MuscleMeat

Pijn rechterknie na farmer walks

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
40.271
Waardering
53.531
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Beste mede ijzereters,

Sinds vorige week ben ik (eindelijk) begonnen met farmer walks. De eerste keer was tijdens m'n upper hypertrophy dag (PHUL schema). Ik deed 40kg dumbells en 4 setjes van circa 30 meter. Tijdens en na de training had ik nergens last van. Sinds de dag erna had ik echter een naar gevoel in mn rechter knie.

Ik dacht dat ik misschien een verkeerde beweging had gemaakt ofzo.

Gister deed ik upper power dag. De kniepijn was inmiddels alweer weg. Deze keer deed ik 4 sets van 140kg (70kg per barbell) en liep ik circa 15 meter per set. Ook hier voelde alles goed. Sinds vandaag doet m'n knie echter een stuk meer pijn. Het voelt niet als spierpijn maar meer als aanhechtingpijn of gewrichtspijn. Vind het lastig te plaatsen. Als ik nu bodyweight squats doe voel ik echter vrijwel niet. Als ik nu op de bank zit en met m'n rechter been een extension doe dan voel ik het. Links heb ik echter nergens last van.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Ps. Heerlijke oefening trouwens die farmer walks. Jammer van de kniepijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een VKB-reconstructie gehad en had af en toe ook dezelfde klacht als jij na een zware legday. toen ik begon met +/-10 minuten fietsen na z'n training had ik bijna nooit meer ergens last van.
 
De Farmer Walk is een zeer technische oefening en is ten allertijde zeer belastend voor je knieën en nog meer tijdens een verkeerde houding, de loop techniek en de hoeveelheid gewicht je gebruikt.

Waarom doe je trouwens deze oefening?
 
Ik heb een stapje teruggedaan in gewicht om te zorgen dat m'n techniek perfect is. Sindsdien heb ik geen last meer gehad. Kzit nu alweer op hetzelfde gewicht. Misschien heb ik toch een verkeerde beweging gemaakt (gedraaid met knie) terwijl ik met zwaar gewicht liep.

Het leek mij een basis oefening die door iedereen over het hoofd wordt gezien.
Ik wil m'n grip verbeteren (kan net 200 deadliften zonder straps). Daarnaast vind ik die oefening heerlijk voor de traps. Ik las ook dat het goed is voor je posture en core strength. Overal een geniale oefening, mits je m goed uitvoert.
 
wat is de plek waar je last hebt in de knie? upload even een plaatje met rood gearceerd.
 
wat is de plek waar je last hebt in de knie? upload even een plaatje met rood gearceerd.
Het is inmiddels weg maar het zat aan de buitenkanten paralel aan mn been. Ik vermoedde dat het m'n kniebanden waren.

Screenshot_20190330-132240_Chrome.jpg
 
Back
Naar boven