MuscleMeat

calgary barbell tips/tricks?

Bezoekers in dit topic

Furryx94

Freaky Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
5.064
Waardering
10.014
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
> 50%
Nu wil ik graag beginnen met het schema van calgary barbell. ik kom van een powerbuild schema wat niet optimaal is en wil graag iets wat wel nuttig geprogrammeerd is. vandaar de keuze(die gemaakt is door een ander)

nu heb ik een aantal vragen die ik niet terug kan vinden in de uitleg of oefeningen die ik nooit heb gedaan en/of niet kan doen in de gym.

hoe kan ik een reverse hyper vervangen?

ssb pause squat vervangen voor front squat pause?

pin squat, klopt het dit je de safety's zet op het punt waar je normaal diep genoeg bent?

spoto press. is dit een speed press een stukje van je borst af?

kan ik op dag 1/2/3 nog beetje armen pompen of zou dit echt onnodig zijn en ten kosten gaan van andere dagen?

je traint 4 dagen in de week hoe deel je dit in?

alle vakjes die leeg zijn in je schema (gewicht) moet je dit zelf invullen en hoe?


mocht ik antwoord hebben op mijn vragen begin ik volgende week met een log en zal ik alles netjes gaan bijhouden.
 
hoe kan ik een reverse hyper vervangen?
Eigenlijk niet. Ik zou gewoon back extensions of GHR's doen als dat mogelijk is. Anders lichte goodmornings.

ssb pause squat vervangen voor front squat pause?
Dat is een goede optie. Of anders paused highbar.

pin squat, klopt het dit je de safety's zet op het punt waar je normaal diep genoeg bent?
Bryce heeft hier zelf een video over:

spoto press. is dit een speed press een stukje van je borst af?
Nee, het is een normale benchpress die je een stukje van je borst af weer omhoog pushed. Pro tip: Mark Bell verkoopt mooie spullen, maar techniekfilmpjes zijn niet zijn sterkste kant.

kan ik op dag 1/2/3 nog beetje armen pompen of zou dit echt onnodig zijn en ten kosten gaan van andere dagen?
Dat kan, gewoon gezond verstand gebruiken.

je traint 4 dagen in de week hoe deel je dit in?
Ligt natuurlijk vaak ook aan factoren uit je dagelijks leven, maar ik zou als vuistregel aanhouden om in ieder geval niet 3 dagen achter elkaar te trainen.

alle vakjes die leeg zijn in je schema (gewicht) moet je dit zelf invullen en hoe?
Voor BOR en OHP bijvoorbeeld? Ik zou gewoon een RPE 8 aanhouden daarvoor.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk niet. Ik zou gewoon back extensions of GHR's doen als dat mogelijk is. Anders lichte goodmornings.


Dat is een goede optie. Of anders paused highbar.


Bryce heeft hier zelf een video over:


Nee, het is een normale benchpress die je een stukje van je borst af weer omhoog pushed. Pro tip: Mark Bell verkoopt mooie spullen, maar techniekfilmpjes zijn niet zijn sterkste kant.


Dat kan, gewoon gezond verstand gebruiken.


Ligt natuurlijk vaak ook aan factoren uit je dagelijks leven, maar ik zou als vuistregel aanhouden om in ieder geval niet 3 dagen achter elkaar te trainen.


Voor BOR en OHP bijvoorbeeld? Ik zou gewoon een RPE 8 aanhouden daarvoor.
Thanks man! Heb het doorgenomen en zal een log bijhouden. Daar misschien ook wat techniek doornemen. Met filmpjes om te verbeteren.
 
Back
Naar boven