MuscleMeat

Galen

Bezoekers in dit topic

Wat is jouw mening over er zijn 'honderden' genders zoals de dag van vandaag vaak gepreached wordt?
 
Wat is jouw mening over er zijn 'honderden' genders zoals de dag van vandaag vaak gepreached wordt?
Kun je iets meer specifiek zijn?
 
Hoe weet je dat je niet dezelfde of betere resultaten met squats erbij zou hebben gehaald?

Dat je geen PL ambities hebt betekend niet dat squats voor bijna iedereen niet een betere allround oefening is. Ik ken geen enkel serieus trainingsschema die de leg press boven de squat verkiest. Dus tenzij je structurele problemen hebt die squats echt onmogelijk maken zouden squats altijd voorrrang moeten hebben boven leg presses. Daarmee zeg ik niet dat legpresses niet waardevol kunnen zijn voor hypertrofiewerk of gewoon extra volume met minder core belasting.

Dus die 'serieuze trainingsschema's' zijn volgens jou de enige waarheden en alles wat daarvan afwijkt werkt niet? ???
 
Dus die 'serieuze trainingsschema's' zijn volgens jou de enige waarheden en alles wat daarvan afwijkt werkt niet? ???
Hier in de basic fit is de jungle press erg populair onder een bepaalde doelgroep en zwieren en zwaaien in de klimrekken
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ach ja de eeuwige discussie wat beter is :p

Wetenschap heeft inmiddels aangetoond dat Squats te prefereren vallen boven de Legpress voor algehele progressie. Daar is geen speld meer tussen te krijgen, of de verschillen dusdanig groot zijn dat het echt uitmaakt, mwoah dat valt gelukkig wel mee. Anders was ik ook een Spongebob geweest inmiddels na 2 hernia's en onmogelijk nog kunnen squatten.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ach ja de eeuwige discussie wat beter is :p

Wetenschap heeft inmiddels aangetoond dat Squats te prefereren vallen boven de Legpress voor algehele progressie. Daar is geen speld meer tussen te krijgen, of de verschillen dusdanig groot zijn dat het echt uitmaakt, mwoah dat valt gelukkig wel mee. Anders was ik ook een Spongebob geweest inmiddels na 2 hernia's en onmogelijk nog kunnen squatten.
Wat is dan "algehele progressie" in deze context? Kan me idd voorstellen dat totaal VVM winst bij squats vs leg press hoger ligt, Je spreekt immers meer spiergroepen aan. Puur voor hypertrofie van de quads zou ik misschien nog wel eerder neigen naar een leg press omdat je niet of minder beperkt wordt door leverages, techniek (form breakdown) of een andere beperkende factor (of spiergroep) waardoor je niet verder kunt terwijl je quads bij wijze van spreke nog wel 4 reps hadden gekund.
 
Wat is dan "algehele progressie" in deze context? Kan me idd voorstellen dat totaal VVM winst bij squats vs leg press hoger ligt, Je spreekt immers meer spiergroepen aan. Puur voor hypertrofie van de quads zou ik misschien nog wel eerder neigen naar een leg press omdat je niet of minder beperkt wordt door leverages, techniek (form breakdown) of een andere beperkende factor (of spiergroep) waardoor je niet verder kunt terwijl je quads bij wijze van spreke nog wel 4 reps hadden gekund.

Algehele progressie is in deze de totale kracht en/of de totale winst aan vvm. Daar wint de Squat het van de Legpress. Als je zaken gaat extrapoleren dan zie je inderdaad dat de Leg Press op andere vlakken weer beter kan scoren. Maar per saldo, als we spreken over het totale plaatje, dan wint de Squat.
 
Mijn conclusie is: doe ze beide, maar doorgaans squats voor leg presses. :D
 
Hoe ziet jouw leg training eruit? Of wat vind je een goede leg training zonder squats?
 
Wat is je uiteindelijke doel met je boeken etc?
 
Wat is je uiteindelijke doel met je boeken etc?
Geen specifiek doel anders dan het samenvatten van informatie en deze delen. Hoop daarmee bijgevolg dat wat minder mensen in de bekende 'broscience' trappen.
 
Squatten geneest kanker, leg pressen niet. Dat dan weer wel.
Alleen genezen, niet voorkomen? Dan heb ik er nog geen reet aan. Kan ik ook voor iemand anders squatten? :thinking:
 
Lieve Galen,

Ik heb mijn jaarlijkse bloedtest gedaan en ben niet tevreden over de resultaten. Mijn totale testosteron ligt net boven 500 (ik ben 36 dus dat vind ik ok). Hetgeen me wat tegenvalt is mijn SHBG waarde: die is 47,8.

Zijn er manieren om op natuurlijke wijze SHBG te verlagen of is deze waarde gewoon normaal?

Van je lieve kapoen,
Tidus
 
Lieve Galen,

Ik heb mijn jaarlijkse bloedtest gedaan en ben op zich niet tevreden over de resultaten. Mijn totale testosteron ligt net boven 500 (ik ben 36 dus dat vind ik ok). Hetgeen me wat tegenvalt is mijn SHBG waarde: die is 47,8.

Zijn er manieren om op natuurlijke wijze SHBG te verlagen of is deze waarde gewoon normaal?

Van je lieve kapoen,
Tidus
Normale waarde en alles wat je SHBG zou verlagen heeft uiteindelijk geen effect op de vrijetestosteronconcentratie: die blijft (na een korte periode van 'correctie') hetzelfde.
 
Mijne was 62,5 voor ik startte.
 
Back
Naar boven