MuscleMeat

Biceps groeien niet vanwege te sterke voorarmen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dan verpest je alleen je hefboom maar de druk blijft zowel op brachi als bicep toch?
 
Beetje raar topic maar ik voel geen enkele oefening in mijn biceps, alleen voorarmen, zelfde geldt voor spierpijn. Nu heb ik mijn voorarmen en bovenarmen flexed opgemeten en mijn bovenarmen zijn slechts 2cm groter (en dit is inclusief triceps dus die ik persoonlijk wel gewoon normaal van size vind). Heb al geprobeerd mijn polsen in andere posities te houden bij curlen/chin-ups of een beetje meer te ontspannen maar no luck.

Beetje jammer want ik zou graag meer biceps size willen, train al 10+ jaar overigens. Iemand ideeen?
up the tren
 
Bij mij hebben veel compound oefeningen gewerkt in plaats van isolatie.. Maar dat zal ook wel per persoon verschillen I Guess..
 
Niet overdreven hard in de stang knijpen en met je pinken het gewicht tillen zorgt bij mij voor betere activatie. Verschilt uiteindelijk ook per persoon en aanleg voor biceps, de een groeit al als kool op alleen compounds de ander moet legio aan oefeningen doen.
 
Heb je al eens incline curls geprobeerd met wat extra focus op supinatie bovenaan?
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Ik vind preacher curls met dumbbells de beste oefening voor biceps. Je kan je maximaal focussen doordat je maar met 1 arm doet en cheaten is niet mogelijk. Beste isolatie-oefening voor biceps die ik kan bedenken en tevens in elke gym uit te voeren.

Daarna zou ik nog een straight bar curl of ez-bar curl doen met je rug en ellebogen tegen een muur leunend. Ook hier kan je niet cheaten en MOET je je biceps wel gaan voelen omdat je ze net geisoleerd hebt met preacher curls.
 
Wat versta jij onder "cheaten"?
 
Ik vind voelen een vaag begrip. Voelen zegt weinig. Kan zonder iets voelen groeien, kunt ook niet groeien terwijl je veel voelt. Genoeg volume, rust, belasting en voeding zou in principe moeten leiden tot groei, constante hoeveelheid spiermassa en/of beperkt verlies op oudere leeftijd. Of het ligt aan de uitvoering.
 
Je elleboog naar voren brengen en zodoende je front delts activeren

Dat noem ik je ellebogen naar voren brengen zodat de bi-articulaire biceps ook vanaf de schouder verkort maw de beste vorm om de biceps in alle flexie functies te trainen en dus optimaler dan je bovenarm stil te houden.

Begrijp ook niet goed waarom je aan de ene kant zeg dat er thv de schouder geen beweging zou mogen zijn terwijl je aan de andere kant oefeningen die de biceps van de schouder verkort houden zoals preachercurl aan raad?
 
Dat noem ik je ellebogen naar voren brengen zodat de bi-articulaire biceps ook vanaf de schouder verkort maw de beste vorm om de biceps in alle flexie functies te trainen en dus optimaler dan je bovenarm stil te houden.

Begrijp ook niet goed waarom je aan de ene kant zeg dat er thv de schouder geen beweging zou mogen zijn terwijl je aan de andere kant oefeningen die de biceps van de schouder verkort houden zoals preachercurl aan raad?

Oeff, nou daar heb je me :(

Ik bedoelde gewoon dat mensen vaak curls doen en daarbij hun borst niet vooruit puilen en schouders naar achter rollen, maar op een vage manier de movement initieren met een soort front raise beweging. Als je je elleboog vast hebt op een preacher bench is dit niet mogelijk.
 
Ja ik vind dit ook een pareltje. Hoe groot zijn je onderarmen en je biceps qua omvang?

40.5 en 42.5

Brachioradialis is idd maar een heeeel zwakke elleboog flexor.

hoe voer je je biceps oefeingen uit? Brachialis is nl ook een heel sterke flexor en kan de rol van de biceps bij flexie domineren waneer de onderarm (semi)geproneerd is.

Ik voer ze de laatste tijd gewoon 'normaal' uit, ik heb het met losse pols geprobeerd maar kan bijna niets curlen tenzij ik in de dumbbell knijp en dan voel ik helemaal niets
 
Ben geen expert, maar ga ervan uit dat deze fouten niet gemaakt worden? Was bij mij soms wel het geval.
 
Dat laatste is dat echt iets? Non responders?
 
anderehalve minuut gekeken en zijn "fouten" zorgen juist voor optimaal gebruik van de biceps.

Ellebogen naar voren: zie het verhaal hierboven https://forum.bodybuilding.nl/topic...-sterke-voorarmen.421232/page-2#post-10191741
Aanspannen trapezius: aangezien je armen ahw aan je schouders hangen is het juist aan te raden de trapzius aan te spannen (nee, je moet er geen shrug van maken)
Voorarm: zie het verhaal hierboven mbt brachioradialis.

rest van z'n verhaal daarna niet meer de moeite genomen om te kijken.
 
