MuscleMeat

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

Bezoekers in dit topic

:meal:Gewicht 59,3

Week 2, Legday A

Squat 5x5; (kan ik volg training verzwaren!)
5x 60KG
5x 62,5 KG <-- PR
5x 62,5 KG
5x 62,5 KG
5x 65 KG <-- PR

Leg press in egym 4x10 - 100KG

Leg curl in egym 3x12; (volg x vanaf 37kg beginnen)
12x 35KG
12x 37KG <-- PR
12x 37KG

Leg extension egym 3x12; (volg keer vanaf 47 beginnen)
12x 45KG
12x 47KG<-- PR
12x 47KG

Standing calf extension 3x20
20x 80KG
20x 80KG
20x 85KG <-- PR

Rope abb crunch 3x15 - 35,2KG

Hanging knee raises 3x8 - Bodyweight

Damn wat een heerlijke workout zeg. Niet eens veel energie van te voren maar ik dacht ik ga toch, en het resulteerde in een training vol met PR's! :D:D
Ook weer een bestelling met nieuwe whey milkshake XXL Nutrition wat ook weer extra motiveerd! Zit er lekker in.

Vanavond pizza op het menu met een kippensoepje, zal proberen te onthouden een foto te maken:meal:
 
Wat is je gewicht zo beetje de afgelopen 2 weken. Op hoeveel aantal kcal?
 
Wat is je gewicht zo beetje de afgelopen 2 weken. Op hoeveel aantal kcal?

Ik begon 2 weken terug op 57 kg. Zit de laatste week rond de 60kg. Op 2500 calorieen per dag.
 
Ik begon 2 weken terug op 57 kg. Zit de laatste week rond de 60kg. Op 2500 calorieen per dag.
Lekker rustig door dus op dit kcal. Ik dacht dat ik vorige week 60 zag en nu 59. Vandaar de vraag of je niet terugzakt. Ik zou zeggen als je volgende week woensdag niet de + ingaat qua kg. 200kcal er bij op gooien.
 
Lekker rustig door dus op dit kcal. Ik dacht dat ik vorige week 60 zag en nu 59. Vandaar de vraag of je niet terugzakt. Ik zou zeggen als je volgende week woensdag niet de + ingaat qua kg. 200kcal er bij op gooien.

Ja gewicht schommelt nogal, maar ik ga idd eind deze week wss verhogen als ik nog steeds "maar" 60 weeg of lager
 
Eindresultaat (soepje is al weggewerkt), pizza totaal 300 cals :eek:

20190821_183058.jpg
 
Tot op heden nog geen reactie's ontvangen op mijn schema, misschien dat Starx6673 nog ff kijkje naar kan nemen? :rolleyes:
Ik heb er even naar gekeken en ik word er persoonlijk niet meteen heel vrolijk van. Pushdag 1 is al een nachtmerrie: Eerst 5x5 bench, dan 4x8 incline DB en dan weer 5x5 OHP, dat is geen staaltje slim programmeren en zo zijn er meer dingen. Als je jezelf echt een gunst wil doen dan raad ik je aan om een PPL te gebruiken van iemand die weet waarover hij het heeft en er ook resultaten mee heeft geboekt. Trek je portemonnee (of je Paypal...) en schaf bijvoorbeeld een schema aan van Jeff Nippard of het powerbuildingschema van Powerlifting To Win dat ik nu gebruik (PPL is het belangrijkste schema). Volg het een tijd tot op de letter en oogst de resultaten.

Ik denk ook dat je een keer moet kappen met het eten van muizenporties en echt moet gaan bulken, 60 kg op 1m80 is echt niet OK voor iemand die zo serieus met trainen lijkt te zijn als jij. Maar volgens mij ben je daar al mee begonnen.

Misschien is dit niet de feedback die je direct wilde horen, maar ik vind het belangrijk dat iemand die zoveel moeite in een hobby als dit steekt er ook een bepaald rendement voor terugkrijgt. Anders is het een beetje hetzelfde als een hele slechte investering.
 
