AndroidHealthClinic

Zwaar werk en massa trainen thuis

Bezoekers in dit topic

Marrekk91

Novice
Lid geworden
13 mrt 2019
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
84kg
Beste,
Zo een 4 jaar geleden ben ik begonnen met sporten.ben in een korte periode van goed eten, trainen en rust zo een 20 kilo aangekomen(van 70 naar 90 kilo, met een lengte van 1,87 was ik best mager) dit heb ik 2 jaar volgehouden. En was best tevreden. Nu ben ik weer 6 kilo afgevallen onder meer door dat zware werk en waarschijnlijk minder tijd nemen om te eten.

2 jaar terug kwam er door omstandigheden een einde aan het trainen, en kwam niet meer lekker in het ritme.
Nu is mijn vraag het volgende. Ik heb sinds een paar maanden een fysiek best zwaar beroep en ben vaak laat thuis, door het hebben van een kind is de sportschool geen optie meer, en heb ik zelf een aantal slortspullen aangeschaft.
Ik ben in het bezit van een bankdrukbank, squatrack, optrekstang diverse halters en stangen. Ga ik het hiermee redden? Zonder cable machines en legpress apparaat? Ik hoop met de juiste oefeingen en voeding weer wat vorm in me lijf te krijgen. Massa gericht trainen. Graag hoor ik jullie mening en advies hierover,

Groet..
 
Thnx voor je snelle reactie man.....jaa met de voeding gaat het sowieso wel in orde komen Ik heb gemerkt wat het effect daarvan is .
Alleen met de oefeningen loop ik te kitten Puur omdat ik alleen die oefeningen met losse gewichten enz. Uit kan voeren. En niet wat ik gewend was van de gym. Maar ik ga ermee aan de slag.
Ik zie in sommige schema's trouwens dat er van de 4 dagen 3 dagen achter elkaar gesquat wordt bijvoorbeeld Kan dat geen kwaad dan?
 
Bij een 3 daags full body schema is t de bedoeling dat je er steeds een rustdag tussen neemt.
 
Marrekk91 : Marina is een vrouw. Doe eens een linkje naar de schema's waarin jij ziet dat er drie dagen zonder rustdag ertussen achter elkaar gesquat wordt?
 
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, powerlift focus en ik heb geen idee hoe die gasten trainen.
Ik zie ook niet of die vier dagen dan ma di wo do zijn en dan vr za en zo voor de TV hangen en Netflixen.

Edit: bij nader inzien denk ik dat er tussen elke trainingsdag een rustdag zit.
 
Hmmmm, okee Njaa het komt er op neer dat ik graag een trainingschema wil maken voor massa Waarbij ik alleen gebruik kan maken van een squatrack bankdrukbank en optrekstang Wijd en smal. Ik kom hier zelf niet echt uit, omdat eigelijk alle schema's bedoeld zijn voor het apparatuur in de sportschool. Waar ik niet van in bezit ben....
 
Kijk eens of je uit de voeten kan met het volgende. Ik heb dit de eerste paar maanden tijdens een comeback na een blessure gehanteerd om het lichaam te wennen aan een trainingsprikkel en tegelijkertijd een blessurevrije omgeving te creeren. Ik heb dit weliswaar in een gym gedaan maar met de config die jij hierboven schetst moet het lukken:
Dag 1: deadlift + dips, Dag 2. Front Squat en Chinups, Dag 3 = Dag 1 enz. Je kan dan trainen op ma wo vr en dan weer ma wo vr. Je kan met deze 4 oefeningen al spelen met rusttijden en uitvoering. Bij de chinups bijvoorbeeld zijn er al tig varianten van, close grip, handpalmen naar je toe, van je af etc dus de eerste twee, drie maanden kan je hier aardig zoet mee zijn en je totale fysiek zal hier een boost van krijgen. Bijkomend voordeel: elke workout is nog geen half uurtje.
 
Met wat jij tot je beschikking hebt zou je prima uit de voeten moeten kunnen. Ook voor ‘massa’ heb je niet persé apparaten nodig.
 
Ohja, top. Okee Dus inprincipe is 3 dagen even genoeg voorlopig? Om de weg naar massa op te bouwen?
 
