaten ze met Lupus wel in de richting... al hoop ik toch echt dat ze het alsnog fout hebben. :(

Prednison (prednisolon) vermindert in ieder geval de ontstekingsreacties in de spieren... Dus snap wel dat dit wordt voorgeschreven.
Het kan zijn dat met medicatie de ziekte meer sluimerend wordt en uit de actieve fase gaat. Dan wordt beweging juist aangeraden (maar wel via een fysiotherapeut) om te voorkomen dat gewrichten vast komen te zitten. Als het nog in actieve vorm is worden fysieke inspanningen afgeraden om uitbreiding en ergere reacties te voorkomen...

Dus ik snap ook hun reactie van eerst 6 weken wachten ivm de prednison... als het aanslaat kan de ziekte van actief naar sluimerend gaan ... dan is het ook minder risico dat het verspreid op organen.. (actief trainen in de actieve fase van de ziekte dan keert je lichaam zich tegen zichzelf.... )

Maar al met al echt zo K*T als het inderdaad zo is..

Mijn duimen draaien dat het toch stiekem wat anders zou zijn.... :kiss:
 
prednisone is toch niet goed voor je pees aanhechtingen ? Tenminste dat is wat ik vaker heb horen zeggen
Ik moet sowieso iets bijnemen voor de botten, over de pezen is niet gesproken.
 
Ik moet sowieso iets bijnemen voor de botten, over de pezen is niet gesproken.
kan heel goed een broodje aap verhaal zijn hoor dat van die pezen , is iets wat ik gewoon vaker gehoord heb .
Moest vanochtend tijdens mijn sqaut sessie lachen om het gekraak van mijn gewrichten , liep na de training het huis in om te douchen en vertelde mijn vrouw : het kraakte weer van alle kanten , waarop mijn dochter van 4 reageerde : pappa je bent ook een oude man :P kostelijk om gelachen ook . denk voeg ff een vrolijke noot aan dit verhaal toe
 
Ik moet sowieso iets bijnemen voor de botten, over de pezen is niet gesproken.
advies is vaak ook wel vitamine D en/of MSM achtige supplementen... Maar dat zal de arts wel adviseren neem ik aan?
Volgende afspraak is dan over 6 weken? Of hoor je tussendoor nog wat of zijn er nog verdere onderzoeken?
 
kan heel goed een broodje aap verhaal zijn hoor dat van die pezen , is iets wat ik gewoon vaker gehoord heb .
Moest vanochtend tijdens mijn sqaut sessie lachen om het gekraak van mijn gewrichten , liep na de training het huis in om te douchen en vertelde mijn vrouw : het kraakte weer van alle kanten , waarop mijn dochter van 4 reageerde : pappa je bent ook een oude man :P kostelijk om gelachen ook . denk voeg ff een vrolijke noot aan dit verhaal toe
Herkenbaar :roflol:

advies is vaak ook wel vitamine D en/of MSM achtige supplementen... Maar dat zal de arts wel adviseren neem ik aan?
Volgende afspraak is dan over 6 weken? Of hoor je tussendoor nog wat of zijn er nog verdere onderzoeken?
Morgen zal het allemaal duidelijker zijn, als ik bij de apotheek ben geweest ;)
Nope, over 6 weken terug en dan evaluatie en al dan niet verlagen van de cortisone. Nu gelukkig in Hasselt ipv Leuven.
 
Back
Naar boven