XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar deze twee vallen me wel op, doe je op deze plekken bewust als laatste twee redelijk identieke oefeningen achter elkaar? Of in ieder geval exact dezelfde spiergroepen.
Zittend en staand is toch anders. Iig wel in gevoel :o
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Damn dat zijn brute trainingen. Hoe lang denk je per training bezig te zijn?

Ik moet bekennen dat toen het zaterdag af was ik ook wel even dacht "Hm, is dit niet te zwaar en niet eerder voor als ik op onderhoud ga of ga bulken?", maar we zien wel vanavond...
Mijn trainingen wil ik in ongeveer 2u afwerken, inclusief cardio.
Als ik zie dat ik dat niet haal ga ik wat oefeningen schrappen/switchen :)

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar deze twee vallen me wel op, doe je op deze plekken bewust als laatste twee redelijk identieke oefeningen achter elkaar? Of in ieder geval exact dezelfde spiergroepen.

Nou Vissertje, ik heb er helemaal geen verstand van :p
De enige kennis die ik heb komt hoofdzakelijk van het forum, vandaar dat ik ook graag meningen hoor.
De oefeningen vond ik in een ander schema, ook na elkaar op het einde van de training. Vandaar...

Zittend en staand is toch anders. Iig wel in gevoel :o
Can confirm.
In mijn training (glutes + calves) heeft mijn coach me ook een zittende en staande variant voorgeschreven.

Vanavond zal ik dat dus ook kunnen bevestigen :p
Al mijn knie zich gedraagt vandaag tenminste :scold:

Food gisteren is uitgekomen op: 1155kcal, ekv 114gr/60gr/55gr
De hamburgers met kh-arm broodje waren heerlijk trouwens drool:
Geen foto, ik had honger :o
 
Mij valt op aan je nieuwe schema dat je voor buik en calves een ontiegelijk hoog aantal herhalingen doet. Wat is daar de reden voor?

Ook voor die spiergroepen geldt gewoon dat ze op zwaar gewicht getraind moeten/kunnen worden, net als iedere spiergroep.

Verder wel heel veel oefeningen, hoop dat het geen overkill is!
 
Wellicht dat je wat compound excersises in je programma stopt....gaat je veel tijd besparen!!

Squat...deadlift...Pull/Chin Ups..BP..Incline....OHP....Dips..enz google maar op compound exercises

"Een slimme meid is op haar training voorbereid" :)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Mij valt op aan je nieuwe schema dat je voor buik en calves een ontiegelijk hoog aantal herhalingen doet. Wat is daar de reden voor?

Ook voor die spiergroepen geldt gewoon dat ze op zwaar gewicht getraind moeten/kunnen worden, net als iedere spiergroep.

Verder wel heel veel oefeningen, hoop dat het geen overkill is!

Buik mag ik nu nog niet op zwaar gewicht trainen omwille van mijn rug...
Dus dan maar meer herhalingen.
Calves vond ik zo in een ander schema, dus gewoon overgenomen :o

Voor de overkill vrees ik dus ook een beetje...
Beter bij een 6-tal oefeningen per training houden? Welke kan ik dan best skippen denk je?

Wellicht dat je wat compound excersises in je programma stopt....gaat je veel tijd besparen!!

Squat...deadlift...Pull/Chin Ups..BP..Incline....OHP....Dips..enz google maar op compound exercises

"Een slimme meid is op haar training voorbereid" :)

Die zitten er toch in :)
 
Buik mag ik nu nog niet op zwaar gewicht trainen omwille van mijn rug...
Dus dan maar meer herhalingen.
Calves vond ik zo in een ander schema, dus gewoon overgenomen :o

Voor de overkill vrees ik dus ook een beetje...
Beter bij een 6-tal oefeningen per training houden? Welke kan ik dan best skippen denk je?



Die zitten er toch in :)

Ahja, duidelijk.. vreemd dat je dan rug en alle andere (die een veel grotere aanslag lijken op je lichaam) dan wel zwaar mag doen (lijkt me dan ook gelden voor hardlopen, die continue inpact van rennen en daardoor trilling lijkt me dan ook niet goed).. :dunno:
Uiteindelijk moet je doen waar je je goed bij voelt!!

Ik kan niet zo goed kiezen tussen je oefeningen.. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om alle oefeningen er in te houden maar ipv 4 sets, 3 sets per oefening te doen... zo heb je ook minder volume..

