Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

Echt wel een slechte bank waar je op moet liften. Zit gewoon een opening waar je schouders eigenlijk zouden moeten zitten.
Als je wat verder naar achteren zou kunnen gaan liggen zou je unrack beter gaan.
Lijkt ook wel dat je een smalle greep hebt. Maar dat kan ook het gevolg zijn van die bench. Als je breder neemt moet je sowieso verder naar achteren om een beetje normaal de barbell van de pins te krijgen zonder je schouder uit positie te trekken.
Vervelende situatie.
 
Echt wel een slechte bank waar je op moet liften. Zit gewoon een opening waar je schouders eigenlijk zouden moeten zitten.
Als je wat verder naar achteren zou kunnen gaan liggen zou je unrack beter gaan.
Lijkt ook wel dat je een smalle greep hebt. Maar dat kan ook het gevolg zijn van die bench. Als je breder neemt moet je sowieso verder naar achteren om een beetje normaal de barbell van de pins te krijgen zonder je schouder uit positie te trekken.
Vervelende situatie.

Ja ik deed eerst de middelvingers op de ringen en ben sinds een aantal maanden overgegaan op pinken op de ringen.
Anders heb ik inderdaad bovenstaand probleem én heb ik het gevoel dat ik ongemakkelijkere reps maak (kan ook gevolg zijn van...).

We hebben sinds kort een nieuw rack (lees: twee haken) waarop ik eens kan proberen te benchen.
Dr zijn namelijk 2 losse bankjes die een doorlopende pad hebben, enige nadeel is dat de bankjes hoger zijn dan een competition bench (die ik al best hoog vind).
Ga morgen eens kijken hoe dat daarop gaat. Heb in ieder geval meer vrijheid om rackhoogte te bepalen.
 
Ja ik deed eerst de middelvingers op de ringen en ben sinds een aantal maanden overgegaan op pinken op de ringen.
Anders heb ik inderdaad bovenstaand probleem én heb ik het gevoel dat ik ongemakkelijkere reps maak (kan ook gevolg zijn van...).

We hebben sinds kort een nieuw rack (lees: twee haken) waarop ik eens kan proberen te benchen.
Dr zijn namelijk 2 losse bankjes die een doorlopende pad hebben, enige nadeel is dat de bankjes hoger zijn dan een competition bench (die ik al best hoog vind).
Ga morgen eens kijken hoe dat daarop gaat. Heb in ieder geval meer vrijheid om rackhoogte te bepalen.
Hoger dan een competition bench is ook niet zo geweldig.
Maar je moet het doen met de spullen die je ter beschikking staan uiteraard.
Probeer die andere bankjes eens uit en beslis dan welke de minste nadelen heeft. Zo zou ik het iig doen.
 
Hoger dan een competition bench is ook niet zo geweldig.
Maar je moet het doen met de spullen die je ter beschikking staan uiteraard.
Probeer die andere bankjes eens uit en beslis dan welke de minste nadelen heeft. Zo zou ik het iig doen.

Dat lijkt me een strak plan :)
 
Getver, heb enorm veel moeite met niet meer kcals eten dan de bedoeling is
Snap pas sinds 3 maanden wat vrouwen bedoelen met extreme cravings tijdens die tijd van de maand :o
 
18/3/2019 - week 2, dag 1 (S1)
Met retracted schouderbladen (ipv ontspannen) m'n band pass throughs en pullaparts
2x10 calf jumps, 2x5 cat cow extra

Squat 2 sec paused halfway up
1x4 65 kg
1x4 80 kg
1x4 98.5 kg (@8) (PR)*
Drop 8-12%
1x4 90 kg (@7.5ish)
1x4 90 kg (@7)
Pauzes waren nu mooi. Voelde erg solide.

BP paused
1x5 35 kg (ipv 1x6 per ongeluk)
1x5 42.5 kg (ipv 1x6 per ongeluk)
1x5 51 kg (@6.5) (ipv 1x6 per ongeluk)*
1x6 51 kg (@7.5)
1x6 51 kg (@7.5)
Voelt 10x beter op bankje met doorlopend pad (die wel hoger is) in het losse rek. Techniek van een 4 naar een decent 6.5.
Kon nu goed oefenen met in één adem minimaal 3 reps doen (rest vd reps kleine teug adem pakken). En zchouderbladen naar elkaar toe en IN de bench duwen.

Bulgarian split squat
1x10 20 kg
1x8 40 kg (@7.5)
1x8 40 kg (@7.5)
Lol donderde bijna op de grond na rep 4 omdat ik onder me ging kijken.
1x8 40 kg (@8)
Nu met barbell ipv dumbells.
Zei tijdens de warmup tegen iemand dat ik alleen m'n quads, en geen glutes, voelde. Denk dat karma me wilde pakken... Voel het nog steeds in de glutes
:peachy:

Dead hang
3x20 sec rechts - links

Facepull
Geskipt, sportschool dicht

Egyptian lateral raise
Geskipt, sportschool dicht

Ab rollouts (thuis)
3x10 BW

Trainingstijd: 90 min

Zal even filmpje van de BP posten straks.

