MuscleMeat

Mijn nieuwe Split

Bezoekers in dit topic

Jelle Starreveld

Cool Novice
Lid geworden
10 mei 2022
Berichten
78
Waardering
179
Lengte
1m89
Massa
120kg
Vetpercentage
8%
Zoals vermeld in mijn vorige topic, ben ik gestart met een nieuwe split om mijn "lagging body parts" te verbeteren. Het ging hier voornamelijk over mijn rug (lats) en quads. Ik hadmijn split al voor jullie genoteerd, maar zal hem bij deze uitwerken voor een duidelijker beeld.
Lees mee, beoordeel, stel je vragen of geef een mening!

Dag 1 - Rug + Biceps

- Straight Arm Pulldown

Opwarm sets 3x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lat Pulldown (Semi Wide-Grip)
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- T-bar Row (Chest Supported Machine)
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Hammer Strength Row (Chest Supported, Unilateral)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Bench Dumbell Row
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x10 en 1x8


- Standing Dumbell Curl
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Standing Hammer
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Close Grip Barbell Curl
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 2 - Borst + Schouders + Triceps

- Incline Dumbell Press

Opwarm sets 3x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Smith Machine Press
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Machine Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Side Raise
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12 met dropset


- Lying Cable Side Raise (Seated Row)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Tricep Cable Extension
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Dumbell Skull Crusher
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Close Grip Smith Machine Press
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 3 - Benen

- Leg Extension

Opwarm sets 2x20 en 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Front Squat
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Hack Squat Reversed Stance
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x110


- Sissy Squat (enkel lichaam, geen apparatuur)
Opwarm sets 1x15
Werk sets 2x12


- Hip Thrust (Machine)
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Back Extension (focus op glutes)
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Lying Leg Curl
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 4 - RUST
------------------------------------------------------

Dag 5 - Rug + Biceps

Herhaal dag 1
------------------------------------------------------

Dag 6 - Schouders + Triceps

- Seated Dumbell Shoulder Press

Opwarm sets 1x20 en 2x15 en 1x12
Werk sets 1x10 en 1x8


- Side Raise
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12 met dropset


- Standing Machine Shoulder Press
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lying Cable Side Raise (Seated Row)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Rear Delt Cable Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Bench Rear Delt Dumbell Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lying Leg Curl
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 7- Benen

Herhaal dag 3
------------------------------------------------------

Dag 8 - RUST
------------------------------------------------------

Dit is mijn split. Zo autistisch als ik ben met eten en alles afwegend op de gram, zo soepel ben ik met trainen. Alles wat je hierboven zit, is hoe mijn training voornamelijk verloopt. Echter is een set/rep meer of minder hier en daar niet weg te denken. Ik train altijd op gevoel en bij werk sets gaan we tot failure en stoppen we niet simpelweg bij herhaling 10. Dit is het advies naar iedereen. Train tot falen bij je werksets en niet tot een voorbedacht nummer in je hoofd. Je schat het gewicht in op een voorbedacht nummer, maar laat het uiteindelijke nummer over aan je kunnen. Ook ben ik tijdens mijn sets strikt op vorm. Het beter kunnen knijpen, voelen, etc., is ook een vorm van progressie.
Ik log mijn gewichten niet en houd ook niet bij hoeveel herhalingen ik maak. Dit zit in mijn hoofd en presteer op hoe ik mij die dag voel. Hiermee ga ik zwaar als ik zwaar kan gaan en houd ik de gewichten wat lager als het er niet in zit om zo blessures te voorkomen. Mijn focus op progressie ligt dus niet alleen in de gewichten, maar ook in vorm, tempo en/of mind muscle connectie.

De keuze van de oefeningen hierboven is voornamelijk gebaseerd op spierfocus, mind muscle connectie, lichaamsstructuur en uiteraard een stukje fun. Voor mij is het belangrijk dat ik de oefening exact voel waar ik het wil voelen. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur aan oefeningen, dit is een selectie uit die van mij. Nr 1 & 2 op de Mr. Olympia zullen ook niet hetzelfde trainingsschema volgen. En dit betekend niet dat het schema van nr 1 dus beter is, omdat hij nr 1 is. Schema's zijn gepersonaliseerd op de persoon en wellicht halen jullie iets waardevols uit die van mij. Wel zeg ik altijd; je kunt iemand een perfect doordacht trainingsschema overhandigen, maar dit komt enkel tot zijn recht met een juiste uitvoering.

