AndroidHealthClinic

TRT

Bezoekers in dit topic

Update diabetes,chol en lever.

Net bij de endocrinoloog geweest.

Mn gemiddelde suiker van 3 maanden was 5.8
Prediabetes vanaf 6.

Geen prediabetes maar moet me wel aan mn dieet houden en om de 6 maand nog eens controleren. Kan gelijk met mn bloedafname voor de TRT behandeling.

Mijn nuchtere suiker was 127.
Prediabetes vanaf 126.

De endo kan niet verklaren waarom mn gemiddelde van 3 maand zegt geen prediabetes en mn glucose nuchter zegt van wel.

Metingen met glucosemeter gaven vaak tot 150 nuchter weer.

In september nog eens bloed prikken.

Mn pancreas werkt nog goed. Dus ik maak zelf nog genoeg insuline aan.
Al zeker geen type 1.

Op dit moment zegt endo nog geen prediabetes. Maar ze kan de hoge waarde wel niet verklaren.
Vaak staat mn suiker nuchter goed tijdens bloedafnames.
"Gelukkig"deze keer niet zodat die waardes mijn waardes via de glucosemeter kunnen staven.
Anders had er niks aan de hand geweest volgens de endo.

Vandaag ook bloed laten nemen om te zien of mn hoge chol. niet genetisch is.
Trygliceriden zitten iets te laag.
Maar mn slechte chol te hoog. Ondanks een goed diet en veel beweging.

Verhoogde leverwaardes:
Lever op zich werkt goed.
Verhoging leverwaardes waren nog niet zo hoog om onrustwekkend te zijn.
Die verhoging ziet ze vaak bij pijnstillers of alcohol gebruik.

Heb die periode pijnstillers genomen.


Volgende bloedafname zien of het dan terug gezakt is.
 
Laatst bewerkt:
T is allemaal dus nog niet echth duidelijk... Maar in ieder geval geen diabetes type I...

Verhoogde leverwaardes kunnen inderdaad van pijnstilling komen. (alcohol lijkt me bij jou niet het geval ...)
Maar eer ze echt ongerust worden over verhoogde leverwaardes moet je toch wel denken aan 5-10x de maximale waarde.
En dan nog kunnen ze lang niet altijd een verklaring vinden.

Dus je moet gewoon zo doorgaan en bij de volgende bloedafname weer overleg?

SUcces en sterkte iig.
 
T is allemaal dus nog niet echth duidelijk... Maar in ieder geval geen diabetes type I...

Verhoogde leverwaardes kunnen inderdaad van pijnstilling komen. (alcohol lijkt me bij jou niet het geval ...)
Maar eer ze echt ongerust worden over verhoogde leverwaardes moet je toch wel denken aan 5-10x de maximale waarde.
En dan nog kunnen ze lang niet altijd een verklaring vinden.

Dus je moet gewoon zo doorgaan en bij de volgende bloedafname weer overleg?

SUcces en sterkte iig.

Diabetes is het al zeker niet omdat diabetes vanaf 6.5 is.

Maar volgens endo ook geen prediates daar mn waarde 5.8 was.
Mn glucose nuchter viel wel net binnen prediabetes gebied. 127 was mn waarde en prediabetes nuchter is boven 126.

Moet gewoon verder doen met mn dieet.
En wachten op de volgende bloedproef in september.
En die kan dan terug lager zijn. Tijdje terug had ik nuchter 85.
Dan zal de endo wrs zeggen. Alles ok.
Terwijl bij de metingen met mn glucosemeter ik 80% van de metingen boven de 126 zat.
Zelfs tot 221. Die hoge metingen waren wel uitzonderlijk. Maar toch.
En ik had voor het prikken niet met mn handen in ne pot honing gezeten :D

Zal dus 2 x per jaar mn gemiddelde waarde laten bepalen.

En dan zullen we ook zien of mn hoge chol genetisch is.
Daar heb ik vandaag bloed voor laten nemen.
 
