Fitness Seller

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bezoekers in dit topic

Method_Man97

Novice
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
13
Waardering
4
Lengte
1m65
Massa
71kg
Middag allen,

Kort samengevat; van mijn 16e t/m 18e jaar intensief en serieus aan bodybuilding gedaan onder begeleiding van een ervaren powerlifter, zeer goede resultaten geboekt en nieuwe passie gevonden.
Na mijn 18e door omstandigheden volledig gestopt, ben nu 22 en probeer het al meer dan een jaar lang op te pakken, maar zit met mega groot probleem.

Ik heb gemerkt dat mijn linkerarm nu vele malen zwakker is dan mijn rechterarm, ik weet dat je "goede" arm altijd wat sterker is, maar nu is dit verschil zo groot dat het mijn training verziekt, terwijl ik hier vroeger NOOIT last van heb gehad, ik begin nu te twijfelen of er een medisch probleem is.

Om je een beeld te geven; wanneer ik de dumbell press uitvoer, lijkt het alsof me linkerarm gewoon niet wil activeren.. Alsof die zenuw of spier gewoon geblokkeerd word door iets?
Na een aantal reps kan mijn linkerarm gewoon niet meer mee, terwijl mijn rechterarm nog makkelijk door kan gaan.

Ook heb ik gemerkt dat mijn linker pols serieus pijn doet tijdens dumbbell press tot het punt dat ik niet meer verder kan terwijl ik nog wel kracht heb, dit komt misschien omdat mijn pols werk moet overnemen van mijn "lamme" arm?
Vroeger NOOIT last gehad van mijn polsen.
Heb wrist wraps gehaald en dit helpt aardig voor mijn pols maar het probleem met mijn linker arm blijft.

Overings heb ik dit niet alleen met dumbbell press, maar merk ik het daar wel het meeste, ook met bankdrukken ga ik scheef omdat mijn linkerarm niet meer kan bijbenen.
Pec Deck was vroeger mijn favoriete oefeningen, die kan ik nu gewoonweg NIET meer uitvoeren door dit probleem, behalve op baby gewicht!

Heb gecheckt of fysio in mijn zorgpakket zit, en is niet het geval :(

Het klinkt waarschijnlijk allemaal zeer vaag hoe ik het omschrijf, maar misschien heeft iemand enig idee?
 
Carpaal tunnel syndroom?

Weet dat me tante dat heeft, die loopt met zo een brace.
Heb even de klachten opgezocht die gepaard gaan.
Ik heb wel eens dat tintelende gevoel tijdens de oefening, en ook na het trainen, maar buiten het trainen om heb ik geen last van mijn hand/pols/vingers etc..
 
Kleine disbalans tussen ledematen komt veel voor maar dit klinkt meer als iets voor een dokter
 
Dit zou een zenuwprobleem vanuit je nek kunnen zijn, waar een bundel zenuwen deels bekneld is. Ik heb zoiets vanuit mijn onderrug waardoor mijn linkerbeen een stukje kleiner en zwakker is. Bij mij was het deels te behandelen door houding te verbeteren en de spieren om het aangetaste deel groter te maken (een interne brace bouwen), dus het is vermoedelijk niet het einde van je leven. Maar blijf er niet mee rondlopen.

Aan de andere kant zou het vanwege repetitief werk of hobby ook gewoon wat spieren kunnen zijn die stijf staan van de trigger points. Hoe dan ook: laat er experts naar kijken.

Pro tip: Over het algemeen zuigt Nederlandse gezondheidszorg. Dus reken er op dat je meerdere behandelaars moet zoeken om het probleem boven water te krijgen. De eerste reaktie die je van een huisarts o.i.d. zal krijgen is vermoedelijk: "Dan train je je sterke arm toch wat minder!"

Ja, dat gaat wat kosten. Ja, dat zuigt. Ja, dat is het allemaal absoluut waard. Als je op jouw leeftijd al een serieus probleem hebt, denk dan eens hoe slecht je er aan toe zou kunnen zijn als je 40 bent. Dan maar een paar jaar niet op vakantie, dan maar geen nieuwere auto, dan maar geen zomer vol festivals.
 
Back
Naar boven