Ik zelf doe ook altijd meer oefeningen en dan 3 setjes per oefening. Alleen de main oefeningen (squat, deadlift en hipthrust) doe ik (als ik ze doe haha) 5 setjes x 5 herhalingen en dan goed zwaar.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Can confirm.
In mijn training (glutes + calves) heeft mijn coach me ook een zittende en staande variant voorgeschreven.

Maar doe je die oefeningen dan ook meteen achter elkaar aan of pak je er een andere spiergroep tussendoor? Lijkt mezelf namelijk wel fijn om dan de kuiten even te laten rusten tijdens een andere oefening en pas dan de tweede variant voor de kuiten te pakken.

De EZ curl en DB curl achter elkaar blijf ik ook bijzonder vinden. Als ik puur voor mezelf kijk zijn na 3 setje bb curlen de bovenarmen redelijk leeg en ben ik blij om een andere spiergroep te gaan pakken, moet er niet aan denken dat ik er dan meteen een db curl achteraan moet doen.

Gaat me er dus niet zo zeer om dat de beide oefeningen op dezelfde dag gedaan worden maar wel dat ze meteen achter elkaar uitgevoerd worden. Het lijkt me ook dat wanneer je tussen deze oefeningen een andere spiergroep pakt je de tweede keer de kuiten en biceps wat zwaarder kan doen waardoor het totale volume in de gehele training hoger is.

Ik zeg trouwens niet dat het een absolute waarheid is hoor wat ik hier noem, het is slechts hardop denken en probeer daarmee iemand te helpen ;)
 
Ahja, duidelijk.. vreemd dat je dan rug en alle andere (die een veel grotere aanslag lijken op je lichaam) dan wel zwaar mag doen (lijkt me dan ook gelden voor hardlopen, die continue inpact van rennen en daardoor trilling lijkt me dan ook niet goed).. :dunno:
Uiteindelijk moet je doen waar je je goed bij voelt!!

Ik kan niet zo goed kiezen tussen je oefeningen.. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om alle oefeningen er in te houden maar ipv 4 sets, 3 sets per oefening te doen... zo heb je ook minder volume..

Ik zelf doe ook altijd meer oefeningen en dan 3 setjes per oefening. Alleen de main oefeningen (squat, deadlift en hipthrust) doe ik (als ik ze doe haha) 5 setjes x 5 herhalingen en dan goed zwaar.

Rug is ook aanvoelen... Maar ik had wel meer last van abs trainen dan van BOR of pulley row, heel bizar.
Hardlopen heb ik helemaal geen last meer van (gelukkig). Hetgeen de grootste aanslag op mijn rug geeft is nog steeds gewoon (lang) stilzitten :grumble:
Ahja, ik ben dan ook niet echt normaal :p

Aantal sets verlagen is wel een goed idee! Ik hou van variatie, dus het is een ideale oplossing.
Deze week wordt sowieso weer uittesten, kijken welk gewicht ik aankan enzoverder.
Zal me ook al een idee van de tijd enzo geven .
Kuiten zal ik 3x12 nemen, abs 3x15 en hopen dat ik al wat gewicht bij kan nemen :)
 
Maar doe je die oefeningen dan ook meteen achter elkaar aan of pak je er een andere spiergroep tussendoor? Lijkt mezelf namelijk wel fijn om dan de kuiten even te laten rusten tijdens een andere oefening en pas dan de tweede variant voor de kuiten te pakken.

De EZ curl en DB curl achter elkaar blijf ik ook bijzonder vinden. Als ik puur voor mezelf kijk zijn na 3 setje bb curlen de bovenarmen redelijk leeg en ben ik blij om een andere spiergroep te gaan pakken, moet er niet aan denken dat ik er dan meteen een db curl achteraan moet doen.

Gaat me er dus niet zo zeer om dat de beide oefeningen op dezelfde dag gedaan worden maar wel dat ze meteen achter elkaar uitgevoerd worden. Het lijkt me ook dat wanneer je tussen deze oefeningen een andere spiergroep pakt je de tweede keer de kuiten en biceps wat zwaarder kan doen waardoor het totale volume in de gehele training hoger is.

Ik zeg trouwens niet dat het een absolute waarheid is hoor wat ik hier noem, het is slechts hardop denken en probeer daarmee iemand te helpen ;)

Je hebt wel een goed punt hoor Vissertje!
Kuitoefeningen durven wel eens kramp geven bij teveel na elkaar, dus het lijkt me inderdaad beter om ze ertussen even rust te gunnen.
Ook voor bicep oefeningen klinkt wat je zegt logisch, ik ervaar soms wel dat ik "leeg" ben als ik twee op elkaar gelijkende oefeningen na elkaar doe.
Eens proberen dus om er iets anders tussen te doen!

