AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Cruise zou ik trouwens focussen op bloedwaarden normaal krijgen en kracht/massa behoud dus gewoon een surplus aan houden. Start van je nieuwe blast zou je 4/6 weken mini cut kunnen doen.
 
OP belooft veel goeds, huiswerk gedaan!

Ben erg benieuwd naar progressiefoto's!
 
Oke, duidelijk. Thanks again voor jullie hulp! Dan doe ik wel gewoon Test E de volgende keer.

Cruise zou ik trouwens focussen op bloedwaarden normaal krijgen en kracht/massa behoud dus gewoon een surplus aan houden. Start van je nieuwe blast zou je 4/6 weken mini cut kunnen doen.

Jij ook bedankt voor je tips! :) Ja, het wordt natuurlijk sowieso even afwachten hoe ik uit deze kuur kom qua vetpercentage. Ik eet elke dag gewoon superclean en ik zit nu ook nog maar 500kcal boven mijn natty-onderhoud. Mocht ik dus gewoon min of meer hetzelfde vetpercentage behouden als voor mijn kuur, is een "serieuze" cut niet echt nodig denk ik. Misschien is een beetje cardio introduceren en hier en daar wat carbs verlagen al voldoende om een beetje overtollig vet kwijt te raken. Als je dat voorzichtig doet hoeft het denk ik niet per se ten koste te gaan van spiermassa en kracht.

Overigens was ik sowieso van plan om de eerste 4 (?) weken ofzo na mijn kuur idd niet opeens minder te gaan eten, om zodoende de nieuwe muscle gains te solidifyen.

OP belooft veel goeds, huiswerk gedaan!

Ben erg benieuwd naar progressiefoto's!

Thanks man! Ik ben sowieso van plan om wat later before/after pics te plaatsen hier. Een log zonder foto's is imo niks waard.


Zojuist overigens chest + biceps gedaan en vandaag voelde ik min of meer voor het eerst echt een aanzienlijk verschil in kracht... Heerlijk. In bijna al mijn failure sets (altijd 2 per oefening) kon ik gewoon 2 reps meer doen. Ook was de pump heftiger dan normaal. Morgen leg day! Benieuwd wat dat gaat opleveren!
 
Laatst bewerkt:
Kleine update vandaag mbt voeding.

De laatste week ofzo loop ik steeds meer met een soort hongergevoel / erge trek rond. Mijn meals vullen me voor een uur/anderhalf uur en dan begin ik eigenlijk alweer te "wachten" als het ware op de volgende maaltijd. Soms eet ik tussen de maaltijden door ook nog een banaan of wat dadels (extreem verslavend), omdat ik gewoon constant zin heb om te eten.

Hoewel ik vanaf het begin van de kuur al +8 kg ben aangekomen, vind ik eigenlijk ook niet dat ik zichtbaar in vet ben aangekomen. Ik heb wel een wat bollere kop en vooral tegen de avond lijk ik net zwanger, maar in de ochtend heb ik eigenlijk min of meer dezelfde "look" die ik had voor mijn kuur.

Om een lang verhaal kort te maken, heb Ik besloten om nog eens even 400kcal toe te voegen, namelijk van 3200kcal naar 3600.

De macro's waren: 210P/425C/72F -> 3200kcal
De macro's worden: 243P/456C/92F -> 3600kcal

Alle maaltijden zijn nog steeds super clean. Heb alleen 5gr extra protein toegevoegd aan elke meal, een appel voor het slapen toegevoegd, 6 ipv 5 whole eggs en 0% fat cottage cheese vervangen door 5% fat cottage cheese. Dat was het wel zo'n beetje...

Ook ben ik trouwens al een tijdje ipv 4 dagen achtereen te trainen over gegaan op 2 days on / 1 day off. Dus 1 rustdag meer tussen het opnieuw trainen van alle spiergroepen. Voel me door die rustdag ertussen veel agressiever en energieker in de gym. Denk dat het ook zeker bij gaat dragen aan gains in de gym long term.

Meer vreten en meer op me gat zitten dus!
 
Vanwaar niet wat meer volumineus eten als je honger hebt? Een ei meer, en 0 > 5% cottage cheese wont make the difference..
 
Vanwaar niet wat meer volumineus eten als je honger hebt? Een ei meer, en 0 > 5% cottage cheese wont make the difference..

Nou ja, alles bij elkaar opgeteld is het toch 400kcal erbij, dus het zal weldegelijk een verschil maken denk ik zo...

Wat zou jij dan evt. toevoegen of veranderen?
 
Veel groentes

Ja die heb ik er ook wel in, meestal 1 zo'n zak gemixte wokgroenten en die dan verspreid over 3 maaltijden. Maar de carbs enzo daarin tel ik nooit mee in mijn schema's.
 
Dat is net 400 gram ofzo? Ik zit op 1500 gram groente per dag. Alleen nu in de laatste fase van mijn prep wat geminderd.

Haha, daarom schijt je dus zo vaak...
Ja, een zo'n zak is 600 gr geloof ik. In twee van die zakken per dag heb ik niet zoveel trek om eerlijk te zijn :hahaha:

Ik neem wel 2 keer per dag 1 volle eetlepel psyllium husk fiber, dat dus eigenlijk een beetje ter compensatie van het gebrek aan groenten. Van die zooi heb ik elke ochtend een heerlijk poepje (en af en toe later op de dag nog een) en heb ik echt zo'n gevoel dat me darmen geleegd zijn :D
 
Trouwens een kleine trainings-technische vraag aan jullie.

