MuscleMeat

Wovano’s daddy gains

Bezoekers in dit topic

Wat me wel is opgevallen.. heb beiden gehad. Maar de hele pompoen heeft een hele andere smaak dan die zakjes... De zakjes zijn veel wateriger en de hele pompoen is veel vezeliger en smeuiger (smaakt romiger zeg maar). Het kan aan de soort liggen misschien.. Maar op internet zie je dat nergens terug bij de verschillende soorten.
Maar ja... soms heb je ook bijvoorbeeld tuinbonen in de diepvries. De ene zak zegt 80 kcal per 100 gram... en een andere 45 kcal per 100 gram... Ook geen idee wat dan het verschil is zeg maar... :dunno:

wovano sorry voor de topic vervuiling :o
Haha wat grappig, bij tuinbonen was het mij ook opgevallen! Ik denk dat het bij tuinbonen er ook aan ligt of ze dubbel gedopt zijn. Ik reken voor tuinbonen 45 kcal / 100 gram. Ik vind ze erg lekker (diepvries Appie), dus dan kan ik er meer van eten. Idem met de pompoen. 15 kcals / 100 gr geloof ik niet, maar ik ga ook niet uit van het maximum, dan moet ik inleveren op de hoeveelheid binnen mijn macro's. :roflol:

Wat betreft de pompoen vind ik de hokkaido (die ronde oranje bio pompoen) het lekkerst. En dan in z'n geheel geroosterd in de oven. Lekker lang zodat de natuurlijke suikers karameliseren. Ik doe zo'n pompoen ongeveer 60 tot 75 minuten op 175 graden. Vast wel eens foto's in het ''wat eet je nu'' topic voorbij zien komen!?
 
Haha wat grappig, bij tuinbonen was het mij ook opgevallen! Ik denk dat het bij tuinbonen er ook aan ligt of ze dubbel gedopt zijn. Ik reken voor tuinbonen 45 kcal / 100 gram. Ik vind ze erg lekker (diepvries Appie), dus dan kan ik er meer van eten. Idem met de pompoen. 15 kcals / 100 gr geloof ik niet, maar ik ga ook niet uit van het maximum, dan moet ik inleveren op de hoeveelheid binnen mijn macro's. :roflol:

Wat betreft de pompoen vind ik de hokkaido (die ronde oranje bio pompoen) het lekkerst. En dan in z'n geheel geroosterd in de oven. Lekker lang zodat de natuurlijke suikers karameliseren. Ik doe zo'n pompoen ongeveer 60 tot 75 minuten op 175 graden. Vast wel eens foto's in het ''wat eet je nu'' topic voorbij zien komen!?
Toch nog wat topic vervuiling. :o
Die bio pompoen is inderdaad wel de lekkerste. Vult ook meer dan die zakjes weet ik uit het verleden.
Bio pompoen roosteren in parten/blokjes met wat komijn kaneel en zeezout is ook lekker. Evenals stoven met kip en groente en kerrie. :D (receptje staat ergens op de site hier (zie karma)
 
Toch nog wat topic vervuiling. :o
Die bio pompoen is inderdaad wel de lekkerste. Vult ook meer dan die zakjes weet ik uit het verleden.
Bio pompoen roosteren in parten/blokjes met wat komijn kaneel en zeezout is ook lekker. Evenals stoven met kip en groente en kerrie. :D (receptje staat ergens op de site hier)
Inderdaad, maar ik ga voor roosteren in z'n geheel. Het eten ervan wordt dan ook een hele beleving. :D #autist

OT: Succes Wovano! Je shape is echt rete goed. Ben erg benieuwd of je precies op tijd weet te pieken. Leuk dat je logt in ieder geval!
 
Hoe gaat dat de combinatie prep en lastige kinderen in de klas? Ik werd al gek van mijn nichtje als ze even niet meewerkte. Kijken de ouders niet gek op bij zo’n shredded figuur?
 
Hoe gaat dat de combinatie prep en lastige kinderen in de klas? Ik werd al gek van mijn nichtje als ze even niet meewerkte. Kijken de ouders niet gek op bij zo’n shredded figuur?
Goeie vragen :P
 
Hier heb ik dus mijn twijfels bij! Inderdaad, die voedingswaarde staan op alle Nederlandse pompoenen en oop op NEVO.
Google je echter op de voedingswaarde van pompoen kom ik toch op de meeste sites 'veel' hoger uit (lees: 26 - 46 kcal per 100 gram). :scratch:
En om eerlijk te zijn lijkt dat mij ook realistischer. Ik bedoel, de meeste producten met 15 kcal/100 gram zijn echt veel minder 'melig' en wateriger of smakelozer dan pompoen.
Ik reken altijd met 26 kcal / 100 gram voor pompoen volgens deze: AH Pompoenblokjes.
Gevoelsmatig lijkt dat mij realistischer. En komt ook meer overeen met voedignswaarde van andere databases. Wat denk jij??

