Fitness Seller

Pieter68' s log

Bezoekers in dit topic

Training zaterdag 9/02

opwarmen aan het squatrek want vrij :p

SQ: 5x82,5
5x87,5
5x92,5
5x97,5
3x105
5x92,5​

BP: 5x52,5
5x55
5x60
5x62,5
3x67,5
8x60​
T-bar row: 5x57,5
5x60
5x65
5x70
3x75
8x65​

Incl Press plate loaded:
10x20
10x40
10x60​

EZ-curls: 3x10x bar+20
ss V-handle pushdown: 3x10x45

Wat een goeie training, want omdat vrouwtje ziek, en ik het ook al begin te voelen... een sinutab forté genomen om de luchtwegen wat vrij te houden, maar joehoe, die is met pseudo-ephedrine, en de train ging super !!
Squatten, no problemo, zelfs de 105 kreeg ik nog vlot omhoog. Wel genoeg rust tussen de sets genomen (ipv 1min nu 1min30 en de laatste 2min) en de laatste 8reps eens snel gedaan, waarna de benen :fire:
Dan, o wonder, geen enkel probleem gehad bij de BP ! Alle gewichten gingen vlot, wel goed opgelet voor leg-drive, archen, schouderbladen bijeen en naar onder trekken... Of de bijkomende oefeningen door de week helpen al :o
Ook T-bar... geen probleem.
En dan omdat het kon, voor de eerste keer de Incl Press machine gebruikt en getest qua gewichten.
Ook de curls gingen nog vlot, maar de armen stonden wel :fire:

Joppla, dat was het dan weer, toedeloe :wave:
 
goeie training weer hoor :thumbup:
 
Hmm, voor de laatste weken van mijn bulk zou ik GVT wel eens willen proberen, hebben jullie dat al gedaan, en wat zijn de ervaringen ?
 
Geen ervaring ermee, maar ben ook wel benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn. Zou dit dan ook wel eens willen proberen (in mijn bulk).
 
Heb ik vorige winter gedaan op einde van mijn bulk. 4 weken lang.

Doe ik nooit meer en zou ik niet aanraden
 
Heb ik vorige winter gedaan op einde van mijn bulk. 4 weken lang.

Doe ik nooit meer en zou ik niet aanraden

Kunde wat meer info geven ?
 
Intensiteit over volume.

+ je bent al blessure gevoelig dus zeker een no go
 
Laatst bewerkt:
German volume training, ik ben ook benieuwd naar ervaringen:)
Leuk voor de afwisseling, maar ik denk dat je met een traditioneel schema meer progressie boekt. Wel lekker slopend en een boost voor je metabolisme, zeker als je antagonisten superset. Je bent relatief snel klaar en het feit dat je maar een paar oefeningen pakt, kan mentaal lekker werken, maar 10 sets kan mentaal ook wel slopend zijn (fysiek sowieso :P). I.c.m. met een bulkvoedingsschema, zou je er in theorie wel wat massa mee kunnen pakken en sterker kunnen worden op m.n. de compounds (goed vol zit je er in ieder geval van).

Het moet ook een beetje toepasbaar zijn, want in de gym waar ik meestal train is het met één squatrack een beetje aso om hier 10 sets te doen en dan ook nog eens te supersetten met een andere oefening. Bench idem dito.
 
Hmm, voor de laatste weken van mijn bulk zou ik GVT wel eens willen proberen, hebben jullie dat al gedaan, en wat zijn de ervaringen ?
is toch echt wel af te raden voor de blessure gevoelige oudere lifter pieter, het is too much, en ik denk zelfs dat het tegen je gaat werken.
de BBB variant van wendler 531, zou een mooi alternatief kunnen zijn, dit is eerst je werksets volgens het 531 principe, en daarna 5x10 op een percentage van je werksets of 1rm, dit percentage kun je zelf bepalen.
deze heb ik zelf meerdere malen voor langere tijd gedaan.
 
Hmm, ok, ga ik eens opzoeken !
 
Lijkt mij sterk op generic bulking routine dat je al eens gevolgd hebt en niet echt leuk vond?

Waar wil je de nadruk op leggen? Massa of gewoon fun hebben in je trainingen en sterker worden?

Wel, ik zag je vraag gisterenavond, en heb er toch even moeten over nadenken...
Ben ook eens naar het begin van mijn log gegaan en terug gelezen want toen deed ik de LMD Generic Bulking, en heb er toch wel veel goede trainingen mee gedaan toen.
Het was ook de winterperiode (bulk) en daarna lente/zomer met een cut...

Heb toen ook redelijk wel vooruitgang geboekt, en zoals verwacht tijdens de cut krachtverlies...

Momenteel zit ik zelfs nog niet op dezelfde gewichten als toen ! SQ, DL en BP zat ik hoger met LMD GB...
Al vind ik dat ik er nu qua uiterlijk beter bij sta, en als ik in een cut zou gaan, hoop ik meer "over" te houden...

Wat wil ik dan nu doen ? Qua "kracht" zit ik wel weer terug waar mijn limieten precies zijn... Als ik ga blijven pushen vrees ik dat ik blessuregevoelig ga zijn...

Ja, natuurlijk wil ik fun hebben tijdens de trainingen :)

Dus... meer massa zou fijn zijn !!

(en dan naar de zomer toe de zwembandjes terug wegwerken :o)

Maar hoe pak ik dat dan het beste aan ?
 
Je moet vooral doen waar je plezier in hebt. Persoonlijk vind ik een 3daags - UB/LB een verkrachting van het programma.

Ik zou 3x Fullbody nemen. Lijkt me het meeste winst uit te halen.
 
Back
Naar boven