AndroidHealthClinic

Aanmerkingen actuele cut uitvoering

Bezoekers in dit topic

Arie_ommen

Novice
Lid geworden
15 jun 2019
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m81
Beste bodybuilders,

Mijn vraag is of ik momenteel goed bezig ben en of jullie nog opmerkingen hebben wat ik beter zou kunnen doen om mijn doelen te kunnen behalen (8-10% bodyfat). Zit nu in de derde week van mijn 10 weekse cut en heb beetje het gevoel dat ik te snel spiermassa verlies terwijl ik de 0,4kg gewicht per week verlies.

Details: 1,81m / 80kg / onderhoud +/- 2850 / Train 4x p/w UP/LB schema

Ik doe de volgende dingen:
  • Ik eet nu op 2300kcal (zie eetschema in de bijlage, macros,etc). Doe dit minimaal 5 van de 7 dagen hetzelfde. Bij de andere twee dagen haal ik hetzelfde aantal kcal en de macro's. Ik voer namelijk alles via MyFitnessPal in (IIFYM).
  • Ik weeg mij wekelijks op maandag gelijk na het opstaan en wc behoeftes. Ik wil mijn gewicht bijhouden of ik momenteel vet verlies met het eten van 2300kcal, zo niet ga ik langzaam -100 kcal droppen, en bijsturen tot ik gewicht blijf verliezen.
  • Naast het verliezen van mijn gewicht wil ik natuurlijk mijn spiermassa behouden en hou ik alle oefeningen/sets/reps bij en probeer altijd minimaal net zo zwaar te trainen als vorige keer of soms een tikkie zwaarder. ik weet dat je in de cut wel wat kracht en spiermassa gaat verliezen maar zou dit graag zoveel mogelijk reduceren (graag eventuele tips aan mijn voedingsschema).
  • Drink richting de 4L water per dag
  • Voedingssupplementen / Vitamines (Whey, Creatine, Pre-workout, Vitamine D, Multi, zink/magnesium)
  • Drink ongeveer 3/4 bakkies koffie per dag voor de caffeine en op trainingsdagen dan met een PRE erbij.
  • Voer 1x in de twee weken een Refeed day toe waar ik op onderhoud ga eten en mijn eiwit op 2x mn lichaamsgewicht hou, ongeveer 30gram vet en de rest aan KH
Ik zou tips erg waarderen !

Mvg,
Arieeeeee

Bekijk bijlage 457932

Capture.PNG
 
Laatst bewerkt:
Kan me niet voorstellen dat je in week 3 al spiermassa aan het verliezen bent.
Je valt 0,4 kg per week af? en je eet meer dan genoeg eiwit per dag dus lijkt me dat je gewoon goed bezig bent
 
Doordat je lager zit in koolhydraten dan in je bulk zal je voor je gevoel wel wat minder vol ogen. Uit de rest van je verhaal is op te maken dat je echt goed bezig bent. Enige wat ik me afvraag is waarom je maar 1x per week weegt. Je gewicht is van veel variabelen afhankelijk dus is het handiger als je meer metingen hebt en daar het gemiddelde van pakt. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar dagelijks wegen.
 
Doordat je lager zit in koolhydraten dan in je bulk zal je voor je gevoel wel wat minder vol ogen. Uit de rest van je verhaal is op te maken dat je echt goed bezig bent. Enige wat ik me afvraag is waarom je maar 1x per week weegt. Je gewicht is van veel variabelen afhankelijk dus is het handiger als je meer metingen hebt en daar het gemiddelde van pakt. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar dagelijks wegen.
Eigenlijk weeg ik zo goed als dagelijks mijn gewicht wat je mooi in MyFitnessPal kan invoeren en gelijk wordt verwerkt in een lijndiagram. Vaak meet ik dan van Maandag tot Maandag en pak hieruit het gemiddelde. Vaak zie ik van die reacties dat dit overdreven is vandaar dat ik het er niet bij had gezegd. Maar in het kort, ik maak vaker meetpunten :).
 
Die refeed day is onzin.
 
Die refeed day is onzin.
Waarom? ik vind persoonlijk dat het krijgen van de iets vollere look wel fijn alleen dit houd natuurlijk ook maar weer enkele dagen vast, plus het draagt bij aan je metabolisme? of is dit onnodig
 
Laatst bewerkt:
Draagt niet bij aan je metabolisme in zo een cut. Draagt okk niet bij aan je doel. Skippen dus
 
Back
Naar boven