Ik heb er even naar gekeken en ik word er persoonlijk niet meteen heel vrolijk van. Pushdag 1 is al een nachtmerrie: Eerst 5x5 bench, dan 4x8 incline DB en dan weer 5x5 OHP, dat is geen staaltje slim programmeren en zo zijn er meer dingen. Als je jezelf echt een gunst wil doen dan raad ik je aan om een PPL te gebruiken van iemand die weet waarover hij het heeft en er ook resultaten mee heeft geboekt. Trek je portemonnee (of je Paypal...) en schaf bijvoorbeeld een schema aan van Jeff Nippard of het powerbuildingschema van Powerlifting To Win dat ik nu gebruik (PPL is het belangrijkste schema). Volg het een tijd tot op de letter en oogst de resultaten.

Ik denk ook dat je een keer moet kappen met het eten van muizenporties en echt moet gaan bulken, 60 kg op 1m80 is echt niet OK voor iemand die zo serieus met trainen lijkt te zijn als jij. Maar volgens mij ben je daar al mee begonnen.

Misschien is dit niet de feedback die je direct wilde horen, maar ik vind het belangrijk dat iemand die zoveel moeite in een hobby als dit steekt er ook een bepaald rendement voor terugkrijgt. Anders is het een beetje hetzelfde als een hele slechte investering.

Deze reactie had ik niet verwacht inderdaad, maar er zit wel een kern van waarheid in. Het meer eten ben ik idd al mee bezig, dit is een mentaal ding waar ik aan het werk mee ben. Bedankt voor je reactie en reality check
 
Deze reactie had ik niet verwacht inderdaad, maar er zit wel een kern van waarheid in. Het meer eten ben ik idd al mee bezig, dit is een mentaal ding waar ik aan het werk mee ben. Bedankt voor je reactie en reality check
Dat begrijp ik en ik zeg het met goede bedoelingen. Ik kreeg laatst ook even een spiegel in mijn log voorgehouden, hoor. En dat hielp wel.
 
Gewicht; 58.2

Push B

Bench press 5x5
5x 60KG <-- verlagen ivm slechte houding doordat gewicht te zwaar is..
5x 57,5KG <-- ging vrij makkelijk?
5x 60KG <-- pff net aan, te zwaar.. juiste vorm boven kilo's...
5x 57,5KG
5x 57,5KG

Incline bench in smith machine 4x10 - 35KG

Dumbell shoulder press 3x10 - 16KG per dumbell

Incline cable fly 3x12 - 10,2KG per kant

Dumbell alternate front raise 3x10 (per hand) - 7KG <-- kan volg keer 8 kg's dumbells pakken!

Dips 3x10 - Bodyweight

Reverse fly 3x12 - 3,4KG

One arm triceps ext 3x15 0 5,7KG

Die benchpress valt me vies tegen. Hier was ik voor mijn vakantie echt heeeeel veel sterker op, hopelijk gaat dit binnenkort beter. Op de andere lift's en isolatie oefeningen maak ik gelukkig wel progressie.
Morgen en zaterdag voeding beetje inschatten, morgen ga ik lunchen en zaterdag all you can eat @la-Cubanita. Ik ga vanaf maandag (begin nieuwe week), cals uppen. Vandaag opeens weer lichter en das nou net niet de bedoeling. Morgen restday + rondstruinen in Renesse :)
 
Gewicht; 58.2

Push B

Bench press 5x5
5x 60KG <-- verlagen ivm slechte houding doordat gewicht te zwaar is..
5x 57,5KG <-- ging vrij makkelijk?
5x 60KG <-- pff net aan, te zwaar.. juiste vorm boven kilo's...
5x 57,5KG
5x 57,5KG

Incline bench in smith machine 4x10 - 35KG

Dumbell shoulder press 3x10 - 16KG per dumbell

Incline cable fly 3x12 - 10,2KG per kant

Dumbell alternate front raise 3x10 (per hand) - 7KG <-- kan volg keer 8 kg's dumbells pakken!

Dips 3x10 - Bodyweight

Reverse fly 3x12 - 3,4KG

One arm triceps ext 3x15 0 5,7KG

Die benchpress valt me vies tegen. Hier was ik voor mijn vakantie echt heeeeel veel sterker op, hopelijk gaat dit binnenkort beter. Op de andere lift's en isolatie oefeningen maak ik gelukkig wel progressie.
Morgen en zaterdag voeding beetje inschatten, morgen ga ik lunchen en zaterdag all you can eat @la-Cubanita. Ik ga vanaf maandag (begin nieuwe week), cals uppen. Vandaag opeens weer lichter en das nou net niet de bedoeling. Morgen restday + rondstruinen in Renesse :)

Schrijf nou gewoon eens elke ochtend je gewicht op en bereken aan de eind van de week je gemiddelde. Doe dit eens 2-3 weken en zie wat het doet..
Zo kom je nooit ergens.
 
