Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

@FS; die Barbarian Monolift ziet er geweldig uit, zo compact!
Er lijkt geen contra-gewicht te zijn maar een soort veer, ik ben erg benieuwd.
Op de foto's zie ik dat je zelfs met een laag gewicht al uitslag hebt van de J-cups.

Het lijkt een geweldig ontwerp!
 
Vandaag weer wat klein materiaal binnengekomen, (o.5kg schijven, wat Matjes enzo)
Ik stond er weeral van versteld met hoeveel zorg alles ingepakt was, zeker bijzonder voor een kleine bestelling waar jullie volgens mij al niet gek op verdienen.
De jongen (of meisje) in jullie magazijn doet zijn werk goed, en dat mag gerust gezegd worden.

Maar genoeg gemouwveegd :)

Komt er ooit een 30mm hex bar in jullie assortiment?
Of weten jullie mss een plaats waar ik deze kan bestellen?

(Of heeft een forumlid er 1 te koop?)

Mvg
 
Bedankt voor de feedback, fijn dat alles naar wens is :)

Op dit moment staat er helaas geen 30 mm hex bar op de planning. Misschien is het wel een goed idee aangezien de 30 mm Pro Bar ook erg populair is - maar ik kan niets beloven.
 
Fitness Seller , hebben jullie enkele vierkante meters rubberen tegels liggen tegen een voordelige prijs (uit overstock, lichte kleurverschillen, kleine schade.. gebruikt.)
Ik vind jullie,rubberen tegels super maar buiten mijn budget
Grtz
 
Fitness Seller , hebben jullie enkele vierkante meters rubberen tegels liggen tegen een voordelige prijs (uit overstock, lichte kleurverschillen, kleine schade.. gebruikt.)
Ik vind jullie,rubberen tegels super maar buiten mijn budget
Grtz
Ik ben bang van niet, we hebben niet snel B-kwaliteit rubbertegels (niet dat ik me ooit kan herinneren).

Heb je onze nieuwe 15 mm rubbertegels al gezien? Die hebben een erg scherpe prijs (vanaf € 24,90 / m²).

- Standaard (normale persing): https://www.fitness-seller.nl/rubbertegel-100-x-100-x-1-5-cm/
- Premium (fijne persing): https://www.fitness-seller.nl/rubbertegel-100-x-100-x-1-5-cm-premium/
 
@FS; die Barbarian Monolift ziet er geweldig uit, zo compact!
Er lijkt geen contra-gewicht te zijn maar een soort veer, ik ben erg benieuwd.
Op de foto's zie ik dat je zelfs met een laag gewicht al uitslag hebt van de J-cups.

Het lijkt een geweldig ontwerp!

Okay, nog nooit uit een monolift gesquat zeker ? :D


Design van barbarian is vreselijk teleurstellend want ik verwachtte een equivalent van Rogue, of toch op zijn minste ATX. Maar die concurrentie is moordend.

Dus ze hebben een speelgoedje gemaakt dat er uit ziet als een monolift, voor mensen die slechts recreatieve gewichtjes doen , aan een dumpingsprijs.

Slim. Dat was nog niet op de markt.
 
Okay, nog nooit uit een monolift gesquat zeker ? :D

Design van barbarian is vreselijk teleurstellend want ik verwachtte een equivalent van Rogue, of toch op zijn minste ATX. Maar die concurrentie is moordend.

Dus ze hebben een speelgoedje gemaakt dat er uit ziet als een monolift, voor mensen die slechts recreatieve gewichtjes doen , aan een dumpingsprijs.

Slim. Dat was nog niet op de markt.
Kun je toelichten waarom je dit een teleurstellend ontwerp vindt? Wij denken juist dat dit de toekomst van monolifts zal zijn. Onze ingenieur wilde af van het standaard ontwerp met een lomp contragewicht. Overigens ontwerpt dezelfde ingenieur alle MegaTec, Barbarian Line en ATX producten dus dit kun je gewoon zien als een equivalent van (en doorontwikkeling op) de ATX uitvoering ;)

Deze Barbarian Monolift is slanker, lichter, makkelijker te verstellen en goedkoper. De functionaliteit is precies hetzelfde als met een contragewicht en de haak zal bij dit ontwerp zelfs nog nog wat sneller terugklappen. Dit "speelgoedje” is belastbaar tot ruim 300 kg en Europees gecertificeerd (EN 20957 I.II.IV - S) voor professionele toepassingen :)
 