Hebben jullie vragen over waarom ik bepaalde keuzes maak of hoe ik oefeningen uitvoer? Stel je vraag en hopelijk kan ik wat kennis met je delen en ben jij aan het einde van de dag weer iets wijzer geworden.

Gr. Jelle Starreveld
insta: jelle_starreveld
 
Je opwarm setjes tot welke rpe doe je dit en waarom bij elke oefening 1/2 opwarm sets 12/15 reps, kost dit niet een hoop tijd/kracht en als
je wellicht toch niet tot failure gaat hiermee, beïnvloed je dan niet alleen je herstel in negatieve wijze op deze manier? Wat is de gedachten gang hierachter?

Bij jou werksets zie ik 1x12 / 1x10 staan als vb. Betekend dit dat je bij de 2de werkset dan weer zwaarder gaat toz van de eerste werkset?

Dag 6 doe je lying leg curl en dag 7 wederom?
 
Laatst bewerkt:
Je opwarm setjes tot welke rpe doe je dit en waarom bij elke oefening 1/2 opwarm sets 12/15 reps, kost dit niet een hoop tijd/kracht en als
je wellicht toch niet tot failure gaat hiermee, beïnvloed je dan niet alleen je herstel in negatieve wijze op deze manier? Wat is de gedachten gang hierachter?

Bij jou werksets zie ik 1x12 / 1x10 staan als vb. Betekend dit dat je bij de 2de werkset dan weer zwaarder gaat toz van de eerste werkset?

Dag 6 doe je lying leg curl en dag 7 wederom?
Als ik bij een opwarm set 12/15 reps maak, doe ik dit met een gewicht waar ik wellicht 20/25 herhalingen mee kan maken. De reden dat ik hiervoor kies, is om mijn lichaam te laten inkomen in de beweging, bloed op de juiste plek te krijgen, te concentreren op perfecte vorm en omdat de werksets balls to the wall zijn, wil ik mijn spieren/lichaam maximaal voorbereiden om het uiterste uit de oefening te halen en tegelijkertijd blessure gevoeligheid te minimaliseren. Ook na meerdere oefeningen, wil ik mijn spier laten wennen aan de specifieke beweging die gaat komen. Zolang ik niet te zwaar ga met de opwarm sets, haalt dit niks weg van mijn werk sets.
Ook is bij mij van invloed welk deel van de spier je gaat doen. Heb je net voorkant schouders gedaan en ga je door naar zijkant, doe ik er een extra warm up set bij om het bloed in het juiste deel te krijgen. Blijf ik bij voorkant, hou ik het bij 1 opwarm set.
Ik begrijp deze vraag overigens heel goed, aangezien ik ook vind dat de meeste mensen te hard gaan op hun eerste sets of dat er te weinig verschil in opwarm en werksets zit, waardoor de werksets hieronder lijden. Door het verschil in de intensiteit tussen opwarm en werksets zoals ik ze uitvoer, is dit in mijn ogen niet het geval.

Mijn 2e werkset probeer ik idd zwaarder te gaan dan werkset 1. 1e werkset is tot failure, 2e werkset vaak nog voorbij failure door een spotter.

Scherp, lying leg curl hoort niet thuis op dag 6! Deze mag je wegdenken.
 
Is de split die je volgt gemaakt door Diar of door jezelf?
 
Zoals vermeld in mijn vorige topic, ben ik gestart met een nieuwe split om mijn "lagging body parts" te verbeteren. Het ging hier voornamelijk over mijn rug (lats) en quads. Ik hadmijn split al voor jullie genoteerd, maar zal hem bij deze uitwerken voor een duidelijker beeld.
Lees mee, beoordeel, stel je vragen of geef een mening!