Bedankt alvast allemaal voor de input :thumb:
 
Maar doe je die oefeningen dan ook meteen achter elkaar aan of pak je er een andere spiergroep tussendoor? Lijkt mezelf namelijk wel fijn om dan de kuiten even te laten rusten tijdens een andere oefening en pas dan de tweede variant voor de kuiten te pakken.

De EZ curl en DB curl achter elkaar blijf ik ook bijzonder vinden. Als ik puur voor mezelf kijk zijn na 3 setje bb curlen de bovenarmen redelijk leeg en ben ik blij om een andere spiergroep te gaan pakken, moet er niet aan denken dat ik er dan meteen een db curl achteraan moet doen.

Gaat me er dus niet zo zeer om dat de beide oefeningen op dezelfde dag gedaan worden maar wel dat ze meteen achter elkaar uitgevoerd worden. Het lijkt me ook dat wanneer je tussen deze oefeningen een andere spiergroep pakt je de tweede keer de kuiten en biceps wat zwaarder kan doen waardoor het totale volume in de gehele training hoger is.

Ik zeg trouwens niet dat het een absolute waarheid is hoor wat ik hier noem, het is slechts hardop denken en probeer daarmee iemand te helpen ;)
Ik vind zelf dat ik nooit volledig ben leeggetraind na slechts een oefening. Ik merk natuurlijk wel verzuring/vermoeidheid op, maar ik kan niet zeggen dat ik vervolgens écht geen nieuwe oefening met dezelfde spiergroep kan doen. Zelf vind ik die extra burns (en laten we eerlijk zijn; de pomp) wel lekker.

Daarbij kan ik echt niet eerst bicep curls doen, dan een rug oefening, dan weer een biceps oefening. Dat krijg ik echt niet geregeld. Ik doe standaard eerst alle rugoefeningen, dan de biceps oefeningen. Zo staat het ook in mijn schema van de coach aangegeven.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ik vind zelf dat ik nooit volledig ben leeggetraind na slechts een oefening. Ik merk natuurlijk wel verzuring/vermoeidheid op, maar ik kan niet zeggen dat ik vervolgens écht geen nieuwe oefening met dezelfde spiergroep kan doen. Zelf vind ik die extra burns (en laten we eerlijk zijn; de pomp) wel lekker.

Daarbij kan ik echt niet eerst bicep curls doen, dan een rug oefening, dan weer een biceps oefening. Dat krijg ik echt niet geregeld. Ik doe standaard eerst alle rugoefeningen, dan de biceps oefeningen. Zo staat het ook in mijn schema van de coach aangegeven.

Deed ik tot nu ook altijd, spiergroep per spiergroep afwerken...
Maar kan me voorstellen dat het voor sommige oefeningen wel handig is om ze even wat rust te gunnen.
Het is het experimenteren wel waard :D
 
Maar doe je die oefeningen dan ook meteen achter elkaar aan of pak je er een andere spiergroep tussendoor? Lijkt mezelf namelijk wel fijn om dan de kuiten even te laten rusten tijdens een andere oefening en pas dan de tweede variant voor de kuiten te pakken.

De EZ curl en DB curl achter elkaar blijf ik ook bijzonder vinden. Als ik puur voor mezelf kijk zijn na 3 setje bb curlen de bovenarmen redelijk leeg en ben ik blij om een andere spiergroep te gaan pakken, moet er niet aan denken dat ik er dan meteen een db curl achteraan moet doen.

Gaat me er dus niet zo zeer om dat de beide oefeningen op dezelfde dag gedaan worden maar wel dat ze meteen achter elkaar uitgevoerd worden. Het lijkt me ook dat wanneer je tussen deze oefeningen een andere spiergroep pakt je de tweede keer de kuiten en biceps wat zwaarder kan doen waardoor het totale volume in de gehele training hoger is.

Ik zeg trouwens niet dat het een absolute waarheid is hoor wat ik hier noem, het is slechts hardop denken en probeer daarmee iemand te helpen ;)

Heb de rest (context) niet gelezen maar verschillende curls achter elkaar heeft zeker wel toegevoegde waarde. (Al wissel ik ze zelf het liefst gewoon op een A/B/C manier)
Je bicep heeft een brachii short head en een brachii long head, afhankelijk van de oefening pak je je bicep dus op een andere manier.
Idem voor je triceps.
 
