MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    55

Bezoekers in dit topic

  • Iemand een tip hoe ik biefstuk (zacht) kan bakken? Iedere keer is het taai of hard en zit ik heletijd te kauwen kauwen kauwen
    Even aanpakken in de pan (dichtschroeien). Dan in de oven verder laten garen op lage temperatuur. Na oven (niet helemaal laten uitbakken uiteraard) even laten rusten in alu folie. Zo komen de sappen in het vlees vrij. Dan zou je sappig stukje vlees moeten kunnen bekomen. Vergt vooral geduld :)

    Edit: zie nu pas dat er al heel wat soortgelijke reacties zijn
     
    500 voor een oven? Browat.
     
    Perfectie :D

    WP_20190322_23_00_26_Pro.jpg
     
    Iemand een tip hoe ik biefstuk (zacht) kan bakken? Iedere keer is het taai of hard en zit ik heletijd te kauwen kauwen kauwen
    ik zelf ben werkzaam bij Loetje (biefstukrestaurant) wat ik je aanraad is om te beginnen met een goed stukje vlees. Ga voor een stukje ossenhaas. Deze zijn misschien wat prijzig maar zeker zijn geld waard. Laat de ossenhaas op kamertemperatuur komen, bak deze in blue band +- 60 gram per biefstuk. houdt er rekening mee dat dit geen "gezonde" maaltijd meer is:brew:. Verder is het belangrijk je biefstuk aan 2 kanten dicht te schroeien op hoog vuur, daarna het vuur laag en zorgen dat de jus niet te heet wordt. Bak de ossenhaas tot de juiste "cuisson". Als laatste zou je de biefstuk eventueel kunnen laten rusten in aluminium folie (houdt er rekening mee dat de biefstuk hierdoor door kan garen.) overigens is het zo dat een stukje ossenhaas ook na lekker mals is als je deze grilt en daarna in de oven doorgaard! er zijn veel mogelijkheden, het gaat voornamelijk om het stukje vlees dat je kiest.
     
    ik zelf ben werkzaam bij Loetje (biefstukrestaurant) wat ik je aanraad is om te beginnen met een goed stukje vlees. Ga voor een stukje ossenhaas. Deze zijn misschien wat prijzig maar zeker zijn geld waard. Laat de ossenhaas op kamertemperatuur komen, bak deze in blue band +- 60 gram per biefstuk. houdt er rekening mee dat dit geen "gezonde" maaltijd meer is:brew:. Verder is het belangrijk je biefstuk aan 2 kanten dicht te schroeien op hoog vuur, daarna het vuur laag en zorgen dat de jus niet te heet wordt. Bak de ossenhaas tot de juiste "cuisson". Als laatste zou je de biefstuk eventueel kunnen laten rusten in aluminium folie (houdt er rekening mee dat de biefstuk hierdoor door kan garen.) overigens is het zo dat een stukje ossenhaas ook na lekker mals is als je deze grilt en daarna in de oven doorgaard! er zijn veel mogelijkheden, het gaat voornamelijk om het stukje vlees dat je kiest.

    Vorige week nog eens lekker loco gegaan.
    Rubia, angus en blauw-wit. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator:
    Vlaamse stoverij voor vanavond.

    WP_20190324_07_20_54_Pro.jpg


    Verse rode kool met appeltjes

    WP_20190324_07_20_23_Pro.jpg


    Lunch salades, de kip zit onderaan :p

    WP_20190324_08_35_30_Pro.jpg


    WP_20190324_08_36_01_Pro.jpg


    Kip met wokgroenten, pre workout voor di/wo.
    Bij de ene helft komt nog 25gr zilvervliesrijst, bij de andere helft 200gr bloemkoolrijst.

    WP_20190324_07_20_19_Pro.jpg
     
    Ziet er lekker, vooral het stoofpotje.

    Waarom doe je de kip onderaan? Je hebt je kip liever sompig?

    Haha nee, normaal ligt het bovenaan maar moest allemaal wat snel gaan vandaag. Kip voor salade en wok samen gebakken, nog eens gewogen en verdeeld en dan maar de rest erop gedaan...

    Oh en Vlaamse stoverij is niet zomaar een stoofpotje hé! Das een ware delicatesse :P
     
    Alleen als je een slechte kwaliteit hebt zal dit ook niet werken :o
    Dit! Er gaat niets boven kwaliteits biefstuk, ik heb de mijne graag goed doorbakken en hoe hard ik ze ook bak, ze blijven lekker mals terwijl minder kwalitatief vlees gelijk taai wordt.
     
    Haha nee, normaal ligt het bovenaan maar moest allemaal wat snel gaan vandaag. Kip voor salade en wok samen gebakken, nog eens gewogen en verdeeld en dan maar de rest erop gedaan...

    Oh en Vlaamse stoverij is niet zomaar een stoofpotje hé! Das een ware delicatesse :P

    ha, mealpreps gaan hier ook altijd snel hoor, doe mijn preps terwijl ik brood voor de kids en ega smeer (makkelijk punten scoren), ben nog geen 10 minuten kwijt aan alles samen. Levert wel sompige kip op omdat ik doordeweeks de wok gebruik voor het koken van rijst, garen van kip en groente en het dan nog even samen roerbak. Was enkel benieuwd of het bewust was. Zal in het vervolg oppassen met het generaliseren van vlaamse stoverij :)
     
    • Like
    Waarderingen: Bubs
    Back
    Naar boven