Dag 1 - Rug + Biceps

- Straight Arm Pulldown

Opwarm sets 3x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lat Pulldown (Semi Wide-Grip)
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- T-bar Row (Chest Supported Machine)
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Hammer Strength Row (Chest Supported, Unilateral)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Bench Dumbell Row
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x10 en 1x8


- Standing Dumbell Curl
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Standing Hammer
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Close Grip Barbell Curl
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 2 - Borst + Schouders + Triceps

- Incline Dumbell Press

Opwarm sets 3x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Smith Machine Press
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Machine Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Side Raise
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12 met dropset


- Lying Cable Side Raise (Seated Row)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Tricep Cable Extension
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Dumbell Skull Crusher
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Close Grip Smith Machine Press
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 3 - Benen

- Leg Extension

Opwarm sets 2x20 en 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Front Squat
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Hack Squat Reversed Stance
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x110


- Sissy Squat (enkel lichaam, geen apparatuur)
Opwarm sets 1x15
Werk sets 2x12


- Hip Thrust (Machine)
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Back Extension (focus op glutes)
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Lying Leg Curl
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 4 - RUST
------------------------------------------------------

Dag 5 - Rug + Biceps

Herhaal dag 1
------------------------------------------------------

Dag 6 - Schouders + Triceps

- Seated Dumbell Shoulder Press

Opwarm sets 1x20 en 2x15 en 1x12
Werk sets 1x10 en 1x8


- Side Raise
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12 met dropset


- Standing Machine Shoulder Press
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lying Cable Side Raise (Seated Row)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Rear Delt Cable Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Bench Rear Delt Dumbell Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lying Leg Curl
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 7- Benen

Herhaal dag 3
------------------------------------------------------

Dag 8 - RUST
------------------------------------------------------

Dit is mijn split. Zo autistisch als ik ben met eten en alles afwegend op de gram, zo soepel ben ik met trainen. Alles wat je hierboven zit, is hoe mijn training voornamelijk verloopt. Echter is een set/rep meer of minder hier en daar niet weg te denken. Ik train altijd op gevoel en bij werk sets gaan we tot failure en stoppen we niet simpelweg bij herhaling 10. Dit is het advies naar iedereen. Train tot falen bij je werksets en niet tot een voorbedacht nummer in je hoofd. Je schat het gewicht in op een voorbedacht nummer, maar laat het uiteindelijke nummer over aan je kunnen. Ook ben ik tijdens mijn sets strikt op vorm. Het beter kunnen knijpen, voelen, etc., is ook een vorm van progressie.
Ik log mijn gewichten niet en houd ook niet bij hoeveel herhalingen ik maak. Dit zit in mijn hoofd en presteer op hoe ik mij die dag voel. Hiermee ga ik zwaar als ik zwaar kan gaan en houd ik de gewichten wat lager als het er niet in zit om zo blessures te voorkomen. Mijn focus op progressie ligt dus niet alleen in de gewichten, maar ook in vorm, tempo en/of mind muscle connectie.

De keuze van de oefeningen hierboven is voornamelijk gebaseerd op spierfocus, mind muscle connectie, lichaamsstructuur en uiteraard een stukje fun. Voor mij is het belangrijk dat ik de oefening exact voel waar ik het wil voelen. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur aan oefeningen, dit is een selectie uit die van mij. Nr 1 & 2 op de Mr. Olympia zullen ook niet hetzelfde trainingsschema volgen. En dit betekend niet dat het schema van nr 1 dus beter is, omdat hij nr 1 is. Schema's zijn gepersonaliseerd op de persoon en wellicht halen jullie iets waardevols uit die van mij. Wel zeg ik altijd; je kunt iemand een perfect doordacht trainingsschema overhandigen, maar dit komt enkel tot zijn recht met een juiste uitvoering.

Hebben jullie vragen over waarom ik bepaalde keuzes maak of hoe ik oefeningen uitvoer? Stel je vraag en hopelijk kan ik wat kennis met je delen en ben jij aan het einde van de dag weer iets wijzer geworden.

Gr. Jelle Starreveld
insta: jelle_starreveld
Heb je dit fysiek bereikt door uitsluitend op gevoel te trainen? Of ben je de eerste jaren erg strict en gepland bezig geweest en doe je het de laatste jaren " soepeler en vrijer"?
 