De spiergroep die meestal het meest groeit van AAS zijn de schouders, en ik zit de laatste tijd een beetje met wat twijfel over wat nu de meest effectieve manier is voor zoveel mogelijk MASS en van die heerlijk volle en ronde delts.

Nu doe ik dus het volgende:
1. DB shoulder press - 2 sets to failure 6-8 reps
2. DB side laterals - 2 sets to failure 8-10 reps
3. Cable side laterals - 2 sets to failure 8-10 reps met 1 sec hold
4. Rear delt machine flys - 3 sets to failure 8-10 reps met 1 sec hold

Opzich is het wel een fijne workout, maar ik zat er dus aan te denken om ipv 1 pressing move en 2x side raises te doen, het om te draaien:

1. DB shoulder press - 2 sets to failure 6-8 reps
2. Hammer shoulder press - 2 sets to failure 6-8 reps
3. DB/Cable side laterals - 2 sets to failure 8-10 reps
4. Rear delt machine flys - 3 sets to failure 8-10 reps met 1 sec hold

OF wat ik ook zou kunnen doen is eerst de side laterals om de medial delt een beetje te pre exhausten, en vervolgens de pressing moves te doen. Dan voorkom je dus dat je front delts veel te dominant worden van al dat pressen, lijkt me. Maar het nadeel daarvan is dan weer dan ik minder gewicht zal pressen.

Dus met andere woorden: wat zorgt nu voor effectief grotere en rondere schouders? Presses of side raises?

Iemand een mening?
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, alles bij elkaar opgeteld is het toch 400kcal erbij, dus het zal weldegelijk een verschil maken denk ik zo...

Wat zou jij dan evt. toevoegen of veranderen?
Rijst/pasta/aardappel, havermout en groente omhoog natuurlijk. Nu eet je practisch hetzelfde volume voor 400 meer kcal. Meer kcal gaat niet vullen, volume wel.
 
Pfoe 8kg in hoeveel tijd?
 
vindk best veel maar als je je er goed bij voelt, all good
 
vindk best veel maar als je je er goed bij voelt, all good

Ja de eerste 2 weken ging het hard en was het wel ff raar en onwennig/onprettig. Maar nu heb ik totaal nergens last van... alleen een wat dikker gezicht dan normaal maar dat vind ik niet zo erg... Me vriendin gaat er nog steeds graag op zitten.
 
Oefeningen als side raises, facepulls, rear delt flyes mag ik best naar de 15-20 (of meer) reps gaan. Werkt voor mij beter dan 8-10 reps.
 
Uiteindelijk gaat het inderdaad om TUT! Oefeningen als shrugs, rear delt machine shit, cable side laterals, calf raises etc. doe ik altijd met een dikke 1 of zelfs 2 sec hold/squeeze in de gecontraheerde positie en vervolgens ook een langzame en gecontroleerde negatieve fase. Dus als je mijn TUT eens zou meten als ik 8-10 reps doe, kom je denk ik alsnog rond de 45+ sec per set ofzo, wat waarschijnlijk gelijk staat aan rond de 12-15 "normale" reps.
Ideale uitvoering en het daadwerkelijk voelen van de spier die je traint gaat boven alles imo.
 
Het is vandaag weer maandag dus tijd voor de wekelijkse gewicht-update.

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG

Voel me prima, geen gekke dingen... Als ik mijn logboek erbij pak en mijn huidige lifts vergelijk met die van een maand geleden, kan je toch wel stellen dat de test zijn werk doet. En aangezien ik sterker word kan ik er denk ik ook wel gerust op zijn dat ik groter word.

Wat betreft voeding; had het laatst dus over een verhoging van 400kcal. Heb uiteindelijk besloten om dit nog eventjes (afhankelijk van mijn gewicht enzo) uit te stellen. Ik gain met mijn huidige calorie-intake klaarblijkelijk nog steeds gewicht (0,7 deze week toch erbij) en ik denk niet dat het echt nodig is om elke week nóg meer te gainen. Waarschijnlijk is dat toch alleen maar meer water en vet en daar heb ik niet echt zin in... Ik wil niet sloppy worden.

Mocht ik bijvoorbeeld begin volgende week hetzelfde of zelfs minder wegen, dan lijkt dat me het juiste moment om kcal te uppen. Maar nu dus nog even niet.

Tegen het hongergevoel add ik maar beter wat meer volume aan me meals, wat iemand van jullie me ook al adviseerde. Dank daarvoor!
 
Klein vraagje aan de experts... Sinds vanochtend heb ik last van een jeukende / branderige linker tepel. Beetje raar gevoel, nooit eerder gehad uiteraard.

Nu wilde ik sowieso al mid cycle even estradiol checken, gewoon om een beetje te kijken hoeveel ik aromatiseer op 400mg test wekelijks. Ook met het oog op toekomstige kuren. Ik zit nu halverwege de vijfde week, zou dit een goed moment zijn om even een testje te doen? En ook pas aan de hand daarvan kijken of ik echt iets in me tepels begin te voelen, of of dit gewoon wat gevoeligheid oid is, wat ook gewoon vrij onschuldig kan zijn, zonder dat er gelijk sprake is van gyno oid.

OF gewoon nog even niks doen, en kijken of die "jeuk" morgen ofzo weer weg is... En die bloedtest bijvoorbeeld pas volgende week (week 6, precies op de helft zit ik dan dus) doen.

Ben benieuwd naar jullie mening...
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven