MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Er zijn wel wat punten voor mij om rekening mee te houden hoor: mijn comp squat is al highbar, dus de zogenaamde "highbar variant" is voor mij te licht, dat worden dus tempo- of paused squats. Ook de closegrip bench voelt erg licht aan, maar misschien moet ik daarvoor maar gewoon even op het programma vertrouwen.
Ik gebruik templates tegenwoordig als ... templates ... :D
Ik pas ze dus zo aan zodat ze voor mij het nuttigste zijn en volg ze niet meer klakkeloos. Ik denk dat je zelf ondertussen wel genoeg kennis hebt om een schema naar je eigen behoeften aan te passen, niet?
 
Ik gebruik templates tegenwoordig als ... templates ... :D
Ik pas ze dus zo aan zodat ze voor mij het nuttigste zijn en volg ze niet meer klakkeloos. Ik denk dat je zelf ondertussen wel genoeg kennis hebt om een schema naar je eigen behoeften aan te passen, niet?
Zeker. Maar ik wil niet eindigen met een heleboel oefeningen die ik wel heel leuk vind, maar momenteel niet bijdragen aan mijn doelen. Daarom ben ik heel voorzichtig met veranderingen. Een Sumo DL ga ik toch nooit doen, en is in mijn ogen niet de beste keuze om mijn comp DL vooruit te helpen, dus een snatch grip variant heeft voor mij meer overdracht en brengt gelijk wat variatie. Hetzelfde telt voor de highbar squat zoals gezegd.
 
Zeker. Maar ik wil niet eindigen met een heleboel oefeningen die ik wel heel leuk vind, maar momenteel niet bijdragen aan mijn doelen. Daarom ben ik heel voorzichtig met veranderingen. Een Sumo DL ga ik toch nooit doen, en is in mijn ogen niet de beste keuze om mijn comp DL vooruit te helpen, dus een snatch grip variant heeft voor mij meer overdracht en brengt gelijk wat variatie. Hetzelfde telt voor de highbar squat zoals gezegd.
Dit is altijd de uitdaging, succes!

Mensen zijn o zo goed in het rationaliseren van wat ze eigenlijk leuker/makkelijker vinden en als ik zeg mensen bedoel ik vooral ook mezelf.
 
Laatst bewerkt:
Een snatch grip is heel breed toch? Dus je verkort je armen als het ware en moet dieper buigen om de bar te liften en er staan meer trekkrachten op je schouders denk ik. Helpt dat je competitie DL allemaal?
 
Zeker. Maar ik wil niet eindigen met een heleboel oefeningen die ik wel heel leuk vind, maar momenteel niet bijdragen aan mijn doelen. Daarom ben ik heel voorzichtig met veranderingen. Een Sumo DL ga ik toch nooit doen, en is in mijn ogen niet de beste keuze om mijn comp DL vooruit te helpen, dus een snatch grip variant heeft voor mij meer overdracht en brengt gelijk wat variatie. Hetzelfde telt voor de highbar squat zoals gezegd.
Ik kies ook geen veranderingen voor de leuk hoor. Ik doe ze puur om beter mijn doelen te kunnen behalen.
 
Succes weer dit nieuwe jaar, Star!!
Thanks, jij ook man!

Dit is altijd de uitdaging, succes!

Mensen zijn o zo goed in het rationaliseren van wat ze eigenlijk leuker/makkelijker vinden en als ik zeg mensen bedoel ik vooral ook mezelf.
Het mag ook best leuk zijn allemaal, hoor. Maar als je bepaalde doelen nastreeft zijn sommige "minder leuke" keuzes soms beter.

Een snatch grip is heel breed toch? Dus je verkort je armen als het ware en moet dieper buigen om de bar te liften en er staan meer trekkrachten op je schouders denk ik. Helpt dat je competitie DL allemaal?
Yup, het werkt een beetje als een deficit deadlift in dat opzicht. Ik heb het idee dat dit zeker helpt, maar we gaan het zien.

Ik kies ook geen veranderingen voor de leuk hoor. Ik doe ze puur om beter mijn doelen te kunnen behalen.
Precies, maar vroeger sloeg ik nog wel eens door en voor ik het wist was alles compleet anders.
 
Precies, maar vroeger sloeg ik nog wel eens door en voor ik het wist was alles compleet anders.
Ah zo. Daar heb ik minder last van.
Eerder andersom. Ik hield te strak vast aan de template ook al wist ik dat b.v. het volume voor mij te hoog zou zijn of er zaken in stonden die voor mij niet nuttig waren.
 
Training van vandaag:

Squat
10x20
5x60
5x80
5x100
5x115
5x115
5x115

Bench
10x20
5x40
5x60
5x70
5x75
5x75
5x75

Dips
8xBW
8xBW
8xBW
8xBW

Kettlebell Tricep OH Extentions
4x8x16

Gewichten worden alweer wat serieuzer, lekker!
 
Pffff....Je bent er vroeg mee bezig Star..knap van je
 
Mooie squats! EEn goed besteede zondagmorgen :)
 
Training van vandaag:

Frontsquats
5x20
5x40
5x60
5x70
5x70
5x70

Close Grip Bench
10x20
5x40
5x50
5x60
5x60
5x60

Deadlift
5x60
5x80
5x100
5x120
5x135
5x135
5x135

Ab Mat Situps
3x10xBW

Even een paar dagen niet kunnen trainen, dus lekker om weer wat te doen.
 
De regelmaat zit er nog niet in. Maar wel goed dat je niet helemaal stil ligt.
 
Nou, wegens omstandigheden een tijdje weinig getraind en vorige week de boel weer een beetje opgebouwd. Even geen BBM template nog voorlopig, maar een strongman achtig programma voor in een simpele (home)gym. Ik gebruik het programma van Kalle Beck: How To Train Strongman In A Regular Gym. Kan ook best in een homegym, al zullen walking barbell lunges vervangen worden door een praktischere variant.

Week1 Day1:

Barbell Clean & Press (clean each rep)
3x40
3x45
3x45
3x45
3x45
3x45

Chin Ups (met bandje)
3x8xBW

Face Pull
3x12

Z-Press
8x40
8x40

3-Way Shoulder Raises
Front Raises 3x10x8/6/4
Side Raises 3x10x8/6/4
Rear Delt Raises 3x8x8/8/8

EZ Bar Curls
20x18
20x18
20x18

Band Tricep Pushdowns
3x30

Daarna nog allerlei kasten naar het grof vuil gesleept! :p
 
Had nog een laatste drukke week, vanaf nu kan ik de komende maanden weer structureler trainen.

Nou, wegens omstandigheden een tijdje weinig getraind en vorige week de boel weer een beetje opgebouwd. Even geen BBM template nog voorlopig, maar een strongman achtig programma voor in een simpele (home)gym. Ik gebruik het programma van Kalle Beck: How To Train Strongman In A Regular Gym. Kan ook best in een homegym, al zullen walking barbell lunges vervangen worden door een praktischere variant.
Goed om weer wat van je te lezen!

Ik blijf het lekker volgen.
 
Back
Naar boven