MuscleMeat

Hoi baby dag mooi lichaam ! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

magistraat

Novice
Lid geworden
10 jul 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
75kg
Vetpercentage
23%
Hoi,

Ik ben 'magistraat' en wel de 'zittende' Voor de mensen die weten wat dat bekent ,weten ook meteen wat voor werk ik doe.

Ik ben totaal niet sportief en werk 6 dagen in de week. Ook heb ik soms onregelmatige diensten omdat alles uitloopt of spoed heeft. Kortom: CHAOS.

Ik ben geen eter maar ben wel iemand die zijn calorieen drie dubbel in de avond naar binnen duwt dit omdat ik tijdens het werk niet verder kom dan een salade of een broodje humus met gegrilde groenten. Blikjes redbull drink ik als ik naar werk ga en onderweg naar huis echt om energie te krijgen. Hier ben ik al 2 dagen mee gestopt en ik merk dat ik knallende hoofdpijn heb.

Voor mijn zwangerschap woog ik 63KG/1.69. Op dit moment weeg ik 82KG en heb ik ook nog eens PCOS. Ik wil graag starten met afvallen en knallend 2020 ingaan door in 2019 te beginnen.
Heb een crosstrainer aangeschaft en ben nog zoekende naar een schema voor mijzelf. Helaas is sporten bij een fitnesscentrum voor mij geen optie. Ik ga soms al 6 uur uit huis en ben dan pas 19.30 a 20.00 uur thuis en wil ik toch de kleine even zien. Ik ben op alle gebieden een planner,denker en een doener alleen als het op mijzelf aankomt ben ik echt lui.

Ik hoop dat dit forum mij gemotiveerd houdt. Mochten jullie tips hebben huiver niet ik heb ze allemaal nodig. Een voedingsschema moet ik nog maken.

Ps: Ik eet veel koolhydraten en heb veel eetbuien. Ik kan een week doen aan IF en de 8e dag weer 3kg aankomen:(.

Gr,

Magistraat
 
Knallende hoofdpijn zou moeten over gaan na een paar dagen. Dat is de afkick van de caffeine :)

ik zou zeker zo snel mogelijk zelf een voedingsschema maken en posten in de voedingssectie. Veel mensen die er veel van kennen en die kunnen je dan de juiste kant opsturen.

Je voedingsschema gaat het allerbelangrijkste zijn om af te vallen.

En je hometrainer ook daadwerkelijk gebruiken anders wordt het een grote dure stofverzamelaar :)
Mocht je toch de tijd/moed vinden zou ik toch ook wat aan KT doen. Zal het resultaat zeker ten goede komen. Strakkere spieren.

Maar als je enkel wil afvallen dan is cardio en een goed voedingschema voldoende.

Afvallen is onder onderhoud eten. Dus dan zal je ook je onderhoud moeten berekenen. Dit onderhoud is theoretisch maar kan je gebruiken als beginpunt.
Om af te vallen 250 a 500 kcals onder onderhoud eten. 2 weekjes zien wat het doet.Wegen op zelfde tijdstip van de dag.Ik verjies smorgens bij het opstaan Val je niet af of blijf je gelijk gedurende 2 weken dan verminder je de kcals nog wat. Of je voegt meer cardio toe.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt nog zo'n goed voedingsschema hebben , dit icm een fantastisch trainingsschema maar als jezelf niet de motivatie hebt en continu uitwegen verzint om niet te trainen is dat allemaal compleet zinloos.
Dus zorg dat je motivatie er is en stel ( realistische ) doelen.
 
Hoi,

Ik ben 'magistraat' en wel de 'zittende' Voor de mensen die weten wat dat bekent ,weten ook meteen wat voor werk ik doe.

Ik ben totaal niet sportief en werk 6 dagen in de week. Ook heb ik soms onregelmatige diensten omdat alles uitloopt of spoed heeft. Kortom: CHAOS.

Ik ben geen eter maar ben wel iemand die zijn calorieen drie dubbel in de avond naar binnen duwt dit omdat ik tijdens het werk niet verder kom dan een salade of een broodje humus met gegrilde groenten. Blikjes redbull drink ik als ik naar werk ga en onderweg naar huis echt om energie te krijgen. Hier ben ik al 2 dagen mee gestopt en ik merk dat ik knallende hoofdpijn heb.

