Fitness Seller

Woopy (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Even zonder belt en zonder polsbanden aan het squatten. Spanning op de core was in het begin een groot probleem, maar het begint te wennen nu.
Gisteren 5x3x170kg, eerste set gefilmd:

 
200kg beltless. Core is goed stevig aan het worden!

 
Why waste time do many move, when few move do trick :D
 
De HNS Strongman Challenge bedacht en uitgetest!


Er morgen geen delen overgeslaan worden!!!
 
Volgend jaar zou ik graag eens een gewichthefwedstrijd meedoen. Daarom besloten om vanaf vorige week strongman en weightlifting proberen te combineren, en powerlifting wat naar de achtergrond. In het najaar wil ik een lessenreeks bij Tom Goegebeur volgen en mss dan daar regelmatig een training doen.
Tot dan hou ik me bezig met wat voorbereidende oefeningen. Training van vandaag:
 
Nieuwe homegym :D

DSCN4053.jpg


DSCN4054.jpg


DSCN4057.jpg
 
En voor wie het ziet en er wat van kent, techniektips zijn zeker welkom


Ik krijg het gewicht meer dan hoog genoeg, kan het met gemak overhead squatten, maar krijg hem toch niet in evenwicht opgevangen. Een ongefilmde set waar ik mezelf kon overtuigen dat het 10kg minder was, deed ik 3 vlotte reps. Mentaal iets dus. Zou niet mogen met ocharme 50kg.
 
97kg clean & jerk, 3x207kg deadlift

 
Gezien ik ook al een ouwe zak begin te worden, moet er ook aan de opvolging gedacht worden.
Bij deze mijn 6-jarige plusdochter met een bijna BW deadlift!

70927312_666913593819644_9029520899857973248_n.jpg
 
Intussen 2 lessen in de gym van Tom Goegebeur achter de rug. Al veel geleerd, en meer en meer besef dat er werk is aan de techniek.
Gisteren nog een techniektraining thuis met wat ik al geleerd heb. Ik zie zelf nog een aantal fouten. Het mentale blijft ook wat moeilijk.
Op film: complex met high snatch pull, power snatch, snatch balance met 55kg en 60kg

 
De lessenreeks is afgelopen. Laatste les was een wedstrijdje waar ik geëindigd ben met een 68kg snatch en 97kg clean & jerk. Gewonnen in dit groepje, maar niet tevreden. Snatch was ineens een power snatch terwijl de vorige lessen de full snatch best goed ging, en de jerk ging ook ineens niet meer (101kg gefaald omdat ik de jerk maar tot halfweg omhoog kreeg, wel nog uitgedrukt voor mezelf).
Gisteren die zwakke punten nog wat aangepakt en toch weer beter gekregen.
Excuses voor het erg donkere en kwaliteit 0/10 filmpje.

 
Onlangs heb ik besloten dat ik in 2020 gewoon alles ga doen. Powerlifting, gewichtheffen en strongman. Mijn doel is al een hele tijd geleden geshift van records najagen naar me gewoon amuseren en als daar ooit een record bij te pas komt, fijn. En dit lijkt me momenteel het leukste. Ik wil niet gewoon sterk zijn in powerliften, of een goeie weightlifter worden, of voor mijn lengte/gewicht ok zijn in strongman. Ik wil gewoon allround sterk zijn :)

Mijn aanpak gaat daar dan ook naar zijn. Voorlopig ligt de nadruk op gewichtheffen omdat ik daar nog het meest in te leren heb en de eerste wedstrijd van 2020 zal ook een gewichthefwedstrijd zijn (en een maand later powerlifting, en 2 maand daar na strongman).
Dinsdag en donderdag zijn pure weightlifting trainingen. In het weekend is er een powerlifting/strongman training (squats doe ik tijdens de weightlifting trainingen al). Eergisteren voor het eerst in maanden nog eens degelijk gebencht en yoke gelopen, ben gebroken :D
 
Vooruitgang:
3x90kg power clean & power jerk

3x65kg snatch (lichten zijn nog steeds stuk, dit weekend worden ze schijnt gefixt. Heb een beetje met de instellingen van de camera gespeeld zodat het op zijn minst kijkbaar is :p )
 
Als het schijnt is toch al goed.
 
Back
Naar boven