XXL Nutrition

Galen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zal hier binnenkort eens een topic over schrijven, want het komt nogal vaak terug en volgens mij is zoiets wel nuttig.
Dat zou zeer handig zijn!

Al een idee wanneer je nieuw anabolenboek uitkomt? :P
 
Dat zou zeer handig zijn!

Al een idee wanneer je nieuw anabolenboek uitkomt? :P
Over een half jaar hoop ik, maar dat zeg ik nu ook al een paar maanden volgens mij.
 
Over een half jaar hoop ik, maar dat zeg ik nu ook al een paar maanden volgens mij.
Ik heb geduld, ik zie het wel in m'n mailbox verschijnen.
 
Did you just assume my sexual orientation
40461136_707414072946551_3709166999872471040_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-ams3-1.jpg

Je ziet er minder autistisch uit dan mijn verwachtingen :D. Is je wederhelft Latijns-Amerika?
 
Ooh is dat Galen? Mirin hard no homo.
 
Hoe kijk jij naar carbs (laten we zeggen 300g carbs) before bedtime? Ik heb het dan niet over vetgains maar over je slaap / in slaap komen.

Het ene artikel zegt carbs = verhoging bloedspiegel = sneller in slaap / betere nachtrust

Ander zegt carbs = energie = slechter in slaap komen / slechtere nachtrust...

Wat is nou waar?
 
Hoe kijk jij naar carbs (laten we zeggen 300g carbs) before bedtime? Ik heb het dan niet over vetgains maar over je slaap / in slaap komen.

Het ene artikel zegt carbs = verhoging bloedspiegel = sneller in slaap / betere nachtrust

Ander zegt carbs = energie = slechter in slaap komen / slechtere nachtrust...

Wat is nou waar?

Als ik high carb voor het slapen ga naar binnen werk dan heb ik geheid een nat bed de volgende ochtend, dus ook al bevorderd het mogelijk de REM slaap, ik word wel vaker wakker omdat mijn kussen doordrenkt is :treuren:
 
Als ik high carb voor het slapen ga naar binnen werk dan heb ik geheid een nat bed de volgende ochtend, dus ook al bevorderd het mogelijk de REM slaap, ik word wel vaker wakker omdat mijn kussen doordrenkt is :treuren:

Is dat niet anders als je geen AAS gebruikt?
 
Als ik high carb voor het slapen ga naar binnen werk dan heb ik geheid een nat bed de volgende ochtend, dus ook al bevorderd het mogelijk de REM slaap, ik word wel vaker wakker omdat mijn kussen doordrenkt is :treuren:
Natte dromen van carbs?
 
Is metabole ‘stress’ (vrij vertaald, belasting) iets dat enkel gekenmerkt wordt door lactaat spiegels en atp uiputting? Of zijn er nog andere factoren? En hoe zit het met mechanische belasting? Gaat dat enkel over vrije fosfolipiden uit het sarcolemma? Of zijn er nog gevolgen van mechanische belasting zoals scheurtjes aan de z-disks etc?
 
Is metabole ‘stress’ (vrij vertaald, belasting) iets dat enkel gekenmerkt wordt door lactaat spiegels en atp uiputting? Of zijn er nog andere factoren? En hoe zit het met mechanische belasting? Gaat dat enkel over vrije fosfolipiden uit het sarcolemma? Of zijn er nog gevolgen van mechanische belasting zoals scheurtjes aan de z-disks etc?
Ik zal vannacht zodra ik thuis ben wat uittypen voor je. Als ik het niet vergeet.
 
Is metabole ‘stress’ (vrij vertaald, belasting) iets dat enkel gekenmerkt wordt door lactaat spiegels en atp uiputting? Of zijn er nog andere factoren? En hoe zit het met mechanische belasting? Gaat dat enkel over vrije fosfolipiden uit het sarcolemma? Of zijn er nog gevolgen van mechanische belasting zoals scheurtjes aan de z-disks etc?
Onder metabole stress valt onder meer de stijging van lactaat, de daling van de pH-waarde, de daling van ATP, daling van glycogeen, stijging van ROS, en alles wat hieruit voortvloeit.

Bij mechanische belasting vindt er onder meer een stijging plaats van fosfatidezuur. Voorheen dacht men dat dit met name het gevolg was door PLD1-activiteit, een enzym dat fosfatidezuur genereert en zich ook op de Z-schijven bevindt. Uit later onderzoek bleek dit enzym echter niet benodigd hiervoor en bleek een enzym van de DGK-familie verantwoordelijk (de zeta-variant). Dit behandel ik in mijn reviews: https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-016-0118-y en https://nutritionandmetabolism.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12986-017-0166-6

Hoe die DGK precies wordt geactiveerd weet ik niet, maar misschien is daar inmiddels wat literatuur over verschenen.

De mechanotransductie zoals dat heet komt in elk geval voornamelijk neer op eiwitten die de extracellulaire matrix verbinden met het cytoskelet en alles wat daaruit voortvloeit. Deze geven op bepaalde wijze uiteindelijk een signaal door bij contractie. Ook speelt de mate waarin de calciumconcentratie zich met de tijd ontwikkelt een rol.
Deze review behandelt dit ongetwijfeld in pijnlijk detail: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30612167
 
Is stijging lactaat en daling pH niet hetzelfde?
 
Back
Naar boven