AndroidHealthClinic

Eerste post cutschema

Bezoekers in dit topic

Edward Baez

Novice
Lid geworden
26 mei 2019
Berichten
23
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
9%
Hallo iedereen ik ben 35 jaar en train al 15jaar en weeg 91 kg en mijn vetpercentage is13%.ik train ongeveer 3tot5keer per week mijn training start met 10min op de loopband helling op max en hartslag 120 .Ik ben nu 2weken aan het cutten . En ik zit met een zeer hoge verbranding . Momenteel ben ik aan het cutten op 5073 kcal als ik aan het bulken was zat ik op 5651kcal .... op deze zit ik nu mijn cutschema bestaat uit 680 koolhydraten .301 eiwitten . Vetten 103 ....

Maaltijd 1
85g havermout
50g bambix
1banaan
500ml cocos melk

Maaltijd 2
6x volkoren cracotten
200g witte druiven
35g cachenoten

Maaltijd3
120g volkoren pasta
150g kip
150g broccoli

Maaltijd 4
Idem maaltijd 1

Maaltijd 5
350g gekookte aardappelen
200g kip
150 broccoli

Maaltijd 6
60g protien pancake

Maaltijd 7
Idem maaltijd 1 en 4

Maaltijd 8
100g popcorn

Maaltijd9
500g magere plattekaas
40g cassein eiwit

Eerlijk gezegd maaltijd 8 sla ik over meestal in mijn bulkschema was dit goed te doen met mutant mass . Maar nu deze weg valt wat denken jullie hoe zou ik het kunnen aanpassen . Meer vetten ? Maaltijd 1 en 4 en 7 worden met de blender gemixt


Groetjes
 
Laatst bewerkt:
In, kerel 5073 kcal op een cut, schijt je alles weer uit ofzo :eating:
 
Cracottes zijn gebakken lucht en zit bijna niets in. Vervang die door boterhammen oid.
Sausjes bij je pasta maaltijden. Denk aan simpele tomatensaus maar ook bijvoorbeeld een carbonara. Maak eens pasta met ei/ei erdoor of gerooktezalm/boursin oid.
Neem meer noten/vetten oid.
Volle zuivel ipv magere zuivel.
 
Cracottes zijn gebakken lucht en zit bijna niets in. Vervang die door boterhammen oid.
Sausjes bij je pasta maaltijden. Denk aan simpele tomatensaus maar ook bijvoorbeeld een carbonara. Maak eens pasta met ei/ei erdoor of gerooktezalm/boursin oid.
Neem meer noten/vetten oid.
Volle zuivel ipv magere zuivel.

Naar hoeveel gram vet zou ik gaan ? 150 gram? En waarom volle zuivel als ik aan het cutten ben ook voor de vetten omhoog te krijgen ?
 
Cut of bulk... je wil je kcal halen toch? De producten maken niet uit. Is t volume teveel dan kan je vollere producten nemen.
Ook bij cutten gaat t om je kcal. Volle of magere zuivel maakt niets uit. Van vetten eten wordt je niet dik. Van boven onderhoud eten (in kcal dus) kom je aan.
Dus als je met volle zuivel netjes op je cut macro's en kcal zit kan je die ook prima pakken.

Maak gewoon een schema en kijk hoe hoog je vetten worden. De een gaat lekker op 1 gr vet per kg bw en de ander op 2...
Keto (hoog vet) kan je toch ook op afvallen ;) het gaat om kcal. Maar zorg iig dat je je 2 gr eiwit per kg bw haalt en de minimale hoeveelheid vet.
Meer vet eten zorgt ook dat je mindrr aan volume hoeft te eten en dan kan je kh lager nemen.

Snap je?
 
Cut of bulk... je wil je kcal halen toch? De producten maken niet uit. Is t volume teveel dan kan je vollere producten nemen.
Ook bij cutten gaat t om je kcal. Volle of magere zuivel maakt niets uit. Van vetten eten wordt je niet dik. Van boven onderhoud eten (in kcal dus) kom je aan.
Dus als je met volle zuivel netjes op je cut macro's en kcal zit kan je die ook prima pakken.

Maak gewoon een schema en kijk hoe hoog je vetten worden. De een gaat lekker op 1 gr vet per kg bw en de ander op 2...
Keto (hoog vet) kan je toch ook op afvallen ;) het gaat om kcal. Maar zorg iig dat je je 2 gr eiwit per kg bw haalt en de minimale hoeveelheid vet.
Meer vet eten zorgt ook dat je mindrr aan volume hoeft te eten en dan kan je kh lager nemen.