Deze had ik gemist. Maar gelukkig ben ik niet de enige die het is opgevallen. :D

Wat me wel is opgevallen.. heb beiden gehad. Maar de hele pompoen heeft een hele andere smaak dan die zakjes... De zakjes zijn veel wateriger en de hele pompoen is veel vezeliger en smeuiger (smaakt romiger zeg maar). Het kan aan de soort liggen misschien.. Maar op internet zie je dat nergens terug bij de verschillende soorten.
Maar ja... soms heb je ook bijvoorbeeld tuinbonen in de diepvries. De ene zak zegt 80 kcal per 100 gram... en een andere 45 kcal per 100 gram... Ook geen idee wat dan het verschil is zeg maar... :dunno:

wovano sorry voor de topic vervuiling :o

Haha wat grappig, bij tuinbonen was het mij ook opgevallen! Ik denk dat het bij tuinbonen er ook aan ligt of ze dubbel gedopt zijn. Ik reken voor tuinbonen 45 kcal / 100 gram. Ik vind ze erg lekker (diepvries Appie), dus dan kan ik er meer van eten. Idem met de pompoen. 15 kcals / 100 gr geloof ik niet, maar ik ga ook niet uit van het maximum, dan moet ik inleveren op de hoeveelheid binnen mijn macro's. :roflol:

Wat betreft de pompoen vind ik de hokkaido (die ronde oranje bio pompoen) het lekkerst. En dan in z'n geheel geroosterd in de oven. Lekker lang zodat de natuurlijke suikers karameliseren. Ik doe zo'n pompoen ongeveer 60 tot 75 minuten op 175 graden. Vast wel eens foto's in het ''wat eet je nu'' topic voorbij zien komen!?

Toch nog wat topic vervuiling. :o
Die bio pompoen is inderdaad wel de lekkerste. Vult ook meer dan die zakjes weet ik uit het verleden.
Bio pompoen roosteren in parten/blokjes met wat komijn kaneel en zeezout is ook lekker. Evenals stoven met kip en groente en kerrie. :D (receptje staat ergens op de site hier (zie karma)
Haha geen probleem :p ik hou het toch bij mijn blokjes. Mijn maag kan het ook goed aan en sinds ik het eet is mijn shape er alleen maar op vooruit gegaan dus het zal vast geen kwaad kunnen.:D
Inderdaad, maar ik ga voor roosteren in z'n geheel. Het eten ervan wordt dan ook een hele beleving. :D #autist

OT: Succes Wovano! Je shape is echt rete goed. Ben erg benieuwd of je precies op tijd weet te pieken. Leuk dat je logt in ieder geval!
Thanks, het gaat momenteel erg lekker moet ik zeggen, verandering met de dag :)
Hoe gaat dat de combinatie prep en lastige kinderen in de klas? Ik werd al gek van mijn nichtje als ze even niet meewerkte. Kijken de ouders niet gek op bij zo’n shredded figuur?
Ik moet zeggen dat ik wel steeds sneller geïrriteerd ben en mijn geduld sneller opraakt. Probeer natuurlijk dat op mijn werk niet te laten merken. Lukt me volgens mij nog wel aardig. Heb pas sinds deze week weer een t-shirt aan dus wellicht dat er nu wel iets gaat opvallen aan de dikke aderen op mijn armen. Droeg tot nu toe alleen wijde truien en dan valt het niet zo op. De ouders kennen me inmiddels al het hele schooljaar, eventueel zelfs nog van vorig schooljaar want toen liep ik hier ook al rond. Wanneer je een bepaald beeld hebt gevormd van iemand zal het opeens shredded zijn daar niet veel aan veranderen denk ik. Alle kinderen komen met plezier naar school in mijn klas, er is een hele goede sfeer en hoor regelmatig van ouders dat ze het erg leuk vinden bij mij in de klas dus dat is denk ik ook het belangrijkste voor ze naast de resultaten.
 
Hele weekend vrij druk geweest dus even een update over afgelopen dagen.

Vrijdag
Afgelopen vrijdag ben ik na mijn werk samen met ScumbagAnnie een poseerslip gaan uitzoeken. Het ging eigenlijk erg makkelijk en snel. Ik ben bij bedazzledbymanouq geweest in Valkenswaard. Erna heb ik samen met Annie getraind bij muscletotaal. Er stond benen op het programma dus even de apparaten uitgeprobeerd die daar staan. Was helaas niet mobiel genoeg voor de vertical leg press. Wel een lekkere standing leg curl, lying leg curl en standing calf raises apparaat gedaan. Toen nog naar huis en om 23.00u waren we thuis.