Heb je dit fysiek bereikt door uitsluitend op gevoel te trainen. Of ben je de eerste jaren erg strict en gepland bezig geweest en doe je het de laatste jaren " soepeler en vrijer"?
Er is altijd een plan voor waarop ik mijn focus leg en welke oefening daar het meest bij passen, maar uiteindelijk is alles op gevoel. Gewichten zijn afhankelijk van hoe ik mij die dag voel, oefening moet ik "voelen" die dag, etc. Heb ik nog spierpijn, maar het stond op de planning, wijzigt het plan. Heb ik het idee dat ik met een extra werkset meer uit mijn training haal vandaag, wijzigt het plan.
Ik ben er van overtuigd dat je moet leren naar je lichaam te luisteren en doet wat je leuk vind. Vind je iets leuk, ben je meer geneigd je er 100% voor in te zetten.
 
Zoals vermeld in mijn vorige topic, ben ik gestart met een nieuwe split om mijn "lagging body parts" te verbeteren. Het ging hier voornamelijk over mijn rug (lats) en quads. Ik hadmijn split al voor jullie genoteerd, maar zal hem bij deze uitwerken voor een duidelijker beeld.
Lees mee, beoordeel, stel je vragen of geef een mening!

Dag 1 - Rug + Biceps

- Straight Arm Pulldown

Opwarm sets 3x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lat Pulldown (Semi Wide-Grip)
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- T-bar Row (Chest Supported Machine)
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Hammer Strength Row (Chest Supported, Unilateral)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Bench Dumbell Row
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x10 en 1x8


- Standing Dumbell Curl
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Standing Hammer
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Close Grip Barbell Curl
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 2 - Borst + Schouders + Triceps

- Incline Dumbell Press

Opwarm sets 3x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Smith Machine Press
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Machine Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Side Raise
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12 met dropset


- Lying Cable Side Raise (Seated Row)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Tricep Cable Extension
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Dumbell Skull Crusher
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Close Grip Smith Machine Press
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 3 - Benen

- Leg Extension

Opwarm sets 2x20 en 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Front Squat
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Hack Squat Reversed Stance
Opwarm sets 2x12
Werk sets 1x12 en 1x110


- Sissy Squat (enkel lichaam, geen apparatuur)
Opwarm sets 1x15
Werk sets 2x12


- Hip Thrust (Machine)
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Back Extension (focus op glutes)
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x15 en 1x12


- Lying Leg Curl
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 4 - RUST
------------------------------------------------------

Dag 5 - Rug + Biceps

Herhaal dag 1
------------------------------------------------------

Dag 6 - Schouders + Triceps

- Seated Dumbell Shoulder Press

Opwarm sets 1x20 en 2x15 en 1x12
Werk sets 1x10 en 1x8


- Side Raise
Opwarm sets 2x15
Werk sets 1x15 en 1x12 met dropset


- Standing Machine Shoulder Press
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lying Cable Side Raise (Seated Row)
Opwarm sets 1x12
Werk sets 1x12 en 1x10


- Rear Delt Cable Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Incline Bench Rear Delt Dumbell Fly
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10


- Lying Leg Curl
Opwarm sets 1x15
Werk sets 1x12 en 1x10

------------------------------------------------------

Dag 7- Benen

Herhaal dag 3
------------------------------------------------------

Dag 8 - RUST
------------------------------------------------------

Dit is mijn split. Zo autistisch als ik ben met eten en alles afwegend op de gram, zo soepel ben ik met trainen. Alles wat je hierboven zit, is hoe mijn training voornamelijk verloopt. Echter is een set/rep meer of minder hier en daar niet weg te denken. Ik train altijd op gevoel en bij werk sets gaan we tot failure en stoppen we niet simpelweg bij herhaling 10. Dit is het advies naar iedereen. Train tot falen bij je werksets en niet tot een voorbedacht nummer in je hoofd. Je schat het gewicht in op een voorbedacht nummer, maar laat het uiteindelijke nummer over aan je kunnen. Ook ben ik tijdens mijn sets strikt op vorm. Het beter kunnen knijpen, voelen, etc., is ook een vorm van progressie.
Ik log mijn gewichten niet en houd ook niet bij hoeveel herhalingen ik maak. Dit zit in mijn hoofd en presteer op hoe ik mij die dag voel. Hiermee ga ik zwaar als ik zwaar kan gaan en houd ik de gewichten wat lager als het er niet in zit om zo blessures te voorkomen. Mijn focus op progressie ligt dus niet alleen in de gewichten, maar ook in vorm, tempo en/of mind muscle connectie.