Snap je?

Ja ik snap het heel goed ik ga een nieuw schema maken met 2g eiwit per gewicht en mijn vetten ook aan 2g per gewicht en naar volle zuivel enkel de platte kaas dus of ook de cocosmelk ?
 
Je kan alles nemen wat je wil.
Magere kwark maar ook halfvol of vol. Kokosmelk of kokosroom. Ik zou zeggen als je zoveel kan eten maak het lekker.
Je avondeten kan je ook groente en vlees in currycocos maken met cocosmelk uit een blikje. Zalig met rijst. :D
 
Je kan alles nemen wat je wil.
Magere kwark maar ook halfvol of vol. Kokosmelk of kokosroom. Ik zou zeggen als je zoveel kan eten maak het lekker.
Je avondeten kan je ook groente en vlees in currycocos maken met cocosmelk uit een blikje. Zalig met rijst. :D

Oké zal dit zeker uit proberen hoe vetiger hoe prettiger
 
Ja ik snap het heel goed ik ga een nieuw schema maken met 2g eiwit per gewicht en mijn vetten ook aan 2g per gewicht en naar volle zuivel enkel de platte kaas dus of ook de cocosmelk ?
Hey heb effe nog een vraagje ....
Moeten al de eiwitten uit eiwitten komen ? Want in koolhydraten zitten er ook eiwitten en zo zit ik rap boven de 2g per kg of moet ik daar niet naar kijken ?
 
Alles telt. Varieer in bronnen waar eiwitten inzitten.

Dierlijke eiwitten hebben net een ander aminozuurprofiel dan plantaardige eiwitten. Maar ze vullen elkaar prima aan.
Dierlijke eiwitten schijnen wel beter opneembaar te zijn. Maar het overgrote deel haal je toch uit je vlees/vis/zuivel/eieren etc. Dus het gaat om het totaal.
 
Dank u alvast ik heb een excel sheet gevonden maar is nieuw voor me ik werkte met een app food ervoor met wat werkt u als ik mag weten ?
Alles telt. Varieer in bronnen waar eiwitten inzitten.

Dierlijke eiwitten hebben net een ander aminozuurprofiel dan plantaardige eiwitten. Maar ze vullen elkaar prima aan.
Dierlijke eiwitten schijnen wel beter opneembaar te zijn. Maar het overgrote deel haal je toch uit je vlees/vis/zuivel/eieren etc. Dus het gaat om het totaal.
 
Ok maar via Exel zegt het programma dat ik moet 1522 kcal uit eiwitten moet eten dus 380g klopt dit . Normaal is dit 2g per kg toch maar excel gaat dit toch juist hebben of niet ? Misch door de hoge verbranding?
 
Ok maar via Exel zegt het programma dat ik moet 1522 kcal uit eiwitten moet eten dus 380g klopt dit . Normaal is dit 2g per kg toch maar excel gaat dit toch juist hebben of niet ? Misch door de hoge verbranding?

IMG_20190530_131108311.jpg
 
Hoeveel vetten? Staat er niet bij.

Alle bak en braadvet meetellen. Alhoewel er veel in debpam achterblijft.

Als je altijd evenveel boter/olie gebruikt hoef je T niet exact te weten.

Niet afvallen dan moet je minder eten. Cutten op +5000 is ook wel extreem hoog.
Gewoon kcal omlaag. 250 kcal oid.
Eiwit kan best minder... 2-2,5 gr per kg bw is zat. 180-200 gr is genoeg.
 
Hoeveel vetten? Staat er niet bij.

Alle bak en braadvet meetellen. Alhoewel er veel in debpam achterblijft.

Als je altijd evenveel boter/olie gebruikt hoef je T niet exact te weten.

Niet afvallen dan moet je minder eten. Cutten op +5000 is ook wel extreem hoog.
Gewoon kcal omlaag. 250 kcal oid.
Eiwit kan best minder... 2-2,5 gr per kg bw is zat. 180-200 gr is genoeg.

Vetten zijn 129 g zonder de boter dus te hoog ik ben al 5kg kwijt op zicht zie ik al verschil maar ik zit vast nu eiwitten zitten op 306g het is moeilijk om het onder controle te krijgen .omdat ik zoveel koolhydraten moet eten en er zitten daar ook eiwitten in maar steeds denk ik dat ik te weinig dierlijk eiwit binnen krijg en veel plantaardige eiwitten ??
 
Back
Naar boven