Nog eens een update:

Mn gemiddelde suikerwaarde van 3 maand is gezakt van 5.8 naar 5.6. Zonder medicatie.

Prediabetes vanaf 6.0

De hooge waardes smorgens heb ik nog. Maar geen uitschieters meer van boven de 150.

110 a 140 meestal. Wat nog te hoog is nuchter en waarvoor de endoctinoloog geen verklaring heeft.

TRT gaat goed. Ref waarde labo 200 a 600. Ik zat op 430. Prog,estra,oestro niet verhoogd.

Chol nog steeds te hoog. Terwijl mn voeding vrij clean is en ik veel beweeg.
Het is geen genetische aandoening.
Endo wil me nog niet aan de statines. Heb geen overgewicht,beweeg veel. Ze vind het op dit moment de neveneffecten van die medicatie niet waard.

Nu de 24e weer een volledig labo laten prikken.

Ondertussen al 1 j tenniselleboog. Alles wat mogelijk is in Be al gedaan.
Nsaid,kiné,shockwave,cortisone inspuiting,PRP therapie. Geen resultaat.

30 jan afspraak chirurg. Zien wat die zegt. Zal operatie worden.

Tb500 en bpc 157 jammer genoeg niet mogelijk in Be.
 
Probleem bij mij is dat ik er 14j geleden al aan geopereerd ben geweest. En het toen nooit 100% hersteld is.
En door een polsoperatie is de beweeglijkheid van mn pols enorm beperkt waardoor de kiné veel zaken niet kon toepassen.

Kan je wel nog masturberen met deze minder bewegelijke pols?
 
Update:

Test stond op 266 vorige keer 460.

Iets boven ref waarde nu.

Had 1u na de inname van mn capsule al bloed laten nemen.
Toen ik op 460 zat was dit 4u. Na de inname hiervan.

Kan mss liggen aan tijd tss inname en bloedafname.
Volgende keer weer eens 4u tss laten.

Mn eigen testaanmaak functioneerd nog steeds.


Update glucose probleem.

Mn gemiddelde suiker waardes (gemiddelde over 3 maand) te bepalen door één enkele bloedafname stond op 5.6
Goed resultaat. Prediabetes vanaf 6.
Mn waardes nuchter smorgens zijn nog steeds licht
Verhoogd.En nog steeds te hoog.
Maar niet meer zo hoog als 1j geleden.Eerder tss de 110 en 130. Wat nog te hoog is.
Maar niet meer zoals int begin 115 a 150 en uitschieters van 170 a 220.

Hiervoor heeft de endo nog steeds geen verklaring.

Maar de gemiddelde waardes zijn de belangrijkste.die zitten goed.
Laat die nu elke 3 maand controleren samen met mn labo ivm trt.

Midden april elleboog operatie.

Macrocalcificatie en peesontsteking.kalkbolletje ter grootte van de punt van mn pink.
Kalk verwijderen en pees release.

Shockwave,kiné,prp ,nsaid en cortisone deden niets voor mij.
 
Ivm TRT geen updates. Morgen bloedafname.

Wel update ivm mn elleboogprobleem.

Ben woensdag onder het mes gegaan. Plaatselijke verdoving. Smorgens binnen,savonds buiten.

Zit nu nog in een open gips. Deze mag er morgen af.

Pees release + verwijderen kalk.

Stuk kalk was groter dan te zien was op de foto.
Vandaar ook die bult op mn elleboog.

Over weekje draadjes eruit. En 3 weken na de operatie beginnen met kiné.

Ik mag vanaf morgen beginnen met mobiliseren van de arm.
Geen idee wat ik mag en niet mag doen. Heb de chirurg niet meer gezien na de operatie.

20200708_151555.jpg
20200708_151535.jpg
 

Bijlagen

  • 20200708_151551.jpg
    20200708_151551.jpg
    67 KB · Weergaven: 181
:eek:
Das een aardig stuk... Hoop dat t snel hersteld en je van de pijn en klachten af zal zijn.
Sterkte.
 
