Fitness Seller

Kan ik efficiënter groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeBeer

Novice
Lid geworden
19 feb 2019
Berichten
20
Waardering
6
Lengte
1m98
Massa
101kg
Vetpercentage
18%
Goedenmiddag BBers,

Ik train nu voor ongeveer 2 jaar serieus, 6 dagen per week en pak elke dag 2 spiergroepen, alle spiergroepen train ik ook 2 keer in de week.

Ik ben 198 lang en weeg 101 kg. BF 18%

Ma. Schouders + Rug
Di. Borst + Biceps + Triceps
Wo. Benen + Buik
Do Schouders + Rug
Vr Borst + Biceps + Triceps
Za Benen + Buik

Kwa voeding ziet elke dag er nagenoeg hetzelfde uit;

08:00 Brinta met halfvolle melk
250g magere kwark
10:00 2 snee brood met kipfilet
250g magere kwark
12:00. 2 snee brood met kipfilet
2 gekookte eieren
Banaan
15:00 2 snee brood met kipfilet
250g magere kwark
Banaan
17:00. 150gr rijst
150gr kipfilet
19:00. Brinta met halfvolle melk
250g magere kwark
22:00. 250g magere kwark

Mijn doel is spiermassa opbouwen
 
Laatst bewerkt:
Schouders de dag voor borst is verre van ideaal!
 
Puur voor mijn eigen intresse, heb je ene foto van je fysiek. Ik ben 196 bij 108kg. Vergelijken moeten we niet doen maar toch wel benieuwd.
 
Ik heb nog geen goede foto van mijn fysiek, donderdag heb ik Upper, ik zal er dan een paar schieten, 360 graden.
 
Als je al 2 jaar serieus traint en zo frequent ook nog en je weet nu nog niet globaal wat werkt en wat niet werkt en je het zoeken moet weet je dan wel zeker dat dit iets voor je is?

Dit slaat natuurlijk nergens op, ik train hard en met veel plezier en ben zeker ook vooruitgegaan en sterker geworden. Ik kijk sinds een tijdje op dit forum en tips zijn altijd welkom!


Ik heb momenteel als richtlijn;

Kcal. 3800
E 250
K 450
V 110
 
Dit slaat natuurlijk nergens op, ik train hard en met veel plezier en ben zeker ook vooruitgegaan en sterker geworden. Ik kijk sinds een tijdje op dit forum en tips zijn altijd welkom!


Ik heb momenteel als richtlijn;

Kcal. 3800
E 250
K 450
V 110

Nee? En je hebt na twee jaar twee keer per week borst na schouders de vorige dag nog steeds je schouders niet de soep in gedraaid? Hou toch op man.
 
Nee? En je hebt na twee jaar twee keer per week borst na schouders de vorige dag nog steeds je schouders niet de soep in gedraaid? Hou toch op man.

Aangezien communiceren niet je sterkste kant is zal ik het voor je vertalen, je bedoelt dus te zeggen dat ik beter meer rust tussen borst en schouders kan houden om blessures te voorkomen? Ik heb af en toe een dag steken in mijn linkerschouder maar dit is altijd zo weer weg.
 
08:00 Brinta met halfvolle melk
250g magere kwark
10:00 2 snee brood met kipfilet
250g magere kwark
12:00. 2 snee brood met kipfilet
2 gekookte eieren
Banaan
15:00 2 snee brood met kipfilet
250g magere kwark
Banaan
17:00. 150gr rijst
150gr kipfilet
19:00. Brinta met halfvolle melk
250g magere kwark
22:00. 250g magere kwark

Ik heb momenteel als richtlijn;

Kcal. 3800
E 250
K 450
V 110
Ik vraag me af hoe je dit dan berekend.. in wat je post van voeding staat maar 1 vetbron.. 2 eitjes...

Weet je zeker dat dit klopt?

Als je spiermassa wil bouwen moet je boven onderhoud eten. Doe je dat nu?

18% vet is niet echt een basis om verder te bulken. Je vet% zal nog meer toenemen en relatief gezien zal je meer vet aan gaan komen dan wanneer je op een lager vet% zou zitten en gaat bulken.

Ook je training is verre van ideaal.

Ik zou als ik jou was eerst een cut inzetten naar een lager vet%. Dus onder onderhoud gaan eten.
Een full body training of UB/LB training erbij en streven naar zoveel mogelijk spierbehoud in de cut.
Als je lager in lichaamsvet% zit zal opbouwen van spieren ook efficienter zijn (relatief minder vetmassa opbouw in een bulk).
Maar dat is persoonlijk.

Dus:
1. kies wat je wilt.. bulken = nog meer vet opbouwen en minder effectief spieren opbouwen of eerst cutten.
2. pas je voeding aan naar je doel (voor cut 500 kcal onder onderhoud)
3. pak een fatsoenlijk schema. En inderdaad niet 2x per week borst na schouders. Zorg voor genoeg rust ook in je schema
4. Volhouden en doorzetten... eat-train-rest-repeat. Het is geen wedstrijd maar een marathon.

Voor mogelijk extra info voeding:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Voor mogelijk extra info training:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
 
Ik heb vroeger een Golden Retriever gehad. Die bleef ook steeds terugkomen. Ongevraagd ook. Iemand anders hierboven had eveneens al aangegeven dat borst de dag na schouders niet ideaal is. Dat heb je gemist. Die steken in je schouder zullen daar vast niks mee te maken hebben. Ga lekker door op de lang geleden ingeslagen weg. Jij kan verder nu?
 