De keuze van de oefeningen hierboven is voornamelijk gebaseerd op spierfocus, mind muscle connectie, lichaamsstructuur en uiteraard een stukje fun. Voor mij is het belangrijk dat ik de oefening exact voel waar ik het wil voelen. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur aan oefeningen, dit is een selectie uit die van mij. Nr 1 & 2 op de Mr. Olympia zullen ook niet hetzelfde trainingsschema volgen. En dit betekend niet dat het schema van nr 1 dus beter is, omdat hij nr 1 is. Schema's zijn gepersonaliseerd op de persoon en wellicht halen jullie iets waardevols uit die van mij. Wel zeg ik altijd; je kunt iemand een perfect doordacht trainingsschema overhandigen, maar dit komt enkel tot zijn recht met een juiste uitvoering.

Hebben jullie vragen over waarom ik bepaalde keuzes maak of hoe ik oefeningen uitvoer? Stel je vraag en hopelijk kan ik wat kennis met je delen en ben jij aan het einde van de dag weer iets wijzer geworden.

Gr. Jelle Starreveld
insta: jelle_starreveld
Je schema ziet er volgens mij compleet uit! Paar vraagjes:
1. Hoe lang ben je meestal in de gym? Ik zie veel oefeningen . Dat lukt mij niet binnen een uur.. Ik train dan ook veel langer dan dat.
2. Doe je wel eens pull ups, waarom wel of niet? Zag ze niet in je schema.
Ben ook benieuwd hoe je compounds het liefst toepast :).

Nice one! Hoop dat je die pro card wint!
 
Je schema ziet er volgens mij compleet uit! Paar vraagjes:
1. Hoe lang ben je meestal in de gym? Ik zie veel oefeningen . Dat lukt mij niet binnen een uur.. Ik train dan ook veel langer dan dat.
2. Doe je wel eens pull ups, waarom wel of niet? Zag ze niet in je schema.
Ben ook benieuwd hoe je compounds het liefst toepast :).

Nice one! Hoop dat je die pro card wint!
Thanks man!

- training duurt bij mij meestal een uur tot anderhalf. Ik probeer er wat tempo in te houden, maar een uur is vaak tekort.
- pull ups doe ik weleens, als mijn gewenste apparatuur bezet is :'). Hele goede oefening, maar voor mij veel moeilijker om deze te voelen waar ik het wil voelen. Ik heb redelijk dominate armen en die willen al gauw het werk overnemen van de lats. Met een lat pulldown bijvoorbeeld, kan ik meer controle uitoefenen. Dit is dus voor mij idealer, maar voor de rest van de wereld, lekker pull ups doen!
- het liefst start ik met compound oefeningen, tenzij ik meer moeite heb met de connectie (zoals met rug) of als ik het gewricht eerst goed doorbloed wil hebben (zoals met benen). Dan start ik met isolatie oefeningen. Compound oefeningen zorgen naar mijn idee het meest voor massa, daarom probeer ik altijd minimaal 2 zware compound oefeningen erin te gooien.

Dit trainingsschema en de bijbehorende gedachten/principes zijn niet carved in stone. Bij mij gaat voel op gevoel. Betreft trainen, luister ik liever naar het lichaam dan dat ik een strak plan aanhou.
 
Thanks man!

- training duurt bij mij meestal een uur tot anderhalf. Ik probeer er wat tempo in te houden, maar een uur is vaak tekort.
- pull ups doe ik weleens, als mijn gewenste apparatuur bezet is :'). Hele goede oefening, maar voor mij veel moeilijker om deze te voelen waar ik het wil voelen. Ik heb redelijk dominate armen en die willen al gauw het werk overnemen van de lats. Met een lat pulldown bijvoorbeeld, kan ik meer controle uitoefenen. Dit is dus voor mij idealer, maar voor de rest van de wereld, lekker pull ups doen!
- het liefst start ik met compound oefeningen, tenzij ik meer moeite heb met de connectie (zoals met rug) of als ik het gewricht eerst goed doorbloed wil hebben (zoals met benen). Dan start ik met isolatie oefeningen. Compound oefeningen zorgen naar mijn idee het meest voor massa, daarom probeer ik altijd minimaal 2 zware compound oefeningen erin te gooien.

