XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik doelde meer op het formaat dan op de prijs. Ik wil perse achterdeuren, redelijk wat vermogen, geen VAG-auto en geen THP-motor, dan is er niet veel keuze. Dan maar een Focus ST :D
 
Ik doelde meer op het formaat dan op de prijs

Ik doelde meer op het totaal plaatje. Sommige kopen een 5 serie als tweede auto... Ik vind het allemaal mooi, een dikke auto is gewoon vet :D
 
Klopt, maar sinds ik kinderen heb vind ik het soms wel lastig om dit soort bedragen aan “mezelf” uit tegeven. Met twee Dacia’s voor de deur zouden we ook overal kunnen komen.
 
Klopt, maar sinds ik kinderen heb vind ik het soms wel lastig om dit soort bedragen aan “mezelf” uit tegeven. Met twee Dacia’s voor de deur zouden we ook overal kunnen komen.

Tsja, dat zijn keuzes die je moet maken. Zolang de kinderen geen plak kaas minder op hun brood hebben en het ze verder aan niks ontbreekt is het goed toch? Als je het nauwelijks betalen kan en de kinderen geen nieuwe schoenen kunnen krijgen als ze stuk zijn ben je niet handig bezig natuurlijk met de aanschaf van zo'n auto. Maar eerlijk gezegd lijk je me niet zo'n persoon en heb je het volgens mij prima voor elkaar schat ik zo in. ;)
 
VAG :kots:

Nee ff serieus, ik vind een golf helemaal niks, een Octavia is Ok en als moet gaat een Leon ook nog wel.
 
Ja, het is een beetje overkill als tweede auto, maar ik geef de Clio RS ook nog een kans al vind ik dat interieur minder en lees en hoor je heel veel negatieve verhalen over de automaat.

Automaat? :dunno:

Megane RS Cup weleens aan gedacht?
Zoek er 1 met een sper en organiseer de volgende DBB-meet bij de Ring :)
 
Ja, het laatste model Clio RS is er alleen als automaat.
https://www.autoweek.nl/auto/73201/renault-clio-rs/

De standaard Megane RS (vorig) model heb ik weleens gereden, fantastisch sturende auto, maar best lelijk en niet als vijfdeurs leverbaar. Het huidige model is wel ok, maar nog te nieuw en dus te duur.
 
Steks
Volvo V60 2.4 D6 en Alfa Romeo Giulietta 1.7 TBi QV vallen ook in die prijsrange.
De Alfa QV kan je met 240pk en 5 deurs ook met een erg lage kilometerstand kopen.
Renault Mégane 1.6 TCe GT is wel als 5-deurs leverbaar met 200pk, ook onder de 20k.
Ford Focus ST ook nog een optie.

De Ford Mondeo ST blijf ik de mooiste van alle opties vinden. Maar wel prijzig als 2e auto.
 
Steks
Volvo V60 2.4 D6 en Alfa Romeo Giulietta 1.7 TBi QV vallen ook in die prijsrange.
De Alfa QV kan je met 240pk en 5 deurs ook met een erg lage kilometerstand kopen.
Renault Mégane 1.6 TCe GT is wel als 5-deurs leverbaar met 200pk, ook onder de 20k.
Ford Focus ST ook nog een optie.

De Ford Mondeo ST blijf ik de mooiste van alle opties vinden. Maar wel prijzig als 2e auto.
Een V60 rijdt (denk ik) niet sportief, toen ik vier jaar gelden voor een auto aan het zoeken was stond de Giulietta QV op eenzame hoogte op mijn shortlist, ik heb in 2 verschillende auto’s een proefrit gemaakt en dat viel heel erg tegen. De Mégane GT (huidige model) vind ik wel een mooie auto, maar is net te duur (het vorige model vind ik niet mooi) en heeft denk ik niet het sportieve onderstel van de RS, maar rijdt als een gewone Renault

De Mondeo ST is mij te groot, de Focus ST maakt op dit moment de grootste kans.

S max met 200pk?

Als mijn vrouw geen SUV had gewild/gehad, dan was zoiets ook zeker een optie gewist als eerste auto.
 
Een S-max is een MPV.
 
Een V60 rijdt (denk ik) niet sportief.....

Daar vergis je je in (naar mijn mening) Tijdens de terugreis van onze zomervakantie in 2017 zijn wij met een leenauto van de ANWB van Italië naar huis gereden dat was een splinternieuwe V60 R-design met een T3 motor (een benzine dus) Maar qua onderstel en stuurgedrag vond ik hem zeer zeker wel sportief te noemen en vond hem zelfs stug voor een standaard volvo. Als ik mijn huidige v70 ermee vergelijk leek die V60 wel net een GTI (daarom heb ik de V70 nu ook verlaagd trouwens, die was gewoon té comfortabel :p)

Overigens zou ik dan geen D6 nemen, is veel gedoe mee en ook dat hybride gebeuren laat wel wat te wensen over, dan kan je beter gewoon een D5 nemen met 215Pk.
 
Ik snap je helemaal, maar het ligt ook aan je referentie denk ik, mijn vorige auto was een Civic Type-R (EP3, de eerste) en nu heb ik een Mini Cooper S die iets verlaagd is, een flinke veerpootbrug heeft van voren, Recaro kuipstoelen en 205/45R17 run-flat banden en dan nog vind ik hem vrij comfortabel.
Sportiviteit zit hem wat mij betreft in de eerste plaats niet in het vermogen, maar in het rijgedrag, helaas denken de autobouwers daar vaak toch anders over zeker als het gaat om “betaalbare” auto’s. Ik maak het mezelf ook wel erg moeilijk met mijn eisen, had ik de ruimte niet echt nodig, dan was ik in mijn mini blijven rijden of was een Toyota GT86 (oid) de opvolger geweest, maar ja, ik kies nu voor gemak en ruimte en dan zoek ik daar de best sturende auto bij.
 
Back
Naar boven