Zaterdag
Eerst in de ochtend fasted cardio gedaan om 08.30u en vervolgens de wekelijkse boodschappen. Om 11.00u ben ik vertrokken naar Golds gym. Eerst zou er vanuit de bond een poseerclinic zijn om 13.00u en om 14.30u stond den training met mijn coach op het programma in het kader van BB united. Ik had om 12.45u gegeten en uiteindelijk begon de training pas om 15.30u dus had weer behoorlijke honger. :o Was wel leuk om tijdens het poseren ook anderen te zien die ook binnenkort een wedstrijd hebben. Ken alleen nog altijd niemand die aan de -100 gaat meedoen. Ook de training met Jeff (en nog een paar anderen) was erg leuk. Hij was ook heel enthousiast over mijn shape en fysiek met pomp. Bij sommige mensen maakt een pomp vaak geen enorm verschil, maar bij mij is met of zonder pomp een verschil van dag en nacht. Was ook de eerste keer dat hij mij nu dus echt met een degelijke pomp zag. Ook veel anderen zeiden dat ik met mijn huidige shape en nog 2 weken te gaan een gruwelijk fysiek zou kunnen neerzetten dus ben benieuwd. In de avond verder nog naar een verjaardag geweest. Merk op dit soort avonden dat de prep er echt in hakt. We zijn uiteindelijk maar tot 23.30u gebleven.

Zondag
Gisteren een rustigere dag gehad. In de ochtend getraind. Vervolgens nog wat extra boodschappen gedaan die ik nog in een andere winkel moest halen. Na het trainen geprept en daarna met ScumbagAnnie nog de trappen naast snowworld opgelopen. Liefst 508 treden.

Maandag
Vanmorgen een nieuw laagste gewicht deze prep, namelijk 101,6 kg. Zal nog maar een paar dagen duren eer ik onder de 100 zit. Ben naar mijn mening nog steeds redelijk vol en hard. Nu ik ook steeds droger word hoop ik natuurlijk ook de volheid te behouden.
 
Damnnnn het gaat heel hard nu. Gisteren high carb dag gehad maar gewicht toch flink gedaald en zat vanmorgen op 100,2 kg. Mijn hele buik en benen onder de anderen. Hou alsnog wat vocht vast dus het gaat er alleen nog maar beter op worden. Ook in de gym vonden een aantal mensen dat ik best een freaky look begon te krijgen. Ik behoud vooralsnog mijn volheid dus daarmee ben ik wel erg tevreden. Was een kerel die vroeger zelf ook wedstrijden draaide ook al opgevallen. Hij vond dat ik voor mijn fotoshoot vrij plat was, maar nu een kleine 2 weken uit beter uitzie dan toen en ook nog eens vol.
 
Meneer road map.
 
Damnnnn het gaat heel hard nu. Gisteren high carb dag gehad maar gewicht toch flink gedaald en zat vanmorgen op 100,2 kg. Mijn hele buik en benen onder de anderen. Hou alsnog wat vocht vast dus het gaat er alleen nog maar beter op worden. Ook in de gym vonden een aantal mensen dat ik best een freaky look begon te krijgen. Ik behoud vooralsnog mijn volheid dus daarmee ben ik wel erg tevreden. Was een kerel die vroeger zelf ook wedstrijden draaide ook al opgevallen. Hij vond dat ik voor mijn fotoshoot vrij plat was, maar nu een kleine 2 weken uit beter uitzie dan toen en ook nog eens vol.
Imo sowieso al een freaky look door al die aderen. Je zal er vast en zeker gruwelijk bij staan op het podium!
 
Goed bezig, klinkt goed. De laatste weken is het echt bizar hoe je lichaam overal op reageert en je kunt jezelf ook flink gek maken. :P
Knap dat je zo'n druk weekend nog trekt. Ik lag er meestal 10:00 uur wel in :).
Succes met de laadste loodjes. :thumbs:
 
Goed bezig, klinkt goed. De laatste weken is het echt bizar hoe je lichaam overal op reageert en je kunt jezelf ook flink gek maken. :P
Knap dat je zo'n druk weekend nog trekt. Ik lag er meestal 10:00 uur wel in :).
Succes met de laadste loodjes. :thumbs:
Thanks Bert. Weet nog van de vorige keer hoe hard het ging de laatste weken en nu weer hetzelfde. Ik verwacht dat ik morgen wel onder de 100 kg ga uitkomen. Begint nu echt steeds spannender te worden. Op hoeveel kg kom ik uit? Ga ik tevreden zijn met mijn shape? Wie zijn mijn tegenstanders? Voer ik mijn routine perfect uit zoals geoefend? Heb ik alles meegenomen voor backstage? Vergeet ik niet te genieten? Veel vragen, weinig antwoorden vooralsnog. Dwaal ik gauw met mijn gedachten af door de dag en fantaseer dan over deze vragen :p
 