Ik vind zelf dat ik nooit volledig ben leeggetraind na slechts een oefening. Ik merk natuurlijk wel verzuring/vermoeidheid op, maar ik kan niet zeggen dat ik vervolgens écht geen nieuwe oefening met dezelfde spiergroep kan doen. Zelf vind ik die extra burns (en laten we eerlijk zijn; de pomp) wel lekker.

Daarbij kan ik echt niet eerst bicep curls doen, dan een rug oefening, dan weer een biceps oefening. Dat krijg ik echt niet geregeld. Ik doe standaard eerst alle rugoefeningen, dan de biceps oefeningen. Zo staat het ook in mijn schema van de coach aangegeven.

Misschien ligt dat ook wel aan de manier waarop je traint hoor, ik ben er geen expert in. Als ik bijvoorbeeld de seated leg curl heb gedaan dan loop ik de eerste minuten na die oefening als een soort pinguïn door de gym zo lam zijn de hammetjes dan, ik kan er dan helemaal niks meer mee. Maar wellicht heeft dat ook te maken met de intensiteit waarmee je een bepaalde oefening doet. Als je de intensiteit verdeeld over meerdere oefeningen zou het natuurlijk geen probleem hoeven te zijn om ze achter elkaar te doen.

Zoveel mensen zoveel wensen zal ik maar zeggen :p
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Heb de rest (context) niet gelezen maar verschillende curls achter elkaar heeft zeker wel toegevoegde waarde.
Je bicep heeft een brachii short head en een brachii long head, afhankelijk van de oefening pak je je bicep dus op een andere manier.
Idem voor je triceps.

A check, en daar zie je mijn kennis dus tekort schieten ;)
 
Heb de rest (context) niet gelezen maar verschillende curls achter elkaar heeft zeker wel toegevoegde waarde. (Al wissel ik ze zelf het liefst gewoon op een A/B/C manier)
Je bicep heeft een brachii short head en een brachii long head, afhankelijk van de oefening pak je je bicep dus op een andere manier.
Idem voor je triceps.

Aangezien ook mijn kennis hier enorm tekort schiet: welke oefeningen kun je dan na elkaar doen voor biceps/triceps zodat je ze op een andere manier aanpakt?
 
Het is overall een kwestie van voorkeur, denk ik. Keuze maken in je favoriete trainingsstijl en daar je trainingen op aanpassen. :)
Ik zou altijd mijn triceps en biceps oefenigen achter elkaar doen, maar kan me voorstellen dat anderen daar helemaal niet zoveel trek in hebben.

Ik hou zelf ook van het effect van de pomp. Also, je spreekt ook andere spiervezels aan door meerdere setjes en verschillende oefeningen voor dezelfde spiergroep uit te voeren.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
A check, en daar zie je mijn kennis dus tekort schieten ;)

Aangezien ook mijn kennis hier enorm tekort schiet: welke oefeningen kun je dan na elkaar doen voor biceps/triceps zodat je ze op een andere manier aanpakt?

Ik switch het liefst m'n isolaties op een A/B/C manier.
Hammer Curl, EZ Bar Curl, Seated Dumbbell Curl en Cross-body curl vind ik het fijnst.

Jeff Nippard had hier een tijdje terug nog een video over met uitleg;

Maar als antwoord op je vraag;
Bicep: Preacher Curl/Hammer Curl + EZ Bar Curl + Cable Curl
Tricep: Tricep Pressdown + Rope Tricep Extension/Skull Crusher
 
Er zijn idd mogelijkheden genoeg ..ook met die compounds...je kan ook als Full body excersise nog DL erbij doen....bij rug / benen
met assistance kun je ook afwisselen per week..roleren / varieren

onthoud dat je op je compounds kracht en massa opbouwd...dus daar de meeste energie in stoppen en beginnen met je workout
verder is het jouw feestje Bubsie..:) vooral lekker varieren dan blijft het ook leuk
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Er zijn idd mogelijkheden genoeg ..ook met die compounds...je kan ook als Full body excersise nog DL erbij doen....bij rug / benen
met assistance kun je ook afwisselen per week..roleren / varieren

onthoud dat je op je compounds kracht en massa opbouwd...dus daar de meeste energie in stoppen en beginnen met je workout
verder is het jouw feestje Bubsie..:) vooral lekker varieren dan blijft het ook leuk

Dat is niet helemaal waar @ compounds. Ook met alle andere oefeningen bouw je kracht en massa op..
 
Back
Naar boven