Laatst bewerkt:
Kun je toelichten waarom je dit een teleurstellend ontwerp vindt? Wij denken juist dat dit de toekomst van monolifts zal zijn. Onze ingenieur wilde af van het standaard ontwerp met een lomp contragewicht. Overigens ontwerpt dezelfde ingenieur alle MegaTec, Barbarian Line en ATX producten dus dit kun je gewoon zien als een equivalent van (en doorontwikkeling op) de ATX uitvoering ;)

Deze Barbarian Monolift is slanker, lichter, makkelijker te verstellen en goedkoper. De functionaliteit is precies hetzelfde als met een contragewicht en de haak zal bij dit ontwerp zelfs nog nog wat sneller terugklappen. Dit "speelgoedje” is belastbaar tot ruim 300 kg en Europees gecertificeerd (EN 20957 I.II.IV - S) voor professionele toepassingen :)

Hou dat ATX design maar. Komende van een ingenieur die werkt aan 3D metaalprinters, en 300+ squat met variabel weight.

Klassieke toepassingen voor squat zijn een robuust rek met 1 of 2 pin J cups in een zware legering, of een olympisch rek. Het eerste is een statische oplossing waar de cups zeer breed zijn en een redelijh eigengewicht hebben, en het rek een goed deel van alle niet verticale kracht opvangen. (je smijt je bar terug, je gaat hem niet lief rustig neerleggen). Belangrijk zijn robuuste cups en een hoge belastbaarheid van het rek. Een olympisch rek daar neemt de staander alles. Wordt meestal gebruikt in niet monolift powerlifting omdat het gewoon veiliger is.

Monolifts hebben wegklappende haken die alle torsie en stress moeten opvangen, en een scharnier hebben. Dat moet dus echt een enorm sterk design zijn waarbij het eigengewicht liefst zo hoog mogenlijk is, met vlot roterende assen en de mogenlijkheid tot een en weer veren om extra stress te vermijden.

De ATX mono is daar een prachtig voorbeeld van. Het eigengewicht wordt uitstekend gebruikt in een design waar het de onbelaste haken laat wegklappen tot tegen het rek. Je legt de bar terug en de horizontale torsie wordt door het rek opgevangen, de haak is sterk en komt naar beneden en zal wat heen en weer gaan tot stilstand. Ten tweede is het ook een solide design dat met goed onderhoud exact hetzelfde reageerd. Dat heb je bvb niet met veren



Dat design van Barbarian is een leuke budgetoptie als je een monolift wil hebben.


Waarom is dat zo moeilijk van gewoon toe te geven "ja dit is een budget optie van het ATX model voor mensen die minder als 200kg gaan squatten".


Waarom kopen mensen een ATX Ram ? Die wouden een Eleiko, maar kozen voor de ATX die 10x goedkoper is en op deadlift geen merkbaar verschil geeft. Ik heb ondertussen al ongeveer 15 mensen om die reden een ATX Ram laten kopen om die reden.
 
Hou dat ATX design maar. Komende van een ingenieur die werkt aan 3D metaalprinters, en 300+ squat met variabel weight.
Je geeft een uitvoerige beschrijving van de werking van de ATX Monolift maar die is bij de Barbarian nagenoeg hetzelfde. Het enige verschil is dat het wegklappen niet wordt veroorzaakt door een zwaar contragewicht maar door een industriële veer, echter is het resultaat hetzelfde. Verder gebruikt de constructie natuurlijk staaldiktes die erop berekend zijn om zware gewichten te kunnen dragen. Het product is niet voor niets Europees gecertificeerd met een bruikbare (niet statische) belastbaarheid van 300 kg. Er zijn monolifts van andere merken te vinden die aanzienlijk dunner staal gebruiken in hun constructie. De 25 mm pinnen (twee stuks) van de Barbarian zijn overigens ook dikker dan de 20 mm pinnen van ATX of de 15,8 mm pinnen van Rogue, mocht je dat belangrijk vinden.

Er bestaan ook al monolift attachments met veren, dus de werking daarvan is al aangetoond. Wacht onze video's maar even af :)

Is er al een filmpje van de barbarian monolift attachment
Nog niet, over twee tot drie weken komt het product binnen en dan zullen er foto's en video's gemaakt worden.
 
Hoe stevig zijn die drop blocks? Kan je ze ook gebruiken voor block-pulls (of DL als jezelf op een verhoging staat) of zijn ze daar eigenlijk te zacht voor.
 
Back
Naar boven