XXL Nutrition

Bultjes op onderarmen

Bezoekers in dit topic

Maalik

Novice
Lid geworden
20 feb 2019
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
65kg
Goeiedag,

Dit is mijn eerste topic hier. Ik vroeg me af of dit probleem anderen bekend voorkomt en of het alarmerend is.

Ik ben na jaren ongezond leven en roken begonnen met krachttraining in combinatie met whey protein en een gezond dieet (soms misschien iets te vet).

Nu loop ik tegen iets aan na enkele weken trainen. Ten eerste zijn mijn aders heel erg zichtbaar, wat opzich niet het einde van de wereld is, maar er vormen zich ook kleine bultjes op de binnenkant van mijn onderarm als ik aanspan. En er is tot dusverre geen sprake van pijn of jeuk.

Gezien mijn ongezonde verleden ben ik nu enorm bang voor verstopte aders en vroeg me af of ik de enige ben die hiermee rondloopt.

Heb over 2 dagen ook een huisarts afspraak maar heb de ervaring dat je daar vaak van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Gr Maalik
 
Als je echt 65 kg weegt bij 1,86 m dan ben je wss erg dun, weinig spiermassa en heb je wss ook niet veel vet op je lijf... Dan zie je aders al erg snel.

Lijkt er dan eerder op dat je veel te weinig eet.. Daar niet van.

Bultjes kan ook een allergische reactie zijn. Bijvoorbeeld op lactose of een ander voedingsmiddel.
 
Als je echt 65 kg weegt bij 1,86 m dan ben je wss erg dun, weinig spiermassa en heb je wss ook niet veel vet op je lijf... Dan zie je aders al erg snel.

Lijkt er dan eerder op dat je veel te weinig eet.. Daar niet van.

Bultjes kan ook een allergische reactie zijn. Bijvoorbeeld op lactose of een ander voedingsmiddel.
Ja ik denk zelf dat gebrek aan beweging de reden is van mijn ondergewicht maar de kwestie is nu dus dat de bultjes onderhuids zijn en beslist geen huidkwaal zijn. Ik zit dus zelf te denken aan ongezonde aders of littekenweefsel op de spieren.

Ik heb vrijdag een huisarts afspraak voor een spatader op mijn dijbeen maar vond die bultjes op mijn armen er redelijk alarmerend uitzien, vooral omdat ze zeer recentelijk pas verschenen.
 
Je ondergewicht is geen gebrek aan beweging.. Maar gebrek aan genoeg eten...

Bij gebrek aan goede voeding en bijvoorbeeld te weinig vetten eten, te weinig vitamines binnen krijgen kan je ook allerlei soorten bultjes krijgen en ook onderhuids. Dit kan plots opkomen en weggaan ook. Maar heb je ook een foto of voorbeeld hoe het eruitziet?

Gezien je gewicht zou ik eerder denken aan tekorten ergens van omdat je nu (gezien je stats) wss gewoon te weinig eet en daardoor mogelijk gebrekken kan opbouwen. Dat bouwt overigens over de tijd op en kan dan plots tot uiting komen.

Natuurlijk kan ongezonde levensstijl zijn sporen nalaten en ik zou het gewoon navragen bij je huisarts als je er toch bent.
Maar ik zou toch ook eens naar je voeding kijken gezien je gewicht.
 
Je ondergewicht is geen gebrek aan beweging.. Maar gebrek aan genoeg eten...

Bij gebrek aan goede voeding en bijvoorbeeld te weinig vetten eten, te weinig vitamines binnen krijgen kan je ook allerlei soorten bultjes krijgen en ook onderhuids. Dit kan plots opkomen en weggaan ook. Maar heb je ook een foto of voorbeeld hoe het eruitziet?

Gezien je gewicht zou ik eerder denken aan tekorten ergens van omdat je nu (gezien je stats) wss gewoon te weinig eet en daardoor mogelijk gebrekken kan opbouwen. Dat bouwt overigens over de tijd op en kan dan plots tot uiting komen.

Natuurlijk kan ongezonde levensstijl zijn sporen nalaten en ik zou het gewoon navragen bij je huisarts als je er toch bent.
Maar ik zou toch ook eens naar je voeding kijken gezien je gewicht.

Ik heb even 2 foto's gemaakt die zal ik even bijvoegen. Ik wil er even bij vermelden dat ik trouwens 3 kilo lichter was 2 weken geleden, maar ik let beter op mijn voeding en ik ben begonnen te sporten dus zodanig.
Screenshot_20190220-133002_Gallery.jpg
Screenshot_20190220-133007_Gallery.jpg
 
Heb ik ook eens gehad.. waarschijnlijk een allergische reactie op de whey.. gaat als jet goed is vanzelf weer over.. sowieso genoeg water drinken!
 