:eek:
Das een aardig stuk... Hoop dat t snel hersteld en je van de pijn en klachten af zal zijn.
Sterkte.
Groter dan de chirurg had gedacht. Vandaar dat ik het meegekregen heb als souvenir :)
 
Lijkt wel kauwgom haha. Hoe voelt het nu?
 
Lijkt wel kauwgom haha. Hoe voelt het nu?
Voorlopig zit ik nog in de gips. Het is pijnlijk maar het is uit te houden. Ben gestopt met pijnstillers.

Morgen mag de gips eraf.

Het zal wel een lang herstel zijn. Langer dan normaal omdat ik op die plek 14j geleden al eens geopereerd geweest ben.

Hopelijk is pijnvrij trainen over een 6tal maand weer mogelijk. Voor zover dat mogelijk is na 8 operaties ,bulging, en scoliose. :D
 
Laatst bewerkt:
UPDATE: ivm mn suiker en TRT

mn gemiddelde suiker van 3 maand hemoglobine A1c is 5.5 (prediabetes vanaf 6) ik ben van 5.8 naar 5.6 en nu naar 5.5 gezakt.
Tevreden over het resultaat.
mn glucose nuchter is 102. waarde volgens lab zou onder de 99 moeten zitten. Vermits is kom van nuchtere waardes van 130 en soms zelfs 150 en 170 tot zelf 2 x 224 ben ik hier tevreden over.

Maar mn glucose nuchter kan nogal eens rare sprongen maken. En 1 momentopname zegt dus niet veel. Maar mn andere momentopnames zaten minstens nuchter op 110 en die 110 waren de uitzonderingen. Meestal meer naar de 130.

TRT UPDATE. ik neem 2 testocaps testosterone undecanoate per dag op voorschrift bij een maaltijd met minstens 20 gr vet.Mijn maaltijd bevatte ongeveer 25gr goede vetten.
1 caps bevat 40 mg waarvan de ester er nog af moet en waarvan dan maar een 10 % opgenomen wordt.
In theorie dacht ik 1.8 mg per caps dat opgenomen wordt.

Ik neem ook 1 caps DHEA 25 mg/ dag op voorschrift.
FSH 5.8 REF 1.5-12.4
LH 9.7 REF 1.7-8.9
OESTRADIOL 25 REF <43
PROGESTERON 0.2 REF <0.2
PROLACTINE 20.0 REF 4.0-15.2

TESTOSTERONE 28 REF 8.64-29
TEST BIND GLOB 33.7 REF 18.3-54.1
VRIJ TEST 0.636 REF 0.198-0.619

DHEA 741 REF 88.9-427

Prolactine zit dus te hoog. Wat bij mn vorige bloedafnames niet het geval was. Progesteron zit net op de ref waardes.

Iemand met kennis van zaken graag uw mening omtrent de te hoge prolactine waardes. Veel te hoog of valt het allemaal wel mee? Commentaar op mn andere waardes ook welkom

Mn vrije test was de laatste keer 195 ofzo maar toen had ik bloedafname al 1 uur na het inemen van de caps laten doen.

daarvoor zat mn test op een 420 4 uur na iname van mn testocap. Nu heb ik voor deze bloedafname ook 4uur gewacht alvorens mn bloed te laten afnemen om een correcter beeld te krijgen.
mn totale testosteron is ook gestegen tov 2 voorbij bloedafnames.
Ik heb de dosis niet verhoogd heb niks aan mn voeding veranderd.Het is ook niet mn bedoeling om zo hoog mogelijk te zitten.

CHOL (die staat wat ik ook doe qua dieet steeds slecht) heb ooit eens na 1 week op pizza en frieten 190 gehaald en wanneer ik op mn voeding keek zat ik om 220 a 230.
Ik heb ook een test laten doen om te zien of het een bepaalde genetische afwijking was. deze test was negatief.

