AndroidHealthClinic

Anders trainen, toch progressie maken

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
14 jun 2019
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
105kg
Ik ben door blessures uit het verleden nogal anders gaan trainen.
(voor het hele verhaal: https://forum.bodybuilding.nl/topics/hallo-hier-is-gerrit.422165/#post-10227694
Omdat ik nu aan het begin zit van mijn comeback, zeg maar, is mijn progressie goed, maar ik ben benieuwd of dat zo blijft.
Ik trainde vroeger altijd zwaar en tot failure, elke set.
Nu doe ik het heel anders, namelijk op verzuring.
Ik begin elke set licht en doe veel reps, soms wel 40.
Daarna ga ik steeds wat zwaarder, maar tot ongeveer 80% a 85% van mijn top af.
Elke keer doe ik zoveel mogelijk reps.
Als de verzuring echt toeslaat ga ik steeds weer lichter met korte pauzes, en het blijven zo veel mogelijk reps.

Dit is uiteraard nogal intensief, en mijn trainingen duren dan ook nooit langer dan 45 min.
De resultaten zijn tot nu toe verrassend goed, maar dat ligt ook aan het spiergeheugen volgens mij.
ik heb een trainings verleden zoals ik in mijn voorstel topic beschreef.

Kan ik deze manier van trainen blijven doen, wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het wel, er zijn zo veel verschillende trainings schema’s die allemaal resultaten geven. Ik vermoed dat wat wij jij nu doet dus ook wel werkt (zoals je eigenlijk zelf al aangeeft) :)
Het zal mss niet super effectief zijn, maar zolang er progressie is en het leuk trainen is, is alles in orde lijkt mij.
 
Waarom niet, als je geen podiumambities hebt, maar traint voor de fun en gezondheidswinst dan maak het allemaal niet zoveel uit.
 
Kan ik deze manier van trainen blijven doen, wat denken jullie?
Dat ligt eraan wat je als resultaat wil. Ik denk dat dit op de lange termijn niet veel extra gains geeft en vooral veel spieruithoudingsvermogen oplevert. Qua kracht en hypertrofie zijn er betere methoden te bedenken.
 
Dat ligt eraan wat je als resultaat wil. Ik denk dat dit op de lange termijn niet veel extra gains geeft en vooral veel spieruithoudingsvermogen oplevert. Qua kracht en hypertrofie zijn er betere methoden te bedenken.

Idd, prima voor sarcoplasma maar op de langere duur weinig wat betreft sarcomeren.
 
Back
Naar boven