Voor mijn zwangerschap woog ik 63KG/1.69. Op dit moment weeg ik 82KG en heb ik ook nog eens PCOS. Ik wil graag starten met afvallen en knallend 2020 ingaan door in 2019 te beginnen.
Heb een crosstrainer aangeschaft en ben nog zoekende naar een schema voor mijzelf. Helaas is sporten bij een fitnesscentrum voor mij geen optie. Ik ga soms al 6 uur uit huis en ben dan pas 19.30 a 20.00 uur thuis en wil ik toch de kleine even zien. Ik ben op alle gebieden een planner,denker en een doener alleen als het op mijzelf aankomt ben ik echt lui.

Ik hoop dat dit forum mij gemotiveerd houdt. Mochten jullie tips hebben huiver niet ik heb ze allemaal nodig. Een voedingsschema moet ik nog maken.

Ps: Ik eet veel koolhydraten en heb veel eetbuien. Ik kan een week doen aan IF en de 8e dag weer 3kg aankomen:(.

Gr,

Magistraat
Heel simpel, minder eten innemen dan dat je verbruikt.
 
Ik snap niet wat de baby hier mee van doen heeft?
 
Het begint toch altijd met regelmaat in je leven.. qua voeding en qua training.
Je voeding zal veel bepalen of je afvalt... Zeker aangezien ik lees hoe je nu eet...
Hier vind je meer informatie.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Lees de link goed en begin daar alvast mee.

Cardio helpt je inderdaad met afvallen. Maar wil je ook mooie wat gespierdere vormen (lees geen hangkont.. :o ) Dan is het op zich wel verstandig om er ook wat bij te trainen. Je hoeft op zich in het begin niet direct aan allemaal gewichten te gaan sleuren. Maar je zou eens kunnen kijken naar bodyweight oefeningen en weerstandsbanden en hier thuis mee starten. Mocht ej budget hebben en het willen en geen tijd hebben voor de sportschool dan kan je ook overwegen om thuis een en ander aan te schaffen en thuis wat oefeningen te gaan doen.

Ik ben ooit in het begin begonnen met 2 DB sets van 18 kg verstelbaar gekocht bij de kijkshop voor een euro of 30. Dat was een start... Sportschool kwam later.

Dus al met al zou ik zeggen start met je voeding en cardio en kijk wat je zelf wil en kan aan mogelijkheden met het minimale wat je aan kan/wil schaffen. Dan ben je iig ook gewoon thuis en kan je tussendoor wat dingen doen. Er is genoeg te vinden op internet. Maar het belangrijkste punt blijft... jezelf motiveren en doorzetten... En dat kan alleen jijzelf doen.

Succes!
 
Tja, als eerste tip: stop met die diëten (en daarna helemaal los gaan) en probeer stabieler te eten. Lange termijn is dat beter vol te houden. Mensen willen vaak te snel resultaat. Maar als je 5 dagen 500 calorieën minder eet en daarna 3000 teveel, dan kom je toch aan.
Tweede tip: maak een schema wanneer je op de x-trainer gaat sporten en stick to it. Veeg smoesjes als “te druk” of “geen tijd” van de tafel, 15 of 30 minuten op een dag, zeker ingepland, moet kunnen. Anders doe je het in de ochtend, vroeg op en al bewegend het journaal kijken.
Ik sluit me volledig aan bij de krachttraining tips maar afvallen moet met de tips hier lukken. Succes!
 
Met zulke werkdagen is het moeilijk om fatsoenlijk te trainen en daarnaast je verplichtingen naar je gezin te voldoen. Hier kies je echter gewoon zelf voor, dus als je echt wat wil veranderen dan moet je ook bereidt zijn dit te doen en hier iets voor op te offeren. En op dit moment kijk je vooral naar de onmogelijkheden in plaats van de mogelijkheden.

Fatsoenlijk eten kan altijd, wat je werktijden ook zijn. En je kunt in het weekend gewoon tijd vrijmaken om 2 dagen te sporten. Liefst 2 dagen krachttraining aangevuld met wat cardio. Krachttraining gaat namelijk een immens verschil maken op je lichaamscompositie in combinatie met een voedingsschema.
 