Ben je ooit dikker/voller/op normaal gezond gewicht geweest?

Ik heb ze namelijk ook... niet dat ik dik ben geweest maar juist door ziekte afgevallen en nu te dun...
Het ziet eruit als lipoom (in onderstaande link staat een foto)
https://www.rooseveltkliniek.nl/informatie/dermatologie-2/afscheiding/
Onderhuidse vetbulten ... maar die zijn geheel niet kwaadaardig..

Maar ik ben geen arts... spreek alleen uit eigen ervaring. Dus vraag het vrijdag even aan je huisarts.
 
Ben je ooit dikker/voller/op normaal gezond gewicht geweest?

Ik heb ze namelijk ook... niet dat ik dik ben geweest maar juist door ziekte afgevallen en nu te dun...
Het ziet eruit als lipoom (in onderstaande link staat een foto)
https://www.rooseveltkliniek.nl/informatie/dermatologie-2/afscheiding/
Onderhuidse vetbulten ... maar die zijn geheel niet kwaadaardig..

Maar ik ben geen arts... spreek alleen uit eigen ervaring. Dus vraag het vrijdag even aan je huisarts.
Ik ben in principe 7 jaar geleden gestopt met sporten en toen in verband met roken en slecht slaapritme heel veel afgevallen. Ik ben nooit dik geworden ondanks een slecht eetpatroon. Maar bedankt voor de link, daar lijkt het inderdaad op. Ik ga vrijdag langs de huisarts, hopelijk geeft dat een beetjr definitief uitsluitsel want ik was vooral bang dat mijn aderen dichtgeslipt waren of iets in die trend.

Heb ik ook eens gehad.. waarschijnlijk een allergische reactie op de whey.. gaat als jet goed is vanzelf weer over.. sowieso genoeg water drinken!

Bestaan er ook andere shakes dan met dezelfde werking? Dat is voor mij ook wel 't proberen waard dan, bedankt.
 
Whey bevat lactose. Maar als je hiervoor melk dronk en geen last had zal het niet van de lactose zijn.
Lactose arm/vrij kan je isolaat proberen of hydro whey. Maar das wel aanzienlijk duurder en de werking is niet beter oid.
 
Whey bevat lactose. Maar als je hiervoor melk dronk en geen last had zal het niet van de lactose zijn.
Lactose arm/vrij kan je isolaat proberen of hydro whey. Maar das wel aanzienlijk duurder en de werking is niet beter oid.
Okay thank-you!
 
Heb je niet een keer gewoon je arm in de omgeving van het buitje gebroken/gekneusd of verrekt of zo?
 
Ik ben in principe 7 jaar geleden gestopt met sporten en toen in verband met roken en slecht slaapritme heel veel afgevallen. Ik ben nooit dik geworden ondanks een slecht eetpatroon. Maar bedankt voor de link, daar lijkt het inderdaad op. Ik ga vrijdag langs de huisarts, hopelijk geeft dat een beetjr definitief uitsluitsel want ik was vooral bang dat mijn aderen dichtgeslipt waren of iets in die trend.



Bestaan er ook andere shakes dan met dezelfde werking? Dat is voor mij ook wel 't proberen waard dan, bedankt.
Door ‘slecht’ eten word je niet dik, een calorie overschot is wat je dik maakt. Op mcdonalds alleen zou je kunnen afvallen. :rolleyes:

Denk dat je je over die dichtgeslibde aderen ook geen zorgen hoeft te maken.
 
Door ‘slecht’ eten word je niet dik, een calorie overschot is wat je dik maakt. Op mcdonalds alleen zou je kunnen afvallen. :rolleyes:

Denk dat je je over die dichtgeslibde aderen ook geen zorgen hoeft te maken.

Die stelling gaat er bij veel mensen niet in. Maar als ze gaan diëten dan gaan ze wel full retard suikers/koolhydraten vermeiden en super weinig calorieën per dag eten. Bij mij op het werk heb je er ook een paar.
 
Die stelling gaat er bij veel mensen niet in. Maar als ze gaan diëten dan gaan ze wel full retard suikers/koolhydraten vermeiden en super weinig calorieën per dag eten. Bij mij op het werk heb je er ook een paar.
Jep, erger me dood aan zulke mensen. Zo eigenwijs als stront en alles beter weten. Verdienen gewoon een uppercut op hun kaak.
 
Back
Naar boven