Schrijf nou gewoon eens elke ochtend je gewicht op en bereken aan de eind van de week je gemiddelde. Doe dit eens 2-3 weken en zie wat het doet..
Zo kom je nooit ergens.

Volgens mij lees je niet helemaal goed mee, ik weeg me dagelijks en houd dit ook bij. Er blijkt dat ik (2 weken tijd genomen), niet aankom en dus zoals beschreven ik mijn cals ga uppen.
 
Volgens mij lees je niet helemaal goed mee, ik weeg me dagelijks en houd dit ook bij. Er blijkt dat ik (2 weken tijd genomen), niet aankom en dus zoals beschreven ik mijn cals ga uppen.
Ik zie alleen dag metingen.
Je moet echt van de hele week bij elkaar optellen en delen door 7 en dat is dan je gewicht van die week. Je hoeft het in je log niet zo bij te houden als ik doe, maar ik zou toch
thuis op een papiertje zoiets hanteren:

Week 24 - 81,98kg - 3100kcal + 0.23
Week 25 - 82,33kg - 3100kcal + 0.35
Week 26 - 82,58kg - 3100kcal + 0.25
Week 27 - 82,87kg - 3100kcal + 0.29
Week 28 - 83,13kg - 3100kcal + 0.26
Week 29 - 83,18kg - 3100kcal + 0.05
Week 30 - 83,80kg - 3100kcal + 0.62
Week 31 - 84,35kg - 3100kcal + 0.55
Week 32 - 84,81kg - 3100kcal + 0.46

Zo krijg je echt een mooi inzicht.

Dus niet per dag kijken, maar per week (gemiddelde).
 
Ik zie alleen dag metingen.
Je moet echt van de hele week bij elkaar optellen en delen door 7 en dat is dan je gewicht van die week. Je hoeft het in je log niet zo bij te houden als ik doe, maar ik zou toch
thuis op een papiertje zoiets hanteren:

Week 24 - 81,98kg - 3100kcal + 0.23
Week 25 - 82,33kg - 3100kcal + 0.35
Week 26 - 82,58kg - 3100kcal + 0.25
Week 27 - 82,87kg - 3100kcal + 0.29
Week 28 - 83,13kg - 3100kcal + 0.26
Week 29 - 83,18kg - 3100kcal + 0.05
Week 30 - 83,80kg - 3100kcal + 0.62
Week 31 - 84,35kg - 3100kcal + 0.55
Week 32 - 84,81kg - 3100kcal + 0.46

Zo krijg je echt een mooi inzicht.

Dus niet per dag kijken, maar per week (gemiddelde).

Je kan het zelfs in excel sheets verwerken, a la

uppkxff.451652.png


Dan kan je ook nog je TDEE tracken door de formules in de sheets en nog effectiever je cals aanpassen.
Maar verder heeft Nickyo1992 gelijk. Wat je per dag weegt is niet interessant. Wat interessant is is of je gemiddeld per week in gewicht toeneemt.
Gewicht stijgt nooit linear, de ene dag ben je wat zwaarder of lichter dan de ander.
 
Je kan het zelfs in excel sheets verwerken, a la

Bekijk bijlage 464194

Dan kan je ook nog je TDEE tracken door de formules in de sheets en nog effectiever je cals aanpassen.
Maar verder heeft Nickyo1992 gelijk. Wat je per dag weegt is niet interessant. Wat interessant is is of je gemiddeld per week in gewicht toeneemt.
Gewicht stijgt nooit linear, de ene dag ben je wat zwaarder of lichter dan de ander.

Dit snap ik, ik hou het weekgemiddelde ook aan hoor. Heb je toevallig dat excel sheetje dat ik hem kan openen / gebruiken? thx alvast
 
Ben er laat bij, maar in!
 
Heb even een aantal pagina's doorgelezen, maar lang nog niet alles. Hoe kan het dat je op 64 kg begint met als doel 70 kg en dan onlangs op 59,3 kg zit als ik vragen mag?
Ik herken wel je 'angst' om meer te eten, moet ik zeggen. Sinds dat ik elke dag calorieën track, is mijn verhouding met voedsel ook compleet veranderd.
 
Back
Naar boven