---

M'n vriend en ik hadden het skiën zo erg te pakken dat we vanmiddag naar snowworld zijn gegaan. Is toch anderhalf uur reizen dus was om 20:00u thuis.
Hierdoor ook burger kingetje gegeten, wat best lekker was. Voor 905 kcals: kleine portie twister fries, hamburger en big king :D
 
Stuk stabieler toch?
 
wat is nu jouw voorkeur voor bulgarian split squat, barbell of dumbells? ik heb eigenlijk alleen maar dumbells gedaan :o
 
Nice! Is het de bedoeling dat je rug van het bankje afkomt?
Qua techniek heb ik zelf nog heul veul te leren...

wat is nu jouw voorkeur voor bulgarian split squat, barbell of dumbells? ik heb eigenlijk alleen maar dumbells gedaan :o

Zelf ook allebei gedaan, persoonlijk geef ik de voorkeur aan de barbell.
Maar dan meer omwille van gripverlies bij de DB's...
 
chill, je hebt dus een manier gevonden om wat gecontroleerder te benchen? :D good for you, girlie!

Zeker, ben er blij mee :D

Ziet er veel beter uit!

Thanks, goed om te horen!

wat is nu jouw voorkeur voor bulgarian split squat, barbell of dumbells? ik heb eigenlijk alleen maar dumbells gedaan :o

Ik denk barbell. Heb beide nu maar 1x gedaan.
Bij dumbells sta ik stabieler en is de setup minder kut, dus gemakkelijker om uit te voeren.
Met barbell heb ik het idee meer glutes aan te kunnen spreken tgv andere houding en het uitdagender te maken wbt balans. Nadeel hier is wel dat de plantair flexie van m'n voet ongemakkelijker voelt door meer extern gewicht; volgende keer ga ik m'n voeten even strekken.

Nice! Is het de bedoeling dat je rug van het bankje afkomt?
Qua techniek heb ik zelf nog heul veul te leren...

Zelf ook allebei gedaan, persoonlijk geef ik de voorkeur aan de barbell.
Maar dan meer omwille van gripverlies bij de DB's...

Ja dat is inderdaad de bedoeling. Dat heet "archen". Zou je eens op kunnen googlen :)

Bij dumbells kan je ook straps gebruiken als grip je limiteert. Tenzij je barbell net zo prima vindt maakt het niet uit natuurlijk.
 
20/3/2019 - week 2, dag 2 (S1)
1x10 calf jumps, 2x5 cat cow extra

Deadlift up to knees + full*
1x3+2* 75 kg
1x3+2* 92.5 kg
1x2+1* 105 kg*
1x1+0* 122.5 kg (@..) (ipv 1x2+1*)
3x2+1* ... kg (@7) geskipt
Kreeg ineens last van pelvic floor problemen bij het bracen, net optijd gestopt. Heb dit nog nooit gehad (gelukkig) :o
Voelde het weer aankomen met het opnieuw proberen bracen dus durfde niet verder te gaan...
Jammer want had veel zin om met zo goed mogelijke techniek te liften.

Romanian deadlift (van vrijdag)
1x8 75 kg (@6) (VPR)*
1x8 80 kg (@7) (PR)
1x8 80 kg (@7.5ish) (extra)
1x8 80 kg (@7.5) (extra)
1x8 75 kg (@7) (extra)
Dan maar deze alvast doen.

BP paused
1x5 37.5 kg
1x5 47.5 kg
1x7 58.5 kg (@9) (ipv 1x5) (VPR)*
1x5 58.5 kg (@9)
Drop 8-12%
1x5 53.5 kg (@8)
1x5 53.5 kg (@7.5)
Woaaaah bench gains :o
Adem inhouden voor meer reps ging goed; vaak alleen voor de laatste rep adem nemen en dan klein. Legdriven gig best goed. Houding was consistent. Lekker!

Bent over row ss unilateral cable tricep pushdown
1x6 43.5 kg -- 1x15 11.3 kg
1x6 43.5 kg -- 1x12 11.3 kg
1x6 43.5 kg -- 1x12 9 kg
1x6 43.5 kg -- 1x12-15 ... kg geskipt
1x6 43.5 kg
Triceps konden niet meer.

Facepull (van maandag)
1x12 12.5 kg eigenlijk te zwaar
1x12 10.2 kg
2x10 10.2 kg

Trainingstijd: 115 min

Echt een super lekkere training. En PR's in de cut zijn altijd mooi!
 
Jammer van de deadlifts, maar wel dikke benchgains! :cool:
 
Back
Naar boven