XXL Nutrition

TRT op eigen initiatief (week 8)

Bezoekers in dit topic

Ik zag dus youtube filmpjes van gasten op trt die wel groot werden. Het leek me dus een win win situatie wat de verbonden risico's voor mij schappelijk maakte om de sprong te wagen. Nu lijkt het zonder de spiergroei een win lose situatie.

Ano_54321 had het al gezegd dat spiermassa niks gaat uitmaken of je in de upper range zit of midden zolang je binnen de referentie zit, en ik begin daar nu echt in te geloven.
Wat die gasten in dat filmpje mss (wrs)deden is veel meer dan een TRT dosis nemen.
500 mg test ofzo ipv 125 de week.

Als je test wat te laag staat en die komt dan met TRT in de normale ranges gaat het niks doen aan spiermassa.

Als je helemaal geen test aanmaakt en je komt dan op een normaal niveau dan kan het wel wat spiermassa opleveren. Maar je zal er geen arnold van worden.
 
Wat die gasten in dat filmpje mss (wrs)deden is veel meer dan een TRT dosis nemen.
500 mg test ofzo ipv 125 de week.

Als je test wat te laag staat en die komt dan met TRT in de normale ranges gaat het niks doen aan spiermassa.

Als je helemaal geen test aanmaakt en je komt dan op een normaal niveau dan kan het wel wat spiermassa opleveren. Maar je zal er geen arnold van worden.

Bedankt voor je reacties. Lijkt me HPTA restart op iets? Had het van een t nation forum lid genaamd KSman. Hij lijkt wel te weten waar die het over heeft.
 
Ano_54321 had het al gezegd dat spiermassa niks gaat uitmaken of je in de upper range zit of midden zolang je binnen de referentie zit, en ik begin daar nu echt in te geloven.

Als je trt doet zoals het hoort (binnen natuurlijke referentiewaarden) dan zal verschil in spiergroei idd miniem zijn tussen lower mid range of upper range.

Veel gasten gebruiken echter 250 mg (of nog meer) per week en noemen dat trt. Tjah, logisch dat je dan spiermassa gaan aanzetten :o

Succes met je herstel!
 
Als je trt doet zoals het hoort (binnen natuurlijke referentiewaarden) dan zal verschil in spiergroei idd miniem zijn tussen lower mid range of upper range.

Veel gasten gebruiken echter 250 mg (of nog meer) per week en noemen dat trt. Tjah, logisch dat je dan spiermassa gaan aanzetten :o

Succes met je herstel!

Heb er hier op dbb 300 mg /week TRT horen noemen. :rolleyes:
 
Ik zag dus youtube filmpjes van gasten op trt die wel groot werden. Het leek me dus een win win situatie wat de verbonden risico's voor mij schappelijk maakte om de sprong te wagen. Nu lijkt het zonder de spiergroei een win lose situatie.

Ano_54321 had het al gezegd dat spiermassa niks gaat uitmaken of je in de upper range zit of midden zolang je binnen de referentie zit, en ik begin daar nu echt in te geloven.
Ik hoop dat je hiervan een beetje heb geleerd dat je in de toekomst een stuk minder naïef moet zijn.

Nou ja, je hebt het geprobeerd, hielp dus niet.
 
De reden van mijn update:

HPTA restart protocol
Week 1 tot 4: HCG 250iu om de dag
Week 5 tot 8: Nolvadex 20mg om de dag

Goed? Graag jullie mening hierover
Nee, hCG hoogstwaarschijnlijk wat te laag, liever clomifeen dan tamoxifen (tenzij je gynecomastie hebt ontwikkeld of hier bijzonder gevoelig voor bent), er is geen reden om een maand te wachten voordat je met een SERM start en in de praktijk is het denk ik handiger om dagelijks je SERM te nemen i.p.v. om de dag. Tijdsduur laat je verder afhangen van bloedresultaten, niet van een van tevoren vastgesteld arbitrait aantal weken.
 
Ik zag dus youtube filmpjes van gasten op trt die wel groot werden. Het leek me dus een win win situatie wat de verbonden risico's voor mij schappelijk maakte om de sprong te wagen. Nu lijkt het zonder de spiergroei een win lose situatie.

Ano_54321 had het al gezegd dat spiermassa niks gaat uitmaken of je in de upper range zit of midden zolang je binnen de referentie zit, en ik begin daar nu echt in te geloven.

Is het niet gewoon zo dat je eigenlijk gewoon aan de Test wil om de spiermassa? Niet eens aanvallend bedoeld.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Probeer je libido, lusteloosheid, slaperige bui op te lossen door bijvoorbeeld een keto dieët. Dat heb mij echt geholpen en gemotiveerd dat ik het zonder TRT kan!
Bullshit. Je bent pas gestopt, hoe kan je dat nu weten. Keto zal dat zeker niet oplossen. Binnen een paar weken ben je weer zoals vroeger voor je met TRT begon.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Klopt, klinkt heel raar, maar ik heb naast de symptomen ook de wens gehad resultaten te boeken met trainen. En zelfs met cycles en trt heb ik geen resultaten geboekt omdat ik einde iedere avond me vol zat te vreten aan chocola, koek, chips etc. Dacht voor de grap keto te proberen en eindelijk begin ik resultaten te zien! Ik hoop dat ik na het stoppen van mijn TRT resultaten zal blijven boeken en er zijn gevallen die beweren met het dieët ook de andere symptomen hebben opgelost. Nogmaals, ik wil niet teveel met mijn natuurlijke productie spelen, ik ben bereid weer terug te gaan naar me zure leven van ervoor. Ik heb me keto als motivatie. Mocht het niet lukken kan ik altijd nog terug naar de naald.
Keto ??? Naieve kerel. En dan wat verder in een ander bericht: Youtube.
 
