MuscleMeat

Nieuw Forum Competitie 2019, Challenge n°4: Squat

Bezoekers in dit topic

Dan staat me vanavond wat te doen :)

Gaat leuk worden want ik voel de laatste keer nog :roflol:
 
18 reps na mn squat train. Dikke kutzooi.

Edit: 67.8 kg vanochtend

20190527_101847.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je had er beter nog eentje gedaan :P
 
Kom op mensen, met 1 rep kun je al punten verdienen!
Amper 5 punten verdelen is ook niet je dat...
 
Kom op mensen, met 1 rep kun je al punten verdienen!
Amper 5 punten verdelen is ook niet je dat...

Om de puntentelling eerlijk te houden over alle challenges, en een terechte winnaar/winnares aan te kunnen wijzen, zou je in mijn ogen een andere puntenverdeling aan moeten houden en de huidige wat moeten herzien: In mijn ogen dien je, indien je je ingeschreven hebt, alle challenges over het gehele "seizoen" mee te doen. Wanneer je een challenge niet kunt of niet doet, krijg je 0 punten. Er dient daarnaast een vast aantal punten aan de nummer 1, 2, 3, etc. verdeeld te worden, elke challenge opnieuw (bijvoorbeeld: nummer 1 krijgt altijd 15 punten, nummer 2 altijd 14, etc.).
Nu is dit toevallig een challenge die niet iedereen kan of wil volbrengen, maar diegenen die het tóch kunnen, krijgen op het moment maar maximaal 5 punten? Dat zou betekenen dat juist lastige challenges, daar waar echte kracht om de hoek komt kijken, nauwelijks tot geen punten opleveren voor het algehele klassement. In mijn ogen is dit niet eerlijk en geeft het een verkeerd signaal af.

Ik had voor ogen dat diegene die zich bij challenge 1 hebben ingeschreven, het gehele "seizoen" moeten strijden tegen elkaar om de top 3. Tussendoor inschrijven gaat niet meer, volgend jaar weer een kans. Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het zo zou gaan.

Het is niet onmogelijk om dit alsnog, met terugwerkende kracht, door te voeren:
- je telt het aantal unieke ingeschreven personen in alle challenges tot nu toe. Indien dit er 15 waren, en je er voor wil kiezen om de laatste toch 1 punt te geven, dan krijgt nummer 1 dus 15 punten, en nummer 15 dus 1 punt.
- Als er iemand de challenge niet uitvoert (of uit heeft gevoerd), dan krijgt diegene niet het minimale aantal punten, maar 0.
- Er worden geen nieuwe inschrijvingen meer toegelaten in het seizoen (indien je hier wél voor kiest, zul je de puntentelling steeds met terugwerkende kracht aan moeten passen).
 
Bosje2 waarom zou t op deze manier niet eerlijk zijn ?

Je krijgt toch ook bonus punten voor deze.

Prima dat je eens voor een Challenge wat minder punten krijgt. Maakt de uitdaging niet minder leuk/aantrekkelijk.

Ook niet voor " uitsluiten "van mensen. Prima toch wanneer iemand later mee gaat doen. Alleen zal deze lager scoren.
 
Nu is dit toevallig een challenge die niet iedereen kan of wil volbrengen, maar diegenen die het tóch kunnen, krijgen op het moment maar maximaal 5 punten? Dat zou betekenen dat juist lastige challenges, daar waar echte kracht om de hoek komt kijken, nauwelijks tot geen punten opleveren voor het algehele klassement. In mijn ogen is dit niet eerlijk en geeft het een verkeerd signaal af.
Hier valt wat voor te zeggen
 
Hier valt wat voor te zeggen

20+ punten voor rows en 2 punten voor squats tot kotsen aan toe is wel beetje scheef ja.

Zeker, misschien voor volgend jaar anders doen of bij een tekort aan deelnemens een minimum punten(bvb aftellen van 15) of bonuspunten(200% bvb)

Maar misschien anders als de challenge te zwaar is een 2de optie geven.

Ik zou het wel jammer vinden als mensen niet mee kunnen doen, maar ook jammer als er geen echt zware challenges meer zouden zijn.






Edit:

Ik ga nog een poging doen vandaag, wel pas na bench en mijn benen zijn nog zuur van de vorige dus ik ben bang dat de 19 er niet meer in zit.

Maarja, naar de klote gaan we sowieso.
 
Laatst bewerkt:
20+ punten voor rows en 2 punten voor squats tot kotsen aan toe is wel beetje scheef ja.

Zeker, misschien voor volgend jaar anders doen of bij een tekort aan deelnemens een minimum punten(bvb aftellen van 15) of bonuspunten(200% bvb)

Maar misschien anders als de challenge te zwaar is een 2de optie geven.

Ik zou het wel jammer vinden als mensen niet mee kunnen doen, maar ook jammer als er geen echt zware challenges meer zouden zijn.

haha dat is inderdaad wel erg scheef als je t zo bekijkt.
wel goede optie wat je aangeeft !

ga je nog wel weer een nieuwe kots poging doen?
 
Dames en heren, ik ga ook nog een poging doen hoor! Alleen niet vandaag, beetje naar de getver na zaterdag :emo:. Als ie zaterdag nog zou mogen, zou ik dat super mooi vinden. Indien niet, ga ik eerder deze week gewoon.

Was voor mij wat lastig om eerder in te zenden, omdat ik in wedstrijdvoorbereiding zat en scriptie ook veel tijd vroeg. Vind het namelijk wel leuk om lekker te strijden onderling haha
 
Dames en heren, ik ga ook nog een poging doen hoor! Alleen niet vandaag, beetje naar de getver na zaterdag :emo:. Als ie zaterdag nog zou mogen, zou ik dat super mooi vinden. Indien niet, ga ik eerder deze week gewoon.

Was voor mij wat lastig om eerder in te zenden, omdat ik in wedstrijdvoorbereiding zat en scriptie ook veel tijd vroeg. Vind het namelijk wel leuk om lekker te strijden onderling haha
Van mij mag je:P
 
Als je trouwens die voorgestelde puntentelling doet krijg je met zwaardere oefeningen en minder deelnemers dus meer punten als je bv maar 1 rep doet, maar hoe doe je dan zelfde aantal reps punten verdelen?
 
Back
Naar boven