MuscleMeat

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
2018-11-14

Weer een korte training, druk leven momenteel. Wel een goeie training.

Clean&jerk
3x2 70kg
2x2 90kg
1x1 100kg
1x1 110kg
1x1 120kg
1x1 130kg
3x1 140kg heel blij hiermee!
3x2 120kg pittig na die 140kgs

Front squat
1x2 70kg
1x2 120kg
4x2 150kg

Jerk dips
1x2 170kg
4x2 210kg was wel wennen op zo'n gewicht op de voorkant van je schouders te hebben, en daarna nog een half mee gooien en vangen....

 
2018-11-16

Hele goede training vandaag, maar wel pittig zwaar.

Snatch
3x2 50kg
2x2 70kg
1x2 90kg
1x2 105kg
1x1 115kg
10x1 120kg (90 sec rust tussen sets) pittig dit!

Clean&jerk
1x2 70kg
1x2 110kg
1x1 125kg
3x1 135kg

Helaas geen video vandaag.
 
Thanks! Ik moet toe geven dat het er soms nog wel in sneakt als ik mn focus verlies, maar het gaat inderdaad steeds beter!
Het moet ook wel een beetje je signature move worden! :cool:
 
Even een update tussendoor. Momenteel zijn de trainingen heel licht. Voel dat ik weer overbelast aan het raken ben, ondanks dat ik genoeg slaap (9u per nacht) en prima voeding heb (ik track niet echt, maar zit toch wel ruim op de 180g eiwit en 100g vet per dag, zou voldoende moeten zijn lijkt mij). Waar het dus mis gaat weet ik niet, maar ik ga komende 2 maanden "stoppen" in de zin van: alles extreem laag. niet hoger dan 80kg snatch, 100kg C&J en 140kg squat. Daarnaast wat mobiliteit verbeteren en potentieel wat conditie. Als iemand nog een voorstel heeft wat er aan de hand kan zijn: Ik sta open voor (bijna) alle suggesties.
 
Misschien 1 heavy en 2 trainingen Light? om de dag trainen blijf je dr wel een beetje in..mobiliteit en conditie is wel een pré ..
 
Misschien 1 heavy en 2 trainingen Light? om de dag trainen blijf je dr wel een beetje in..mobiliteit en conditie is wel een pré ..

Zou meer deze kant op gaan inderdaad. Wellicht (beetje op gevoel doen):

2 weken: Alles licht
4 Weken: 1 Zware training (low reps maar wel heavy load) & de rest licht
2 Weken: 2 Zware trainingen (low reps maar wel heavy load) & de rest licht

Iets in die trend. Als dit niet helpt tijdelijk de oefeningen switchen naar soortgelijke oefeningen. Zoals front squats doen i.p.v. back squats. Dat een tijdje doen en dan weer terugbouwen naar de andere oefeningen.
 
Misschien 1 heavy en 2 trainingen Light? om de dag trainen blijf je dr wel een beetje in..mobiliteit en conditie is wel een pré ..

Zou meer deze kant op gaan inderdaad. Wellicht (beetje op gevoel doen):

2 weken: Alles licht
4 Weken: 1 Zware training (low reps maar wel heavy load) & de rest licht
2 Weken: 2 Zware trainingen (low reps maar wel heavy load) & de rest licht

Iets in die trend. Als dit niet helpt tijdelijk de oefeningen switchen naar soortgelijke oefeningen. Zoals front squats doen i.p.v. back squats. Dat een tijdje doen en dan weer terugbouwen naar de andere oefeningen.

Dank voor jullie inbreng heren. Ik merk vaak dat zelfs mijn relatief lichte trainingen nu ook al veel herstel kosten. Om die reden ben ik van plan om deze indeling te gaan volgen:

5 weken heel licht. Over 5 weken ben ik (hoop ik) afgestudeerd en de concentratie/rust kan ik goed gebruiken. Hieronder zal ik de rraining van vandaag toevoegen.
2 weken 1x een training met hogere intensiteit per week. Dit gaat waarschijnlijk een techniek training worden met zwaarder gewicht. Echter niet hoger dan 80% van 1RM.
2 weken 2x een training met hogere intensiteit per week. De tweede wordt waarschijnlijk een power dag, dus power snatch en power C&J.
Dit blijf ik dan aanhouden tot ik weer fatsoenlijk 4x per week relatief zwaar kan gaan.