Dat laatste is dat echt iets? Non responders?


Non responders zijn meestal mensen bij wie de niet reagerende spiergroep voornaamlijk uit slowtwich vezels bestaat. Dit zijn de mensen die relatief gezien een lage 1RM hebben maar wel heel veel reps aan kunnen met 80% hiervan. Dit in tegenstelling tot de meer fasttwich mensen die relatief gezien een hoge 1RM hebben maar hier meestal maar een beperkt aantal reps mee kunnen (zoek eens op de 80% theorie)

Edit: lees dit eens door http://timinvermont.com/fitness/split.htm
 
Laatst bewerkt:
anderehalve minuut gekeken en zijn "fouten" zorgen juist voor optimaal gebruik van de biceps.

Ellebogen naar voren: zie het verhaal hierboven
Nogmaals ik ben nog net geen leek en leer hier ook, maar bekijk de video rond 5:00. Armen naar voren zorgt voor meer nadruk op de korte biceps. Als de armen achter de lichaam geplaatst zijn wordt er meer nadruk gelegd op de lange bicep. Dit is omdat de full ROM gebruikt wordt dankzij hyperextension.
Het klopt volgens mij ook dat in beide posities de brachi beter aangesproken wordt. Echter niet de beste om ze te “isoleren”, zover dat kan.
Zie 2:22. Hammer curls en rustig laten zakken helpt beter.

Abstract
Activities of the elbow flexors during supination and pronation of the forearm in a normal human volunteer were studied by an electromyography (EMG). The volunteer performed the movement slowly or quickly holding elbow flexion at various angles with or without a load. The biceps brachii showed an increase and a decrease of EMG activities during supination and pronation, respectively. The brachialis and brachioradialis showed a reduction and an increment of EMG activities accompanied by an increase and a decrease of EMG activities in the biceps brachii, respectively.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/7570586/
Het kan best zijn dat er te weinig participanten zijn gebruikt om andere onderzoeken te kunnen ontkrachten, maar misschien kan je je antwoord nader onderbouwen? We leren allemaal graag hier.
 
Non responders zijn meestal mensen bij wie de niet reagerende spiergroep voornaamlijk uit slowtwich vezels bestaat. Dit zijn de mensen die relatief gezien een lage 1RM hebben maar wel heel veel reps aan kunnen met 80% hiervan. Dit in tegenstelling tot de meer fasttwich mensen die relatief gezien een hoge 1RM hebben maar hier meestal maar een beperkt aantal reps mee kunnen (zoek eens op de 80% theorie)

Edit: lees dit eens door http://timinvermont.com/fitness/split.htm
Begeef me nu echt nog op onbekend terrein, maar zijn onderarm bestaat door zijn verleden nu voornamelijk toch uit fast twich vezels? Zou best wel eens de oorzaak van zijn probleem kunnen zijn.

Ps best interessant
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt niet het geval, mijn voorarmen zijn zeer sterk, ik verwacht dat het juist het tegenovergestelde is aangezien ik in de eerste ~5 jaar bijna geen biceps isolation gedaan heb, maar wel forearm isolation (ging door een periode waar ik erg fan was van armpje drukken en bouldering). Ik vermoed dat mijn voorarmen het overnemen, als ik een curl doe (voor mijn lichaam of achter mijn lichaam maakt niet uit) of een chin-up voel ik echt mijn brachioradialis werken en compleet niets in mijn biceps. Als ik veel reps doe krijg ik wel een pomp in mijn biceps overigens, maar dit concentreert zich dan weer meer bij de insertion van de brachialis en niet echt hogerop bij de biceps.
Heb je onderstaande tips al geprobeerd? Zou de reps ook verhogen en vooral goed op je biceps focussen. Zijn zat onderzoeken te vinden over ‘mind to muscle’.
Als reps verhogen niet werkt dan zou ik het een tijdje verlagen en weighted chin ups gaan doen.

Je zal verder vooral consistent op zoek moeten gaan naar wat voor jouw werkt, maar dit zou mijn aanpak zijn als ik jouw verhaal lees.
Doe een drag curl. Als je dan nog je onderarmen gebruikt, Schwarzeneggertje kan 8x80kg hammer curlen, vraag hem om tips

Heb je al eens incline curls geprobeerd met wat extra focus op supinatie bovenaan?
 
Thanks voor het advies iedereen, ik zal eens een tijdje met wat hogere reps trainen en wat meer op supination letten (alhoewel zowel mijn pronator als supinators zeer goed ontwikkeld zijn vanwege arm wrestling history)
 
Back
Naar boven