CHOL TOTAAL 234 REF <190
HDL 59
NON HDL 175
ratio chol/hdl chol 3.97 REF <5
LDL CHOL 155 REF <115

TRYG 101 REF <150

Chol te hoog ,tryglyceriden 101 na maaltijd met ongeveer 25 gr vet. Vorige meting stonden mn tryg op een 80.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu ook bij Dr Vollon. Ik ben er tevreden over. Bloed na vier maanden gaf ook mooie waardes. Ik neem 1 testocap en 25mg DHEA. Testosteron gestegen van 10 nmol/l naar 15 nmol/l en vrij testosteron van 0.149 naar 0,290 nnmol/l. DHEA sulfaat ook van 80.8 naar 241 µg/dl gestegen. DHT was nu te hoog en ik moet 2 keer per week een half pilletje finasteride nemen. Daardoor zou er minder omzetting naar DHT zijn en vrij testosteron ook nog stijgen. 't Is de bedoeling om die waarde naar 0,400 nmol/l te verkrijgen. Oestrogeen redelijk hoog maar binnen de waardes wat we zo gaan proberen te houden omdat het hart en bloedvaten beschermt. Niet nodig om meer dan 1 testocap en meer DHEA te nemen omdat de waardes zeer goed zijn en niet hoger moeten. Ik neem ook nog 3000iu vit D, Q10, magnesium.
 
Ik ben nu ook bij Dr Vollon. Ik ben er tevreden over. Bloed na vier maanden gaf ook mooie waardes. Ik neem 1 testocap en 25mg DHEA. Testosteron gestegen van 10 nmol/l naar 15 nmol/l en vrij testosteron van 0.149 naar 0,290 nnmol/l. DHEA sulfaat ook van 80.8 naar 241 µg/dl gestegen. DHT was nu te hoog en ik moet 2 keer per week een half pilletje finasteride nemen. Daardoor zou er minder omzetting naar DHT zijn en vrij testosteron ook nog stijgen. 't Is de bedoeling om die waarde naar 0,400 nmol/l te verkrijgen. Oestrogeen redelijk hoog maar binnen de waardes wat we zo gaan proberen te houden omdat het hart en bloedvaten beschermt. Niet nodig om meer dan 1 testocap en meer DHEA te nemen omdat de waardes zeer goed zijn en niet hoger moeten. Ik neem ook nog 3000iu vit D, Q10, magnesium.
Verdubbeling vrije test door 1 testocap. Niet slecht.

Bij mij schommeld het nogal. Maar ik had wel de laatste keren meer of minder tijd tss inname en bloedafnamë

Probeer nu steeds een uur of 4 a 5 na de inname mn bloed te laten nemen.
 
Verdubbeling vrije test door 1 testocap. Niet slecht.

Bij mij schommeld het nogal. Maar ik had wel de laatste keren meer of minder tijd tss inname en bloedafnamë

Probeer nu steeds een uur of 4 a 5 na de inname mn bloed te laten nemen.
We zullen zien wat de volgende bloedafname geeft. Hopelijk blijft het zo.
 
Moet nu rode rijst nemen voor mn chol.

Iemand wat kennis/info ivm proviron tijdens TRT?

Shbg verlagen,hoger libido.

Begin het vaker te zien dat proviron bij TRT toegevoegd wordt. Meestal 25mg /dag.

Kost bijna niets in de apotheek. Doc moet het wel willen voorschrijven.
 
waarom zou je je SHBG nog willen verlagen, je vrij T is nu al optimaal hoor. Mijn SHBG is bijna het dubbele van dat van jou.
Vind het zelf echt vreemd dat jouw LH en FSH gewoon blijven geven. Beide hormonen liggen bij mij steeds volledig plat bij exogene toediening T (125mg/week)
Ik zou er echt geen apotheek van maken , van jouw TRT verhaal. Tevreden zijn met de waarden die je momenteel hebt.
Bij welke arts ga je nu, Vollon?

Som nu eens op wat voor spul je nu allemaal neemt (vit en extra's incl?)
 
Back
Naar boven