Dit trainingsschema en de bijbehorende gedachten/principes zijn niet carved in stone. Bij mij gaat voel op gevoel. Betreft trainen, luister ik liever naar het lichaam dan dat ik een strak plan aanhou.
Thanks voor het uitgebreide antwoord. Ja pull ups hebben mijn rug gefixt. Ik doe voor altijd pull ups. Daar reageer ik inderdaad op volgens het boekje.

Ik denk dat het belangrijk is om een plan te hebben. Dan kun je er altijd vanaf wijken als je zin hebt.
 
Hoe doe je dat met progressive overload? Ga je dan gewoon wanneer het gewicht te laag voelt er meer op zetten en je voeding dan ben je nu aan het bulken cutten of maingainen?

Abnormaal fysiek!
 
Hoe doe je dat met progressive overload? Ga je dan gewoon wanneer het gewicht te laag voelt er meer op zetten en je voeding dan ben je nu aan het bulken cutten of maingainen?

Abnormaal fysiek!
Progressie overload is bij mij voornamelijk in herhalingen, tempo of "nette" uitvoering. Maar als ik zwaarder kan, ga ik uiteraard zwaarder. Ik probeer alleen het liefst niet mijn "mind-muscle link" eronder te laten lijden.
Momenteel ben ik compleet off en probeer te behouden. Het doel dit jaar is om zwakke punten weg te werken en vetpercentage laag te houden (maingainen), maar heel veel spiermassa kan er niet meer bij als ik het nog in de classic physique wil maken.
 
Progressie overload is bij mij voornamelijk in herhalingen, tempo of "nette" uitvoering. Maar als ik zwaarder kan, ga ik uiteraard zwaarder. Ik probeer alleen het liefst niet mijn "mind-muscle link" eronder te laten lijden.
Momenteel ben ik compleet off en probeer te behouden. Het doel dit jaar is om zwakke punten weg te werken en vetpercentage laag te houden (maingainen), maar heel veel spiermassa kan er niet meer bij als ik het nog in de classic physique wil maken.
En hoe denk je over bb op lange termijn? Want ik denk dat als je nog zo een 10 jaar zoveel massa hebt dat dan echt niet goed is voor je lichaam
 
En hoe denk je over bb op lange termijn? Want ik denk dat als je nog zo een 10 jaar zoveel massa hebt dat dan echt niet goed is voor je lichaam
Ik kan op geen enkele manier claimen dat bodybuilding op lange termijn gezond is. Maar de meeste vormen van topsport brengen risico's met zich mee en worden toch beoefend omdat er een vorm van passie achter zit. Enige wat ik kan zeggen is, wees bewust van de risico's en weeg dit af tegen het geluk dat het je brengt. Ik rook niet, ik drink niet, ben mentaal sterk en probeer mijn lichaam zo gezond mogelijk te houden.
 
En hoe denk je over bb op lange termijn? Want ik denk dat als je nog zo een 10 jaar zoveel massa hebt dat dan echt niet goed is voor je lichaam
Als ik hier even mag inhaken..
Ik ben zelf gaan aftrainen, en doe nu meer cardio. Bij mij was 'teveel' massa niet fijn meer, qua slapen ook. Maar Jelle Starreveld is nog jong en wil denk ik nog wel jaar of 5 knallen. :rocker:
 
Als ik hier even mag inhaken..
Ik ben zelf gaan aftrainen, en doe nu meer cardio. Bij mij was 'teveel' massa niet fijn meer, qua slapen ook. Maar Jelle Starreveld is nog jong en wil denk ik nog wel jaar of 5 knallen. :rocker:
Te zwaar zijn fucked met je gezondheid en slaap. Of het nou vet of spier is. Maar idd, laat mij nog maar eventjes knallen!
 
120kg op 8 % holy fuck die stats kloppen ?
 
120kg op 8 % holy fuck die stats kloppen ?
Lijkt er wel op :laugh:
172377.jpg
 
Lijkt er wel op :laugh:
172377.jpg
Is toch wel een extreem bruut fysiek, hier is jaren non stop echt intens zwaar voor gewerkt, wat vele never nooit zullen begrijpen.
Genetics en gear kunnen mensen roepen wat ze willen, maar dit fysiek komt niet zomaar aanwaaien.
 
Back
Naar boven