Keto ??? Naieve kerel. En dan wat verder in een ander bericht: Youtube.

Ben zeker naief, en zal ook zeker qua libido en energie terugvallen naar van voor TRT, brainfog, depressie, hele mikmak. Klopt, het is niet reëel om te stellen dat een keto dat allemaal gaat/kan oplossen. Het is momenteel het enige lichtpunt die mij motiveert dat ik weer tegen het leven kan zonder een naald. Ben nu 32. Vind het niet zo een slecht idee. Heb geen primair of secundair hypogonadisme ik zit alleen aan de lage kant. En ik blijf het zeggen: ik wil nog meerdere kinderen. Dan ben ik maar tot me 40ste naar de klote dan heb ik maar eens in het half jaar zin in seks. Fuck it. Soms moeten we gewoon dingen accepteren in het leven.
 
Is het niet gewoon zo dat je eigenlijk gewoon aan de Test wil om de spiermassa? Niet eens aanvallend bedoeld.

Helaas heb de andere symptomen wel degelijk. Maar als ik moet kiezen tussen een echte cycle en werkelijke groei (met slechte quality of life) tegenover een goede quality of life zonder spiergroei (en hogere kans op dode spermaproductie t.o.v. een cycle van 6 weken winnie bv), dan kies ik liever een cycle. Met de ervaringen die ik op heb gedaan.

Voor de lezer die er wat aan heb: dit was dus mijn vallen en opstaan sinds 2017. Take of it what you will.
 
Ben zeker naief, en zal ook zeker qua libido en energie terugvallen naar van voor TRT, brainfog, depressie, hele mikmak. Klopt, het is niet reëel om te stellen dat een keto dat allemaal gaat/kan oplossen. Het is momenteel het enige lichtpunt die mij motiveert dat ik weer tegen het leven kan zonder een naald. Ben nu 32. Vind het niet zo een slecht idee. Heb geen primair of secundair hypogonadisme ik zit alleen aan de lage kant. En ik blijf het zeggen: ik wil nog meerdere kinderen. Dan ben ik maar tot me 40ste naar de klote dan heb ik maar eens in het half jaar zin in seks. Fuck it. Soms moeten we gewoon dingen accepteren in het leven.

Met zo'n slappe piemol moet je wel een vrouw weten te vinden / behouden die ook nog meerdere kinderen met jou wil. Gaat niet makkelijk zijn denk ik zo :rolleyes:
 
Klopt, het is niet reëel om te stellen dat een keto dat allemaal gaat/kan oplossen. Het is momenteel het enige lichtpunt die mij motiveert dat ik weer tegen het leven kan zonder een naald.
Wat heeft dat ketodieet daar nu mee te maken. Een gezonde, evenwichtige voeding in combinatie met een sportieve leefstijl heb je nodig als motivatie.
 
Met zo'n slappe piemol moet je wel een vrouw weten te vinden / behouden die ook nog meerdere kinderen met jou wil. Gaat niet makkelijk zijn denk ik zo :rolleyes:

Hahaha gast geloof me ergens gaandeweg wanneer je kinderen heb (wij hebben er al een) is een slappe lul de minste van je zorgen. Seks leven (als je niet vreemd gaat) kan zwaar tegenvallen. Kan me voorstellen dat sommige mannen moeite hebben om dit te accepteren. Want ik was er een van. Dan gaan we aan de TRT, om ons kunstmatig nog steeds alpha te voelen. Mja, dat is mijn ervaring.
 
Hahaha gast geloof me ergens gaandeweg wanneer je kinderen heb (wij hebben er al een) is een slappe lul de minste van je zorgen. Seks leven (als je niet vreemd gaat) kan zwaar tegenvallen. Kan me voorstellen dat sommige mannen moeite hebben om dit te accepteren. Want ik was er een van. Dan gaan we aan de TRT, om ons kunstmatig nog steeds alpha te voelen. Mja, dat is mijn ervaring.

Wow... Goed verhaal wel.
 
Hahaha gast geloof me ergens gaandeweg wanneer je kinderen heb (wij hebben er al een) is een slappe lul de minste van je zorgen. Seks leven (als je niet vreemd gaat) kan zwaar tegenvallen. Kan me voorstellen dat sommige mannen moeite hebben om dit te accepteren. Want ik was er een van. Dan gaan we aan de TRT, om ons kunstmatig nog steeds alpha te voelen. Mja, dat is mijn ervaring.
Ik denk dat dit erg persoonlijk is.

Als je kleine kinderen in huis hebt en allebei een fulltime baan dan is het druk. Dan moet je offers maken. Soms is dat de gym skippen en soms zelfs wel een keertje seks. Kan gebeuren, gaat ook weer over.

Jouw hele verhaal klinkt me toch meer als een depressie of zoiets. Kan je “lage” T niet een uitvlucht zijn om daar niet mee te hoeven dealen? Een burn-out of depressie kan vaak als een persoonlijk falen voelen, en dat is soms hard te verkroppen.

Ik zou toch eens kijken of er geen andere oplossingen zijn. Praat met je partner, praat erover met iemand ie je vertrouwd. Zoek eventueel professionele hulp.
 
Back
Naar boven