(Geplande) training van vandaag:

Snatch
5x2 70kg
Clean+jerk
5x(1+2) 90kg
Back squat
5x3 120kg
Verder wat conditie/mobility werk
 
Lijkt een goede beslissing Alex om je prio te richten op je examen...die concentratie heb je zeker hard nodig
ff 1 stapje terug en daarna weer 2 vooruit.....misschien ook een bezoekje aan de sportmasseur?
 
Lijkt een goede beslissing Alex om je prio te richten op je examen...die concentratie heb je zeker hard nodig
ff 1 stapje terug en daarna weer 2 vooruit.....misschien ook een bezoekje aan de sportmasseur?

Dat 1 stapje terug doen om vervolgens 2 vooruit te kunnen is het beste wat iedereen zichzelf kan aanleren in deze sport. Sportmasseur is overigens helemaal niet bewezen daadwerkelijk te helpen.
 
Ik had vrijdag ook weer een onderhoudsbeurtje bij de manueel
nek...schouders en rug gekraakt....pfff..wel opgelucht weer..ik heb nog spierpijn lol :D
 
Lijkt een goede beslissing Alex om je prio te richten op je examen...die concentratie heb je zeker hard nodig
ff 1 stapje terug en daarna weer 2 vooruit.....misschien ook een bezoekje aan de sportmasseur?

Dat 1 stapje terug doen om vervolgens 2 vooruit te kunnen is het beste wat iedereen zichzelf kan aanleren in deze sport. Sportmasseur is overigens helemaal niet bewezen daadwerkelijk te helpen.

Dank voor jullie input heren! Ik merk vaak zelfs dat een stapje terug vaak uitmondt in 10 stappen vooruit. Sportmassage (of de betere term: myofascial release) is inderdaad nooit bewezen om herstel te bevorderen, echter het is wel bewezen dat het spierpijn verminderd, wat in dit stadium heel fijn is. Ik doe momenteel sportmassage bij de fysio, dus het is gratis ook nog.

Ik had vrijdag ook weer een onderhoudsbeurtje bij de manueel
nek...schouders en rug gekraakt....pfff..wel opgelucht weer..ik heb nog spierpijn lol :D

Veel water drinken, dat helpt!

Training van gisteren na een paar dagen ziek:

Power snatch
3x3 50kg
5x2 70kg

Powerclean&powerjerk
3x(1+2) 70kg
5x(1+2) 90kg

Front squat
5x2 100kg
 
Veel water drinken, dat helpt!

ja dat klopt wel..had toch nog 2 PCM genomen voor de hoofdpijn ..heeft toch een behoorlijke inpact
s middag gaan trainen en moest..2 repjes inleveren (AMRAP) haha
 
Training van gisteren

Snatch
3x2 50kg
1x2 70kg
5x2 72.5kg

Clean&jerk
3x(1+2) 70kg
1x(1+2) 90kg
5x(1+2) 92.5kg

Squat
1x3 90kg
1x3 120kg
5x3 125kg

Rear delt raises
4x12 5kg
 
Tijdje afwezig geweest, want eigenlijk niet tot minimaal getraind. Maar vandaag mijn afstudeer verslag ingeleverd, en daarmee ben ik vanavond dus ook weer begonnen met trainen! Training van deze avond:

Power snatch
3x3 50kg
3x 70kg
3x3 80kg
3x 85kg

Power clean & power jerk
3x2 70kg
2x 90kg
3x2 100kg

Squat
3x 70kg
3x 100kg
3x 120kg
4x3 135kg
 
Training van gisteren. Hoop dat jullie snappen wat ik met de schrijfwijze can de laatste oefening bedoel. Onder de video wat meer info over de laatste periode.

Snatch
3x2 50kg
2x 70kg
2x 80kg
5x2 90kg 4de set onder

Clean+frontsquat+jerk
3x1x(1+0+2) 70kg
3x1x(1+0+2) 90kg
3x1x(1+0+2) 100kg
3x1x(1+2+1) 100kg

 
Wow wat een snelheid Alex :eek: ;)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven