XXL Nutrition

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

Bezoekers in dit topic

Je kan de hele dag cardio doen als je dat wil, als je maar boven je onderhoud blijft
 
Je kan de hele dag cardio doen als je dat wil, als je maar boven je onderhoud blijft

Dat snap ik (en volgens calculators), zou ik incl de cardio alsnog in een cal overschot zitten. Maar ideaal is cardio tijdens een bulk niet echt denk ik
 
Dat snap ik (en volgens calculators), zou ik incl de cardio alsnog in een cal overschot zitten. Maar ideaal is cardio tijdens een bulk niet echt denk ik
Calculators zijn bullshit. Je huppelt lang genoeg rond op dit forum om te weten dat iedereen een eigen onderhoud heeft.
 
2500 - de 300 cardio is onder je onderhoud ... zonder enige cardio is jouw onderhoud echt minimaal 2500 of misschien zelfs 2800 . Ik denk dat je zo n 3 tot 5 ons per week pas gaat aankomen rond de 3000 calorieen (zonder cardio)
 
Calculators zijn bullshit. Je huppelt lang genoeg rond op dit forum om te weten dat iedereen een eigen onderhoud heeft.

Ik beschouw zo'n uitkomst daarom ook als indicatief, je werkelijke onderhoud uitvogelen is een kwestie van trial and error, een proces van weken zo niet maanden.
Is mijn ervaring tenminste.
Activiteitsfactor inschatten is ook wel een dingetje, scheelt zo een paar honderd kcal per dag.
 
Dat snap ik (en volgens calculators), zou ik incl de cardio alsnog in een cal overschot zitten. Maar ideaal is cardio tijdens een bulk niet echt denk ik
Waarom niet? Goed voor je conditie/algemene gezondheid en je kunt meer eten :)
 
Ik weet dat de calculators niet accuraat zijn en je het zelf via trial en error moet uitvogelen. Daar was ik dan ook mee bezig op 2500cals. Merk dat ik niet echt aankom dus na mijn vakantie zoals eerder gezegd verhogen.

Cardio is inprincipe geen probleem inderdaad, zolang het mijn krachttraining maar niet beïnvloed (uitputtingsslag door 6 / 7 dagen trainen bijvoorbeeld)

Oke daar zijn we dan, Pullday 1, Week 3:

Deadlift
1x 6 (95kg) <-- weer pr :p

Cable pulldown
3x 12 (61.3kg)

Seated Cable row
3x 12 (52kg)

Pacepulls
1x 20 (19.3kg)
1x 15 (19.3kg)
3x20 (17.1kg)

Standing preacher curl:
3x 12 (30kg)

Dumbelm biceps curl:
4x 12 (14kg)

Cable abb crunch:
5x 15 (35.2kg)

Cardio +- 300 cals <-- cross / loopband

Done


~~~ Nog bedankt aan de mensen die via 'karma' tips geven voor mijn deadlift. Ik logg op mijn telefoon en kan de helft maar lezen van de karma berichten, weet nog niet zo goed hoe dat werkt :p Sanca Saxon ~~~
 
Via de melding naar de post gaan waar je karma voor hebt gekregen en dan op karma klikken.
 
Filmpje van deadlift, iemand op of aanmerkingen?

deze had ik nog niet gezien.
bij je lift off eerst je rug en armen onder spanning zetten, je borst naar voren en dan je lift off inzetten met je benen.
je heupen lager houden want deze schieten nu naar boven.
 
Here we are again. Pushday 1, week 3

Morning weight; 64.5

Benchpress
5x5 (65kg) <-- zat niet meer in vandaag

Standing military press
2x 5 (45kg)
1x 7 (45kg)

Incline dumbell press
3x 12 (52kg)

Skullcrushers
3x 12 (30kg)

Dumbell side raise
3x 20 (16kg)

Overhead triceps ext.
3x 10 (19.3kg)

Stand triceps ext.
3x 20 (21.3kg)

Crosstrainer ; 350 cals

Helaas zat er weinig in vandaag.. gewichten hier en daar zelfs minder dan vorige week. Bench ging vooor geen meter :o agja, shit happends

Morgen ga ik legsday1 van deze week doen van deze week.
Donderdag pushday 2
Vrijdag pullday 2

Dit betekent dat ik legday 2 van deze week skip wat ik heeeelemaal niet erg vindt. Ik verwacht dat ik mn benen genoeg ga gebruiken op mn snowboard!

Cals deze week; 2500 each day

Nu ff een lekker bakkie yoghurt en beentjes omhoog.

20190219_194615.jpg
 
Je benen gaan echt dood op het snowboard. Toen ik nog een ecto was van 60kg ging het veel makkelijker dan 85kg en Spekkie.
 
Je benen gaan echt dood op het snowboard. Toen ik nog een ecto was van 60kg ging het veel makkelijker dan 85kg en Spekkie.

Mwa valt wel mee man, ik ga van kleins af aan al op wintersport en moet zeggen dat het me weinig moeite kost omdat ik goed kan skiën en snowboarden(wil niet opschepen). Denk dat ik ook weinig calorieen verbruik ten opzichte van een beginneling. Jammer dat ik geen activity tracker bezit, ben wel benieuwd eigenlijk :p
 
Wintersport is toch gewoon elke gelegenheid stoppen om pizza's, hamburgers en noem maar op te eten met een halve liter cola per stop. Geen idee maar zo gaat onze wintersport wel.
 
Wintersport is toch gewoon elke gelegenheid stoppen om pizza's, hamburgers en noem maar op te eten met een halve liter cola per stop. Geen idee maar zo gaat onze wintersport wel.

Hahah dat is een perfecte omschrijving van onze wintersport dagen xD,

Je vergeet alleen de stopmomenten voor curryworst mit pommes, kaisserschmarren, germknodel mit vanillesauce, apfelstrudel en tirolergrustels! Owja en de schnitzels mit ein grosse weisbier :p
 
Wij gaan nooit naar Oostenrijk :)
 
Ow echt? Waar gaan jullie dan altijd heen?
Wij wisselen oostenrijk, Italië en zwitserland af.
Van thorens Frankrijk. Weinig tokkie Nederlanders. Geen bomen. Sneeuwzeker. Mooi en groot gebied meer dan 600km. Eten is zeer goed.

Nadeel duur en kleine kamers
 
Legday 1, week 3;

Morning weight: 64.5kg

Squat
2x 5 (60kg) << weer lekker kunnen verhogen :p
1x 7 (60kg)

Deadlift
3x 12 (75kg) << voelde easy, kan volg x 2.5kg omhoog

Legpress
3x 12 (73kg)

Leg curl
3x 12 (47.3kg)

Calf ext
5x 12 (100kg)

Ab crunch
5x 15 (35.2kg)

Crosstrainer: 150 cals
Loopband: 100 cals

Krachttraining ging lekker. De squat voelde voor het eerst steady aan en dus ook verhoogd, en de schuddende en trillende beentjes worden nu wel stabieler. Ik kan mezelf alsnog een beetje vergelijken met bambi het hertje, maar het voeld iig wel al stabieler!

Blij dat de laatste legday van deze week erop zit :o

Cals goal today; 2500

Nu lekker dopewrtjes met aardappeltjes en vegaschijf uit de airfryer! (Pic incoming...)
 
Oeps vergeten, was al halverwegen :p

20190220_175851.jpg
 
Back
Naar boven