Ik heb vroeger een Golden Retriever gehad. Die bleef ook steeds terugkomen. Ongevraagd ook. Iemand anders hierboven had eveneens al aangegeven dat borst de dag na schouders niet ideaal is. Dat heb je gemist. Die steken in je schouder zullen daar vast niks mee te maken hebben. Ga lekker door op de lang geleden ingeslagen weg. Jij kan verder nu?
Mocht je er vannacht niet opkruipen ofzo? Of heb je gewoon een snickers nodig?
 
Ik ben gewoon een beetje klaar met die bullshit eendagsposten. Als een ander daar tijd in wil stoppen go your gangbang.
 
Ma. Schouders + Rug
Di. Borst + Biceps + Triceps
Wo. Benen + Buik
Do Schouders + Rug
Vr Borst + Biceps + Triceps
Za Benen + Buik

Ik zou 's ochtends en 's avonds gaan trainen en dan alles herhalen.
Maandagochtend schouders en rug, maandagavond borst+biceps+triceps
etc.

En dan goed op die MMC letten. Voor tips verwijs ik je door naar Skatermarvin die traint net zo hard als jij namelijk.
 
Ik vraag me af hoe je dit dan berekend.. in wat je post van voeding staat maar 1 vetbron.. 2 eitjes...

Weet je zeker dat dit klopt?

Als je spiermassa wil bouwen moet je boven onderhoud eten. Doe je dat nu?

18% vet is niet echt een basis om verder te bulken. Je vet% zal nog meer toenemen en relatief gezien zal je meer vet aan gaan komen dan wanneer je op een lager vet% zou zitten en gaat bulken.

Ook je training is verre van ideaal.

Ik zou als ik jou was eerst een cut inzetten naar een lager vet%. Dus onder onderhoud gaan eten.
Een full body training of UB/LB training erbij en streven naar zoveel mogelijk spierbehoud in de cut.
Als je lager in lichaamsvet% zit zal opbouwen van spieren ook efficienter zijn (relatief minder vetmassa opbouw in een bulk).
Maar dat is persoonlijk.

Dus:
1. kies wat je wilt.. bulken = nog meer vet opbouwen en minder effectief spieren opbouwen of eerst cutten.
2. pas je voeding aan naar je doel (voor cut 500 kcal onder onderhoud)
3. pak een fatsoenlijk schema. En inderdaad niet 2x per week borst na schouders. Zorg voor genoeg rust ook in je schema
4. Volhouden en doorzetten... eat-train-rest-repeat. Het is geen wedstrijd maar een marathon.

Voor mogelijk extra info voeding:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Voor mogelijk extra info training:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

Dit is nu een reactie waar ik iets aan heb, ik eet gedurende de dag ook dingen zoals cashewnoten en fruit. Als ik fullbody zou gaan trainen 3 keer per week zal ik elke spiergroep niet helemaal kunnen slopen lijkt mij aangezien ik dan simpelweg niet de tijd heb om veel oefeningen te doen per spiergroep. Ik zal vanaf nu een dag rust tussen borst en schouders houden. Voeding ga ik even mee aan de slag thnx voor de links.
 
Zorg dan eerst dat je je voeding op orde het. Meten = weten. Dus alles in je schema zetten.

Voor spiergroei hoef je niet tot je max te gaan en een spiergroep te slopen. Juist niet! Lees je een beetje in in de links voor training.
Je wil spiergroei en als je alles tot de max sloopt zullen je spieren ook niet groeien. Groeien en herstellen doen ze in rust. ;)

3x full body of om de dag (3-4x per week) of een UB/LB met meer rust zullen je wss meer opleveren dan zoals je nu traint en overal tot de max gaat.
 
We weten nog niet of je een Pre Work Out neemt voor het trainen dit moet je zeker gaan doen ook en met dat schema wat je nu hebt had dat al gemoeten.
Hierover zijn veel meer topics dan nodig in de sectie Supplementen en door jou zeker te vinden.
Lees je in!
 
Ik heb vroeger een Golden Retriever gehad. Die bleef ook steeds terugkomen. Ongevraagd ook. Iemand anders hierboven had eveneens al aangegeven dat borst de dag na schouders niet ideaal is. Dat heb je gemist. Die steken in je schouder zullen daar vast niks mee te maken hebben. Ga lekker door op de lang geleden ingeslagen weg. Jij kan verder nu?

Denk dat die retriever meer verstand in zijn donder had dan jij als ik je reacties zo lees, Achja op elk forum heb je van dit soort stoere gastjes. als je niets nuttigs te melden hebt kun je dan niet beter lid worden van forum huisvrouwen ofzo? Lijk je me meer een type voor. Een echte man loopt namelijk niet zo te bitchen. Dus weet niet wat je wilt compenseren? Of een beetje onzeker?
 
Gewoon "ja" was korter geweest. Shop even rond voor een preworkout. Die heb je hard nodig met jouw schema en misschien kan je dan op wat dagen nog wat cardio erbij gaan inbouwen.
MORE = MORE
 
Laatst bewerkt:
Zorg dan eerst dat je je voeding op orde het. Meten = weten. Dus alles in je schema zetten.

Voor spiergroei hoef je niet tot je max te gaan en een spiergroep te slopen. Juist niet! Lees je een beetje in in de links voor training.
Je wil spiergroei en als je alles tot de max sloopt zullen je spieren ook niet groeien. Groeien en herstellen doen ze in rust. ;)

3x full body of om de dag (3-4x per week) of een UB/LB met meer rust zullen je wss meer opleveren dan zoals je nu traint en overal tot de max gaat.

Dus wanneer ik niet bij elke training tot failure zou gaan zouden mijn spieren sneller moeten herstellen? Waarom zie ik dan iedereen om mij heen en vooral de grote jongens trainen als een beest? En nee ik gebruik geen troep zoals preworkout heb ik niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven