MuscleMeat

Sterkste man van Nederland 2019 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

snowke90

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
2.301
Waardering
3.593
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
Bizar dat hier nog geen topic over is. Komende zondag in Weert!

deelnemers:
- Alex Moonen
- Kelvin de Ruiter
- Johan Langhorst
- Angelo van der Pas
- Vlad Buda
- Joost Heutinck
- Randolph Pander
- Henk Vonk
- Kevin de Jong
- George Sulaiman
- Teun Moors
- Bart Marcelissen

Kelvin gaat denk ik winnen. De events liggen hem heel erg. Ik las iets van een blessure, maar ik betwijfel of dit hem stopt. Als Alex fit verschijnt heeft hij natuurlijk ook kans. Naar mijn mening de grootste strongman van "de jaren 10" maar echt vervelende events voor hem. Vlad is grote outsider, die ook zomaar kan winnen. Verder geen idee eigenlijk, er zijn een groep jongens (George en Henk bijvoorbeeld) die ik überhaupt nog nooit heb gezien en daarnaast jongens die ik ken van een verleden (Kevin en Bart voornamelijk) maar die in de jaren daartussen enorme progressie hebben gemaakt. Ik support natuurlijk alle Limburgers en ik denk dat het best goede events zijn voor "de Hijskraan". Stiekem hoop ik dat ie een top 5 gaat halen ditmaal! We gaan het zien!
 
Wilde na het trainen ook een topic aanmaken haha. Gaan er mensen kijken?
 
Ik ga samen met Tom kijken. Sanca Saxon is nog gay aan het doen of hij wel kan, maar eigenlijk moet hij ook mee.
 
Ik ga met het gezin kijken.
 
Er staat een veel mooier verslag van dhr. de Jong op facebook, maar hier mijn kijk op deze dag als toeschouwer:

- onderdeel 1) truckpull --> Een veels te lichte truck. Volgens mij zaten de nr. 1 en nr. laatst 7 sec. uit elkaar. Als je je bedenkt dat die nr. 1 Kelvin is, de beste truckpuller van de wereld, dan weet je dat de pull eigenlijk te licht was. Positieve verrassingen voor Teun en Kevin denk ik, hun 3e en 4e plaats op dit event. Zware klappen voor George en Bart. Vlad ook niet wat hij gehoopt had denk ik. Valt verder weinig over te zeggen.
- onderdeel 2) baksteen tillen --> Natuurlijk geen modern strongman onderdeel maar eerlijk is eerlijk; het was best leuk om naar te kijken. Ik denk alleen dat het nog leuker was geweest in het traditionele "last man standing" systeem. Nu was het best onduidelijk welke atleet waarvoor ging. Helaas scheurde Johan hier z'n borstspier. Geen verrassing dat Randolph dit won. Kelvin 2e en een hoop man samen 3e geloof ik. Vanuit mijn gekleurd Limburgs-oogpunt weer een prima event voor Teun, al had ik stiekem op meer gehoopt. Teun is geen Kelvin of Randolph qua "wingspan" maar heeft wel een ijzeren grip. Volgens mij ging het bij Jan heel matig, dit event.
- onderdeel 3) yoke --> Yoke is echt een event waar de laatste jaren bizarre progressie op is gemaakt. Trainen lijkt toch te helpen, wat een verrassing. Ik weet dat ze rond het jaar 2000 nog 360kg liepen op World's Strongest Man. Iedereen liep de 420 alsof het niks was. Kevin en George gingen te snel, waardoor ze meerdere keren moesten droppen. Kelvin weer 1e, ik geloof Teun 2e. Randolph verbazingwekkend hoog, daar dit nooit zijn event was. Joost weer erg steady. Kelvin zou sowieso gaan winnen, maar wie zou 2e en 3e worden?
- onderdeel 4) Laadrace + log --> Klinkt in theorie stom maar het was best leuk om naar te kijken. Wel was het zo dat log eigenlijk 90% was. Angelo, ik denk wel de traagste loader van de groep, werd 3e omdat hij de 3x 120kg log kon viper-pressen. Joost was echt heel sterk en snel. Ik vind het jammer dat het geen aparte onderdelen waren. Ik had wel eens willen zien wat mannen als Joost en Kelvin zouden maxen op de log dit jaar. Teun werd hier laatste; enigsinds ingecalculeerd maar wel ellendig.
- onderdeel 5) Cardeadlift --> Een zeer zware pull. Dit leek niet zo, omdat Teun en Bart, die vrij snel moesten, 11 reps trokken en George zelfs 12, maar dat zijn dan ook de beste pullers van dit gezelschap. Volgens mij haalden Randolph (blessure), Jan en Henk en Angelo (blessure) 0 reps. Kelvin 8, Joost 6 en Kevin 5 (zo even uit mijn hoofd).
- onderdeel 6) Stones --> Gezien de blessures van Angelo en Randolph ging het voor het podium nu tussen Joost, Teun en Kevin. Bart tilde als 1e 5 stenen in een mooie tijd. Kevin en Teun tilden 4 stenen maar Teun was sneller. Joost was de enige die alle stenen legde.

Eindresultaat:
1. Kelvin
2. Joost
3. Teun

Heel mooi voor Teun dat ie 3e is geworden. Voor velen een dag met gemixte gevoelens. Enkele mindere onderdelen en te druk om te volgen waren voor mij als toeschouwer een nadeel. Ook van te voren al weten wie wint is niet ideaal. Echter, dit was in de "jarno-era" nog veel erger, dus niks aan te doen. Er zaten ook enkele mooie events bij en de sfeer was goed. Joost was erg indrukwekkend en daar ben ik blij mee. Het is persoonlijk niet mn beste vriend (en dat is denk ik wederzijds nog erger) maar ik respecteer hem wel als atleet. Ik heb 2x een wedstrijd met hem gedraait (Kempen) en hij is wel iemand die zijn sport serieus neemt en er ook echt van houd. Ik hoop dat Kelvin er alles aan doet om een waardige kampioen te zijn. Qua fysiek is ie dat zeker. Ik snap ook dat hij veel persoonlijk drama heeft gehad en wat dat betreft gun ik het hem enorm. Ik vind het wel jammer hoe hij zichzelf soms neerzet op bijvoorbeeld social media. Wat dat betreft kan hij nog veel leren van Jarno; buiten de "pers" ook verre van een heilig boontje maar wist in zijn tijd als "king" we altijd de sport positief uit te dragen naar buiten toe. Alex deed dit uiteraard ook. Kelvin heeft alles in zich om de sport te domineren komende jaren. Ik heb geen idee of Lex/Enzo nog terug komt; ik hoop uiteraard van wel. Ik heb ook geen idee wat Teun doet; enerzijds wordt dit lastig te overtreffen, anderzijds valt er wel misschien druk van zijn schouders. Bart is ook een enorm Limburgs talent, leuk om te zien wat hij in de toekomst voor elkaar gaat krijgen. Joost wordt een zware tegenstander denk ik. Als Joost kan zorgen dat ie op "tall men's events" top 3 blijft, kan hij Kelvin wellicht pijn doen op events waar hij de betere bouw voor heeft (squat, overhead, deadlift, fronthold).

Sorry (als uberhaupt iemand dit leest) dat ik sommige mensen (bijv. Henk) amper noem in "dit verslag". Niks dan respect voor elke finalist, maar ik heb uiteraard een voorkeur voor Limburgers en/of mensen die ik persoonlijk ken.
 
Waarom deden lex en enzo niet mee dit jaar?
 
Back
Naar boven