XXL Nutrition

Help mij hier een Home Gym samen te stellen (uitgebreid topic) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nou dan ben ik in mijn geval wel blij dat ik toch die 70 euro extra heb uitgegeven voor een echte kooi. Het is net zo iets als je autogordel. Je hebt het in principe nooit nodig tot je het wel nodig hebt.
Ik heb het in het begin vaak zat nodig gehad... Wat heb je gekocht inmiddels???
 
Ik heb het in het begin vaak zat nodig gehad... Wat heb je gekocht inmiddels???
https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lat-pully-lf060pr.html
met extra dipsteunen en een tricep touw totaal dus €550 of zo. En dan ga ik als dat ding staat en ik weet hoe je hem het beste om kan zetten aan de hand daarvan een stang bestellen i.v.m. de maximale lengte die ik dan kan gebruiken. En dan via marktplaats of zo wat gietijzeren gewichten.

Dure hobby, dit is voor mij echt ver boven m'n budget. Maar ja ik ga m'n sportschool abo opzeggen en wie weet verkoop je het over een aantal jaar weer dus ik hoop dat ik 't er na 2 of 3 jaar uit heb.
 
Zou jij durven squatten in dat megatec rack Natty87 ? En dan thuis hé dus zonder goede vloer en bumper plate
 
Zou jij durven squatten in dat megatec rack Natty87 ? En dan thuis hé dus zonder goede vloer en bumper plate

Ik durf ja. Maar heb liever langere spotters. heb liever wat meer afstand tss de baar en het rack.
 
https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lat-pully-lf060pr.html
met extra dipsteunen en een tricep touw totaal dus €550 of zo. En dan ga ik als dat ding staat en ik weet hoe je hem het beste om kan zetten aan de hand daarvan een stang bestellen i.v.m. de maximale lengte die ik dan kan gebruiken. En dan via marktplaats of zo wat gietijzeren gewichten.

Dure hobby, dit is voor mij echt ver boven m'n budget. Maar ja ik ga m'n sportschool abo opzeggen en wie weet verkoop je het over een aantal jaar weer dus ik hoop dat ik 't er na 2 of 3 jaar uit heb.

Dit topic doorgelezen en het valt mij op dat de woorden budget, goedkoper, te duur, bijna in elke reactie wel een keer genoemd worden.
Uit nieuwsgierigheid, is het lage budget min of meer noodgedwongen of is het meer een sport om zo goedkoop mogelijk te kunnen trainen?

Ik vind het altijd fascinerend hoeveel moeite mensen willen doen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, zelfs liever thuis gaan trainen omdat dit financieel voordeliger is op termijn. Heb net weer iets op marktplaats verkocht en het valt niet mee daar, onder de 50 euro gooi ik voortaan mijn spullen nog liever weg. Misschien kan ik er nog wat van leren want ben zelf het tegenovergestelde bij sommige dingen.
 
Dit topic doorgelezen en het valt mij op dat de woorden budget, goedkoper, te duur, bijna in elke reactie wel een keer genoemd worden.
Uit nieuwsgierigheid, is het lage budget min of meer noodgedwongen of is het meer een sport om zo goedkoop mogelijk te kunnen trainen?

Ik vind het altijd fascinerend hoeveel moeite mensen willen doen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, zelfs liever thuis gaan trainen omdat dit financieel voordeliger is op termijn. Heb net weer iets op marktplaats verkocht en het valt niet mee daar, onder de 50 euro gooi ik voortaan mijn spullen nog liever weg. Misschien kan ik er nog wat van leren want ben zelf het tegenovergestelde bij sommige dingen.
Ik heb gewoon niet 1000 euro liggen voor iets extra's. Heb m'n handen vol aan m'n huis en m'n auto en m'n leefgeld en ja zo veel verdien ik niet. Vind het knap dat anderen dat probleem niet hebben.
En ik hou graag rekening met eventueel falen dat het thuis trainen toch niet voor mij weggelegd is en ik weer naar de sportschool terug zou moeten. In zo'n situatie zou je het dus weer voor een lagere waarde moeten verkopen. Ik snap wel dat het opvalt als je zegt goedkoop, budget etc op een forum dat precies voor dit soort dingen bedoelt is maar ja ik heb nou eenmaal niet de loterij gewonnen. Ben trouwens niet met het goedkoopste gegaan. Ben voor een halfrack met lat pulley gegaan van 550 euro. Voor mij erg veel geld ;)

Maar zo heeft iedereen dingen waar ze niet op willen besparen. Ligt maar net wat de persoon voor prioriteiten heeft en wat ze belangrijker vinden. Sommige besparen niet op eten, anderen niet op een modelbouwhobby, weer andere op fitnessartikelen, weer andere op PC's etc. Helaas kunnen de meeste mensen niet bij alles voor het duurste gaan en moeten ze dus afwegingen maken waar ze wel en waar ze niet op willen besparen.
 
Het valt mij op dat veel mensen het over falen op 1rm hebben haha. Falen op een set van 10 reps kan net zo link zijn en ook dan ben je blij met lange spotters.
 
Back
Naar boven