Het enige wat dag 1 tot en met 4 zegt is dat je al die dagen een ander schema hebt.
Rust moet je zelf inplannen.
Als je al 4 jaar sport weet je dat spierherstel 24-48 uur duurt. Dus voor elke spiergroep geldt dat.
Dus bij een fullbody zit er meestal 1 (of 2) rustdag(en) tussen elke training.
Bij een split kan je het anders indelen. Maar rust is essentieel voor herstel.
 
herken dit verhaal bij mezelf! ook druk "zwaar werk". van 's ochtends 7u tot 's avonds 19u altijd bezig met werken. altijd tijd te kort of motivatie te weinig om 's avonds nog te trainen. Ik heb een eind terug ook begonnen met thuis te trainen om wat tijd uit te sparen en dit bevalt me wel. een cable machine is echt een aanrader als je serieus wilt blijven doorgaan. hoe meer toestellen hoe beter voor de motivatie. want als je iedere dag op diezelfde paar toestellen moet trainen ben je dit zo terug beu. binnen 2 maanden ook een eerste kindje op komst bij mij, maar we geven de dromen niet op hé. (ik train ook voornamelijk voor ik aan mijn dag begin, dus voor 7u dan heb ik het meest motivatie en haal ik het beste uit mijn dag.)
 
als er geen compound oefeningen zijn die je om een of andere reden niet kan/mag doen, kan je met de spullen die je hebt prima uit de voeten
3x fb is prima om te starten, je kan later altijd switchen naar ub/lb of ppl
en trainen kan altijd, kan zelf nooit voor 8 uur 's avonds trainen, maar heb er wel een vast onderdeel van de dag van gemaakt, als je moe bent doe je wat rustiger aan wellicht, maar wel gaan :)
 
Beste,
Zo een 4 jaar geleden ben ik begonnen met sporten.ben in een korte periode van goed eten, trainen en rust zo een 20 kilo aangekomen(van 70 naar 90 kilo, met een lengte van 1,87 was ik best mager) dit heb ik 2 jaar volgehouden. En was best tevreden. Nu ben ik weer 6 kilo afgevallen onder meer door dat zware werk en waarschijnlijk minder tijd nemen om te eten.

2 jaar terug kwam er door omstandigheden een einde aan het trainen, en kwam niet meer lekker in het ritme.
Nu is mijn vraag het volgende. Ik heb sinds een paar maanden een fysiek best zwaar beroep en ben vaak laat thuis, door het hebben van een kind is de sportschool geen optie meer, en heb ik zelf een aantal slortspullen aangeschaft.
Ik ben in het bezit van een bankdrukbank, squatrack, optrekstang diverse halters en stangen. Ga ik het hiermee redden? Zonder cable machines en legpress apparaat? Ik hoop met de juiste oefeingen en voeding weer wat vorm in me lijf te krijgen. Massa gericht trainen. Graag hoor ik jullie mening en advies hierover,

Groet..

Ben zelf.met powerrack en bankje naar 115kg bw 260 squat 160 bench en 285 deadlift gekomen. Je zal veel meer gainen dan in zon pretpark gym als je maar wil! Je hebt die speeltoestellen echt niet nodig.
 
Ben zelf.met powerrack en bankje naar 115kg bw 260 squat 160 bench en 285 deadlift gekomen. Je zal veel meer gainen dan in zon pretpark gym als je maar wil! Je hebt die speeltoestellen echt niet nodig.

+1 (maar dan met iets mindere stats :) )
 
Thnx voor de vele reacties in ieder geval. Ik ga er verder mee aan de slag
 
Ben zelf.met powerrack en bankje naar 115kg bw 260 squat 160 bench en 285 deadlift gekomen. Je zal veel meer gainen dan in zon pretpark gym als je maar wil! Je hebt die speeltoestellen echt niet nodig.
Bench deadlift en sqaut, Mken de oefeningen die je er naast doet nog uit? Schouders, bicep/tricep?
 
Bench deadlift en sqaut, Mken de oefeningen die je er naast doet nog uit? Schouders, bicep/tricep?
Ja daarnaast doe je: barbell rows dumbell rows, barbell shoulder presses (en wellicht dumbell presses), front raises side raises curls en met dumbells bijv skullcrushers. Optrekken ook nog als het kan.
 
Ik doe thuis dit:
Maandag
5x5 squat
5x3 deadlift
10x4 pulldown breed small (jij optrekken dus 6 sets ofzo)
10x4 barbell rows
10x4 dumbell rows
Evt 2 bicep oefeningen: curls/hammer curls

Woensdag
8x4 Shoulder press
10x4 Front raise
10x4 Side raise

2x bicep 2x tricep

Vrijdag
5x1 squat zwaar
5x1 deadlift zwaar
8x4 Optrekken
Glute ham raises (jij bijvoorbeeld romanian deadlifts)

Zaterdag
Wat grip training met grippers

Zondag
8x4 Benchpress
10x4 Swissbar benchpress (jij bijv incline bench ofzo)
10x4 hammer grip dumbell press
10x4 flys
2x tricep oefening

Ik krijg hier zowel massa als kracht van
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Back
Naar boven