Thanks Bert. Weet nog van de vorige keer hoe hard het ging de laatste weken en nu weer hetzelfde. Ik verwacht dat ik morgen wel onder de 100 kg ga uitkomen. Begint nu echt steeds spannender te worden. Op hoeveel kg kom ik uit? Ga ik tevreden zijn met mijn shape? Wie zijn mijn tegenstanders? Voer ik mijn routine perfect uit zoals geoefend? Heb ik alles meegenomen voor backstage? Vergeet ik niet te genieten? Veel vragen, weinig antwoorden vooralsnog. Dwaal ik gauw met mijn gedachten af door de dag en fantaseer dan over deze vragen :p
Haha, het gaat helemaal goed komen. Het beste is gewoon niet te weten wie de concurrenten zijn je op je eigen posing te focussen. Ik ging echt op pad met een boodschappentas, koelbox, kussens, pantoffels, hele berg shit alsof ik 3 weken ging kamperen op de Noordpool. :roflol:
 
Thanks Bert. Weet nog van de vorige keer hoe hard het ging de laatste weken en nu weer hetzelfde. Ik verwacht dat ik morgen wel onder de 100 kg ga uitkomen. Begint nu echt steeds spannender te worden. Op hoeveel kg kom ik uit? Ga ik tevreden zijn met mijn shape? Wie zijn mijn tegenstanders? Voer ik mijn routine perfect uit zoals geoefend? Heb ik alles meegenomen voor backstage? Vergeet ik niet te genieten? Veel vragen, weinig antwoorden vooralsnog. Dwaal ik gauw met mijn gedachten af door de dag en fantaseer dan over deze vragen :p

Wat denk je van: Trots zijn dat je momenteel in de beste shape van je leven staat!
 
Vergeet ik niet te genieten?
Mijn ervaring is dat het echte genieten achteraf komt, als de druk er vanaf is. Ben heel benieuwd man!

Hoeveel carbs heb je op een high carb dag?
 
Dat je niet fantaseert over wat we allemaal gaan vreten nadat je op het podium hebt gestaan?
Ohja, en over échte quality time, want ik heb zojuist voor maandag en dinsdag vrij gevraagd, dus we kunnen de boel onveilig gaan maken boven de rivieren. :kiss::heart:
 
Dat je niet fantaseert over wat we allemaal gaan vreten nadat je op het podium hebt gestaan?
Ohja, en over échte quality time, want ik heb zojuist voor maandag en dinsdag vrij gevraagd, dus we kunnen de boel onveilig gaan maken boven de rivieren. :kiss::heart:
Awwww :heart:.. liefde kan toch mooi zijn :)
Geniet ervan, allebei. En veel succes uiteraard!
 
Haha, het gaat helemaal goed komen. Het beste is gewoon niet te weten wie de concurrenten zijn je op je eigen posing te focussen. Ik ging echt op pad met een boodschappentas, koelbox, kussens, pantoffels, hele berg shit alsof ik 3 weken ging kamperen op de Noordpool. :roflol:
Ben ook heel benieuwd wat ik op de dag zelf nog ga eten. Wat ik na afloop eet weet ik natuurlijk al. :roflol: Ik zal ook wel genoeg spullen mee hebben gok ik.
Wat denk je van: Trots zijn dat je momenteel in de beste shape van je leven staat!
Ik hoop het. :D Ik zit voor mijn gevoel nu niet meer ver vandaan bij mijn fotoshoot shape en heb nog 12 dagen.
Mijn ervaring is dat het echte genieten achteraf komt, als de druk er vanaf is. Ben heel benieuwd man!

Hoeveel carbs heb je op een high carb dag?
Mijn carbs op een high carb dag stellen alsnog geen ruk voor. :roflol: Enige aan carbs wat ik naast groente en fruit eet is 120 gram basmati rijst en 140 gram havermout. Heb 4 dagen van 2300 kcals, 1 van 2600 kcals en 2 van 3000 kcals. Maar heb eigenlijk al weken geen moment meer gehad dat ik echt verzadigd was.
Dat je niet fantaseert over wat we allemaal gaan vreten nadat je op het podium hebt gestaan?
Ohja, en over échte quality time, want ik heb zojuist voor maandag en dinsdag vrij gevraagd, dus we kunnen de boel onveilig gaan maken boven de rivieren. :kiss::heart:
Dat ook nog, maar dat weten we al toch? :D
En de twee dagen erna lekker quality time ja :):heart:
 
Back
Naar boven