XXL Nutrition

Forum Challenge N°25: Bulgarian split squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.222
Waardering
65.248
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Beste leden,

Om het jaar af te sluiten gaan we voor een challenge die is loved to hate: Bulgarian split squats.
Om het ook echt een uitdaging te maken moet er gewicht op de barbell geladen worden, namelijk 1/2de bw, dwz, weeg je 80kg dan zal je de challenge met 40kg doen.

Deze challenge zal 1 maand duren en iedereen die hier actief is mag eraan deelnemen, op 15 januari zal de winnaar bekend gemaakt worden.

-Volledige herhalingen, dwz, zakken tot onder en volledig uitstrekken
-Zoveel mogelijk reps, 90 seconden time cap
-Voet op een bankje van +-40cm hoog
-Er mag van been gewisseld worden maar hoeft niet
-Filmpje van het bw heeft de voorkeur
-Filmpje als bewijs
-Bij misbruik/fraude zal er streng opgetreden worden

Succes !!
Het moderator team.

1.png


Webby 26 reps

Webby 24 reps

[RSVP=418782]Klik hier om in te schrijven[/RSVP]
 
As always ben ik weer van de partij. Wederom heb ik deze nog nooit gedaan :) ben benieuwd hoe ze voelen
 
Ff denken, dat is 42 kg. I'm out. :o
Zal het eens proberen, maar denk dat het te zwaar is.
 
Ik zal het eens voor mezelf proberen, maar zie me geen serieuze poging doen :)
Even voor de duidelijkheid om gezeur over form te voorkomen: op het plaatje raakt de persoon de grond niet met zijn knie, de hoek van de andere knie is geen 90o. Het is een beetje onduidelijk wat het eindpunt van de goede rep is. Ik zie wel een volledig vertikale rug, wat volgens mij niet realistisch is in praktijk.
 
Ik zal het eens voor mezelf proberen, maar zie me geen serieuze poging doen :)
Even voor de duidelijkheid om gezeur over form te voorkomen: op het plaatje raakt de persoon de grond niet met zijn knie, de hoek van de andere knie is geen 90o. Het is een beetje onduidelijk wat het eindpunt van de goede rep is. Ik zie wel een volledig vertikale rug, wat volgens mij niet realistisch is in praktijk.
Ik ga er van uit dat iedereen wel weet wat een squat is en dat die dus ook op diepte moet zijn ;)
 
Is een SSB toegestaan of alleen normale barbell ?
 
Is een SSB toegestaan of alleen normale barbell ?
Alleen een normale barbell, om het voor iedereen hetzelfde te houden, niet iedereen heeft de beschikking over special bars ;)
 
Ik heb even geprobeerd of mijn onderbeen lang genoeg is. Hoe is dit qua diepte?

 
Ik zou zeggen je standbeen komt zeker horizontaal, en de knie ruim over de 90o. Maar wat vindt Sanctus Curisimus?
 
Back
Naar boven