Hoi,

Ik ben 'magistraat' en wel de 'zittende' Voor de mensen die weten wat dat bekent ,weten ook meteen wat voor werk ik doe.

Ik ben totaal niet sportief en werk 6 dagen in de week. Ook heb ik soms onregelmatige diensten omdat alles uitloopt of spoed heeft. Kortom: CHAOS.

Ik ben geen eter maar ben wel iemand die zijn calorieen drie dubbel in de avond naar binnen duwt dit omdat ik tijdens het werk niet verder kom dan een salade of een broodje humus met gegrilde groenten. Blikjes redbull drink ik als ik naar werk ga en onderweg naar huis echt om energie te krijgen. Hier ben ik al 2 dagen mee gestopt en ik merk dat ik knallende hoofdpijn heb.

Voor mijn zwangerschap woog ik 63KG/1.69. Op dit moment weeg ik 82KG en heb ik ook nog eens PCOS. Ik wil graag starten met afvallen en knallend 2020 ingaan door in 2019 te beginnen.
Heb een crosstrainer aangeschaft en ben nog zoekende naar een schema voor mijzelf. Helaas is sporten bij een fitnesscentrum voor mij geen optie. Ik ga soms al 6 uur uit huis en ben dan pas 19.30 a 20.00 uur thuis en wil ik toch de kleine even zien. Ik ben op alle gebieden een planner,denker en een doener alleen als het op mijzelf aankomt ben ik echt lui.

Ik hoop dat dit forum mij gemotiveerd houdt. Mochten jullie tips hebben huiver niet ik heb ze allemaal nodig. Een voedingsschema moet ik nog maken.

Ps: Ik eet veel koolhydraten en heb veel eetbuien. Ik kan een week doen aan IF en de 8e dag weer 3kg aankomen:(.

Gr,

Magistraat

Als ik dit alles lees denk ik, wat een magistraal stress-drama eigenlijk.
Wat je omschrijft lijkt een regelrecht recept voor een burnout! Een grote valkuil waar je met open ogen in lijkt te lopen.

Hoe kun je jezelf lui noemen als "het op mijzelf aan komt" als er eigenlijk helemaal geen gelegenheid lijkt te zijn om nog "iets op jezelf aan te laten komen"?
Zelf heb ik ook een bijzonder "rijk gevuld" leven zeg maar, ben zeer pragmatisch en weet altijd wel ergens een gaatje te vinden om te trainen.
Echter, als ik in jou schoenen zou staan en ik zou serieus willen trainen, dan zou ik me genoodzaakt zien om dingen om te gooien in mijn leven.

Misschien wil je wel gewoon veel te veel tegelijkertijd. Maak keuzes, of/of en niet en/en.

Sorry, misschien komt dit negatief over, maar zo is het absoluut niet bedoeld, het zijn eerder allerlei alarmbellen die bij me gaan rinkelen. (grotendeels ook door herkenning)
 
Laatst bewerkt:
Je bent niet de enige met een drukke baan en een kind/gezin.
Hoe krijgen anderen het voor elkaar om toch een paar keer per week te sporten en af te vallen?
Ook al heb je een drukke baan en gezin, je moet ook tijd voor jezelf plannen/nemen;)

Verder kun je prima afvallen zonder al te veel te sporten. Met regelmaat in je voeding en de juiste hoeveelheid (zoals hiervoor al gezegd) kom je al een heel eind.
 
Ik ga soms al 6 uur uit huis en ben dan pas 19.30 a 20.00 uur thuis

Dat zijn stevige werkdagen inderdaad. Kan je niet onder je lunch ergens gaan sporten?
 
Dat zijn stevige werkdagen inderdaad. Kan je niet onder je lunch ergens gaan sporten?

Nou idd en dan ook nog een kleintje.. Ik zou dan sporten gewoon even op een laag pitje zetten en tijd met mijn gezin door willen brengen. Ik bedoel zie je überhaupt je kind dan wel of is het alleen maar bij de oppas
 
Ja, een dag heeft maat 24 uur, als je zoveel werkt dan houd je gewoon weinig tijd over. Goed op je voeding letten en het bij de basics houden (squat, dealift, (bench)press, rows en pull-ups).
 
Blijkbaar heb je niet eens de tijd om te reageren op de tips waar zelf om je gevraagd hebt....
 
Back
Naar boven