AndroidHealthClinic

Dumbbell fly, schouderpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1990_

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 jun 2010
Berichten
1.441
Waardering
52
Lengte
1m99
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Hoi,

Zojuist Dumbbell fly's gedaan, en dit voelde heel pijnlijk aan bij mijn rechterschouder. Het is alsof daar een hoop gewicht op komt te liggen, waardoor ik dus denk dat ik de oefening niet correct uitvoer. Is dit een bekend probleem? Via de zoekmachine kan ik (nog) niks vinden.
 
schouder is een heel gevoelig gewricht,
gewoon de oefening niet doen als je er last van hebt.
 
Dan vervang ik hem door Dumbbell Pullover
 
Nee dat doe je niet, dumbbell pullover is namelijk vrijwel nutteloos voor je borst in vergelijking met dumbbell fly. Voelen decline flyes misschien beter? En hoe voelt peck deck of cable flyes?
 
Misschien kan het toch aan je uitvoering liggen. Je moet erop letten dat je niet alleen je armen beweegt (en dus een beweging in het schoudergewricht hebt), maar dat je heel je arm+schouder beweegt. Je schouderbladen moeten ook meedraaien. De beweging is een beetje moeilijk uit te leggen maar probeer het maar eens.
 
Je kan 'm ook eens met een lichter gewicht proberen.
 
Het kan zijn je je armen te ver naar achteren haalt tijdens de oefening, je moet je armen niet verder dan je lichaam halen.
 
Het kan zijn je je armen te ver naar achteren haalt tijdens de oefening, je moet je armen niet verder dan je lichaam halen.

zou zo lullig zijn als je ze van je lichaam af haalt he;)
 
Dan vervang ik hem door Dumbbell Pullover

dumbbell PO heeft een andere werking dan flyes, ook al hebben de beiden een rekkende werking.

Flyes gewoon minder zwaar doen. Zwaar voegt niets toe behalve blessures.
Zware cable flyes daarentegen is beter, of flye machine. Maar als er iets kapoet is in de schouder dan zijn die ook auw.
 
Misschien houdt je je armen veel te schuin naar voren? Ik had eerst dat probleem, en nu geen last meer van :)
 
Zelf gebruik ik veel liever een fly machine, weet niet of je daar de beschikking over hebt? Krijg dan geen last van mijn schouder en kan er makkelijk continu de spanning op houden.
 
Gewoon ff schrappen dan. Wellicht doe je hem te diep of houd je je armen helemaal recht? De elleboog altijd iets gebogen houden, is veel prettiger.
 
Misschien kan het toch aan je uitvoering liggen. Je moet erop letten dat je niet alleen je armen beweegt (en dus een beweging in het schoudergewricht hebt), maar dat je heel je arm+schouder beweegt. Je schouderbladen moeten ook meedraaien. De beweging is een beetje moeilijk uit te leggen maar probeer het maar eens.

Waarom zou je je schouderbladen meedraaien? Ik trek mn schouderbladen naar elkaar toe en hou die zo gedurende de hele set, zoals bij bankdrukken.
 
idd gewoon effe schrappen
en probeer eens de cable flyes liggend of staand
en laat iemand naar je uitvoering kijken die er verstand van heeft
 
Niet dit weer..

Dumbbell Pull overs zijn voor lats. Borst wordt amper geprikkeld, laat staan dat het een vervanger is voor flyes...
 
Over de pullovers hebben jullie gelijk. Ik had me er even beter in verdiept, en is inderdaad meer een rugoefening in plaats van een borstoefening.

Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik de uitvoering verkeerd uitvoer, waardoor er teveel spanning op mijn kwetsbare schouder terecht komt. Ik denk dat ik te diep naar beneden zak, en mijn armen te gestrekt hou. Dit vragen aan iemand durf ik niet, omdat ik er teveel noobs rondlopen bij mij in de gym..(oke, oke, er zullen enkele zijn..)
 
ik heb hetzelfde probleem, krijg pijn in alleen mijn linker `onderkant´ bicep. volgens mij zak ik ook te diep door en hou ik hem te schuin naar voren. de volgende borsttraining ga ik hier ff op letten,kijken of het verschil maakt. Mocht het niets baten dan word het schrappen en vervanging zoeken. Je laatste reactie is alweer een tijdje geleden.. vraag me dus af hoe het nu verloopt, nog steeds pijn??
 
Back
Naar boven